{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
173 visninger | Oprettet:

Antallet af kasserede unge {{forumTopicSubject}}

Hvor er det bare trist læsning. Det er over 50% af de unge, som bliver erklæret uegnet pga psykiske diagnoser, overvægt oa. Jeg spørger mig selv, hvorfor det er blevet sådan, det er helt utroligt, her er tale om unge, som skulle være i deres bedste form i livet. Så sørgeligt.

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-05-10-antallet-af-kasserede-unge-i-forsvaret-eksploderer

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Antallet af kasserede unge
  • #1   10. maj 2023 Jetset ja det er utroligt og jeg måtte også gå planken ud og jeg var da til session og af forskellige årsager blev jeg kasseret og jeg drømte om at blive soldat fra barnsben og hvis ikke jeg var blevet syg vil jeg være blevet Danmarks svar på Napoleon smiley

• #2   10. maj 2023 Ja Jetset det er sku deprimerende at tallet er så højt og jeg er ikke et splitsekund i tvivl om at det skyldes en kombination af sociale medier og børn overladt til sig selv.
    Krav og forventning til børn og unge er overtaget af internettet og det manglende samvær med sine børn betyder at rollemodellerne findes på de sociale medier og kun de færreste kan leve op til idealerne på nettet hvorefter de mister selvværd og isolerer sig endnu mere og ender med psykiske problemer.
    Hørte lige i nyhederne at børns adgang til forkvaklede sex sider er steget og eksperter vurderer at det næsten er umuligt at stoppe fordi der findes så mange genveje og smuthuller 🙄
    Det er på tide at lukke munden på it eksperterne der advarer mod at begrænse børn og unges færden på nettet, men det er præcis hvad der skal til hvis udviklingen skal vendes.
    Mobilfri skolegang og forældre der virkelig skal tage sig sammen og begynde at sætte grænser for sine børn og deres færden på nettet og i stedet tvinge dem til samvær uden mobiltelefon og internet gaming.
    Først derefter vil børnene få et sund opvækst hvor forældrene er rollemodeller i stedet for de sociale medier.
    Det er nok urealistisk, men det er mit bud 😅

• #3   10. maj 2023 Cody n jeg er helt enig og børn vil have godt af at være aktive med deres krop så som at lege - svømme - spille fodbold OSV smiley

• #5   11. maj 2023 Ja, det er en mærkelig tid med kedelige tendenser, der er stukket helt af og ude af kontrol. Men hvis ikke børn og unge kommer i skole uden at have "udstyret" i orden, så står der mobning på programmet, for så er de helt ude for nummer.

Det skal være kollektive regler omkring det, det skal være politikerne som får dem indført og ikke tilfældige undervisere og div skoler, for det er nok ikke noget de kan blive enige om, hellere i dag end i morgen.

Jeg er meget enig i det, I skriver, forfærdelig tid. Men det jeg så i Horisont i går, som foregik i 1920'erne som blev sendt i arbejdslejer i Gl. Rusland, de arbejdede sig ihjel, de havde næsten ingen redskaber, kun deres hænder, det var virkelig også frygteligt.

• #6   11. maj 2023 Desværre er det en af følgerne ved velfærdsstaten at jo mere staten holder hånden under borgerne jo mindre er forældrenes incitament til medansvar og det ses tydeligt i det moderne familiemønster hvor det i stigende grad er stat og kommune der har overtaget pasning og prægning af børn helt fra vuggestue og gennem skoleforløbet.
    Internettet er en stor del af skoleforløbet og sideløbende fylder de sociale medier mere og mere i børns dagligdag og derfor er det gået så galt.
    Mange børn og unge er desværre alt for isolerede og fysisk inaktive smiley

• #7   11. maj 2023 Jetset ja jeg så det godt i går og det var sku barske vilkår.

• #8   11. maj 2023 Cody N ja og mon ikke mange børn har problemer i om de nu er gode nok om de nu ser godt nok ud og sådan forsætter vi.

Kommentér på:
Antallet af kasserede unge

Annonce