{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.088 visninger | Oprettet:

Studieretningsprojekt.. {{forumTopicSubject}}

Er der nogle af jer, som har gået på HHX 3. år sidse år smiley ?
Jeg skal nemlig til og skrive studieretningsprojekt og vi starter stille og roligt på torsdag.
Jeg har valgt at skrive i VØ og psykologi.
Er der nogle der har nogle forslag til hvad emnet evt. kunne være med disse to fag kombineret smiley ?
Please hjælp :d

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Studieretningsprojekt..
  • #1   21. okt 2008 du skal skrive på torsdag? og du har ikke valgt noget emne? det var da nogle dumme fag at kombiner ! du skulle have taget IØ i stedet for psykologi , eller dansk i stedet for VØ . kan virkelig ikke se hvordan de skal konbineres:S har selv valgt at skrive om IØ og spansk da jeg ikke ahr VØ længere smiley men skal skrive om eksport til spanien

• #2   21. okt 2008 Jeg skal snakke med min vejleder på torsdag. Skal først skrive i uge 50 & 51 !!
    Det kan godt være du synes det er nogle dumme fag. Men det er de fag jeg interesserer mig for !!
    Jeg kunne ikke vælge IØ.. Og heller ikke spansk.. Sååe !
    Men søger ikke og få at vide om jeg har valgt rigtig eller ej. For det er en smagssag. Men jeg søger hvis nogle evt. havde forslag til hjælp.. !
    Ikke andet ?

• #3   21. okt 2008 self skal man da vælge noget der interessere en ? men de skal også kunne kombineres :S og kan ikke se hvordan økonomi og psykologi kan kombineres :S måske hvordan man reagere psykist på et underskud hvis man er enkeltmandsvirksomhed, I/S, APS og A/S :S men den er godt nok ikke dem :S

• #4   21. okt 2008 Det behøver jo heller ikke altid være nemt..
    Jeg kan godt lide udfordringer. Jeg har nemlig overvejet noget med udviklingspsykologi eller arbejdspsykologi og investering. Investering skal så mest omhandle effektmåling.. Men har ikke nogen videre tanke med det ;s

• #5   21. okt 2008 måske du skulle indrage finanskrisen? den er jo ret aktuel lige nu . hvordan folk bliver påvirket mht aktier og hvorfor når verden står overfor en finansiel krise? og måske en ny økonomisk krise ???? tror jeg ville være spændende :S men så skal det være sådan noget aktieværk som er VØ delen , og det er sq svært kan jeg huske

• #6   21. okt 2008 Jae, dét er ikke lige noget vi som sådan har været inde omkring.. Men jeg kunne selvfølgelig prøve og nævne det. Investering er vel oss en del af aktier ?

• #7   21. okt 2008 nej men vil ikke lige sige at det er i studieretningsprojekt man skal prøve grænser smiley for hvis det går galt så vægter den temmelig hårdt på eksamensbeviset

• #8   21. okt 2008 Sådan er det jo.. smiley ?
    Det er en chance i livet man må tage !
    Det kan ligeså vel gå galt i det man ligesom er vant til og arbejde med. Jeg er en person der ikke magter og arbejde med noget som jeg finder nemt, eller som alle andre vælger, for at springe over hvor gærdet er lavest.. Jeg ønsker at prøve kræfter.. Arbejde med mig selv og få det bedste ud af det på den måde..

• #9   21. okt 2008 ja nemlig smiley hvordan folk påvirkes psykist mht at investere i aktier og obligationer når verden står overfor en finanskrise smiley så er psykologi og VØ hovedfag og lidt IØ som bifag

• #10   21. okt 2008 Jeg må ikke som sådan inddrage IØ som bifag.. Sååe..
    Men jeg prøver og høre min vejleder på torsdag..

• Pilgrim
    Pilgrim Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 100
    #11   21. okt 2008 Der er vel en del psykologiske overvejelser i hvordan man vælger at lave og præsentere firmaet regnskab overfor medarbejdere og investorer.

Man kan jo sagtens lave en illusion om firmaet økonomiske velstand ved at ændre regnskabs principper uden at snyde selvfølgelig.

Det kunne man da godt lave en opgave omkring

• #12   21. okt 2008 Har ikke læst det hele, men det kan vel oss være 95% økonomi og 5% psykologi...
    Det kan vel oss være noget om hvordan man psykisk kan få folk til at købe, med henblik på udformning af reklamer og og hvordan man sigter sin markedsføring...

• #13   21. okt 2008 Hans K J - Dét du er inde omkring er ikke virksomhedsøkonomi, det er afsætning =)
    Der er en vis forskel på de to fag..
    Men der skal være ca 60 % vø og 40 % psykologi i opgaven :d

• #14   21. okt 2008 Pilgrim - Forstår ikke helt hvad du mener smiley ?
    Er det muligt du kan uddybe, eller forklare anderledes ? smiley

• #15   21. okt 2008 du kan også lave noget om motivation, effektivisering, maslows behovspyramide , ledelsesformer osv ??

• #16   21. okt 2008 Ledelse må ikke indgå som en del af dét, da det går over i et fag som hedder organisation.
    Men effektivisering og motivation er oss noget jeg har overvejet smiley

• #17   21. okt 2008 Jah, havde squ da ikke lige overvejet... Det er squ da svært så med psykologi...
    Nok derfor jeg har MatA og VøA istedet...

• #18   21. okt 2008 Hans K J - Heldigt nok for dig.. Kan ikke vælge mat og interesserer mig heller ikke.. Sååe =)

• #19   21. okt 2008 okaY det havde vi bare i VØ på min skole , men har aldrig haft organisation . snakker vi ledelsesformer?

• #20   21. okt 2008 Det ved jeg ikke ?
    Mit første udkast var ledelse som emne, men det måtte jeg ikke for det var under faget organisation.. ;s Sååe ?

• #21   21. okt 2008 det er det med om chefen er en rationel leder, eller bruger laizze faire metoden (staves) og kan ikke huske hvad den sidste er, har ikke VØ mere nmelig . men det er sådan om chefen laver samarbejde med sine medarbejdere? eller om han bare giver den ordre og ellers ikke er der, eller om han går og kontrollere . hvor meget medarbejderne har indflydelse på tingene der sker i virksomheden osv . x og y teorierne smiley

• #22   21. okt 2008 Okey.. Har ikke hørt om dem.. Men okey.

• #23   21. okt 2008 baboom's Kylz < 3 har ret, det er i bind 1 VØ, noget af det første...

• #24   21. okt 2008 Ikke i den bind 1 vi arbejder med smiley ?
    Men jae..

• #25   21. okt 2008 det er sådan en lille blå bog? håber ikke i arbejder med bind 1 stadig når du går på 3 år smiley det er den aller første bog man får smiley men den kan vel skaffes? eller nettet smiley det er i hvert fald et spændende emne som rammer begge fag

• #26   21. okt 2008 men det må da have været i en a dine bøger for det er pensum:P

• #27   21. okt 2008 Jae, men dét er ikke noget emne vi har berørt i vores vø timer. Pensum er forskelligt fra skole til skole smiley
    Der er noget hvor lærerne selv kan vælge i pensum.. Sååe..
    Og har selvfølgelig bind 2 nu.. Men jeg har ikke haft om det du skriver om da vi arbejdede med bind 1 ?

• Pilgrim
    Pilgrim Tilmeldt:
    aug 2008

#28   21. okt 2008 For at tiltrække investorer og kvalificerede medarbejdere i dagens verden skal et firma fremstå stærkt og økonomisk sundt.

Derfor er der et element af psykologi i at præsentere firmaet rigtigt, mht til bygnings fremtoning men også fra den regnskabsmæssige side mht afskrivning, lån, personale goder, fedte arrangementer til potentielle investorer osv. Man kunne f.eks. beskrive hvordan de forskellige faktorer påvirker personalet/investorer og hvordan de også påvirker virksimhedens økonomi og på den måde konkludere hvad der kan betale sig for firmaet.

Se f.eks. den KÆMPE udgift FCK har til branding af navnet, det er en kæmpe post i regnskabet men det skaber så megen psykologisk WOW effekt at det helt klart er pengene værd

• #29   21. okt 2008 Jeg takker mange gange for forslaget smiley
    Jeg vil kigge nærmere på det..
    Kan du komme med flere eksempler evt. ? =)

• #30   21. okt 2008 pilgrim: det lyder klogt smiley

lærerne må ikke længere bestemme pensum?

• #31   21. okt 2008 Nej. Men de har stadig lidt frie hænder til, hvad de vil vælge helt specifikt som pensum ! smiley
    Derfor har alle ikke det samme.. Sååe

• Pilgrim
    Pilgrim Tilmeldt:
    aug 2008

#32   21. okt 2008 der er masser af firmaer der manipulere os psykologisk for at forbedre image.

tag bare coca cola eller McD men i det hele taget er al reklame jo psykologisk manipulering med henblik på at ændre image.

mht f.eks. personale goder er der også mange tinf de store firmaer bruger mange penge på for at få medarbejderne til at trives.
    -fitness
    -massage
    -Team building ture osv

en ting som medarbejder aktier koster jo sådan set også firmaet penge da de sælges til underpris men øger medarbejderen motivation til at yde en indsats for at firmaet trives (og dermed en øget værdi af deres aktier)

• #33   21. okt 2008 Pilgrim - Jeg takker mange gange.
    Må jeg vende tilbage, når jeg har snakket med min vejleder på torsdag smiley ?

• #34   21. okt 2008 jep pilgrim . nemlig ! vi har lige lavet case (dvs til eksamen på 2 år) om JBS undertøj ! de bruger vanvittig mange penge på massage, motionscenter, mad og diverse goder for at holde på deres effektiviserede ansatte .

• Pilgrim
    Pilgrim Tilmeldt:
    aug 2008

#35   21. okt 2008 selvfølgelig Linette

Kyls - JBS er også et godt eksempel selvom langt de fleste af de større firmaer er med på vognen. Novo er også ekstremt langt fremme på den konto

• #36   21. okt 2008 Jeg takker mange gange.. smiley

• #37   21. okt 2008 lyder spændende..

jeg havde afsætning og vø.. skrev om arla i Kina.. det gik nu meget godt:)

• #38   21. okt 2008 Okey

• Pilgrim
    Pilgrim Tilmeldt:
    aug 2008

#39   21. okt 2008 meget apropo

firma betalte slankekure...

(link fjernet)

Kommentér på:
Studieretningsprojekt..

Annonce