{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
301 visninger | Oprettet:

En godt eksempel {{forumTopicSubject}}

https://bit.ly/3r7SeGP

Et god måde at se det på at penge ikke altid er det vigtigste, det samme har jeg - i min tid i IT branchen kunne jeg vælge jobs som var mere lønnede - men i sidste ende er det ikke lønnen som er det afgørende men kolleger, den måde firmaet køres på, og som nævnes i linket - bestemmelse.

Jeg har nydt at få udstukket nogle regler som deadlines, og ellers selv tilrettelægge min hverdag som gav plads til at tage i byen og få en kop kaffe eller en middag.

Det eneste kriterium var at man levere indenfor tidsrummet. Men til tider kunne reglerne være så stramme at man har tyndskid når det lige brænder på.

Så livet er ikke kun roser men torne. Men friheden til at tilrette sin hverdag med de regler der nu er - har firmaet mere og mere taget til sig. Det holder på medarbejder som ikke bare er hænder men en vigtig del af firmaet - hvor de kommer med gode indspark som gør produktion bedre.

Faktisk var det Microsoft, IBM, Google som tog det op først og andre små IT firmaer. De opdagede at et godt klima og arbejdsmiljø er afgørende for trivsel og velvære og det holder på medarbejderne.

Nogle siger at danskere er usolidariske i et job, hvis haven er grønnere et andet sted så hopper man derhen. Det har de faktisk ret i - men det var dengang. I dag er det anderledes, hvor man fastholder folk, det kan være resultat bonusser, fordele, osv....man passer mere og mere på vigtige medarbejderer i dag en i fortiden.

Det mest negative i det hele er at det offentlige som Sygehuse tildeler læger store bonusser, for at fastholde dem så de ikke ryger over i det private. Fornyelig satte man millioner af til at belønne medarbejdere i Corona afsnit.

Det mystiske var at alle de millioner slet ikke kom til sygeplejen men til lægerne - altså dem som ikke var front personalet. Imens så sparkede man rask væk sygeplejesker ud som blev syg med Corona og med senfølger. Sikke et signal at sende fra en Fuck (S) regering.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En godt eksempel
  • #1   11. jan 2022 Ja et godt klima er ej at foragte smiley

  • #2   12. jan 2022 Der er kuk her på baboom med at link ryger til forsiden...

    Højre klik på linket og vælg

    Åben link i ny fane....


  • #4   12. jan 2022 Alis C det er ikke nogens skyld at ting ikke køre som de skal og ellers er det alle politikers skyld smiley

  • #6   12. jan 2022 Alis C nej smiley

  • #7   15. jan 2022 Rent faktisk er det sandt som Alice siger.

    Lars Løkke prioriterede privat hospitaler.

    Tilbage til Poly's oplæg.

    Jeg hader bonusser. Det bruges ALT for meget. Ofte er det de forkerte som får dem.

    Bare se i diverse kommuner, hvor nogle har handlet helt forkert, blevet fyret eller bortvist, men alligevel får udbetalt bonus.

    Den udgift som diverse bonusser er, burde hellere spares, og en fast løn gives.

    ------
    Nu er det ikke for at prale Poly. Men jeg har faktisk fået et certifikat fra IBM, som den bedste trykker af deres tryksager. smiley





  • #8   15. jan 2022 Nu er det ikke for at prale Poly. Men jeg har faktisk fået et certifikat fra IBM, som den bedste trykker af deres tryksager.

    Det må du godt prale med - så er du unde hyleme dygtig.


  • #9   15. jan 2022 Tak Poly. smiley



  • #10   15. jan 2022 Cris

    Kan huske da jeg lavede mit Vinprogram, at en bruger blev så glad for det, at jeg blev inviteret til deres sommerhus i en uge. kanon uge.et dejligt par godt oppe i alderen.

    De havde tidligere brugt et gammel DOS system som et vinfirma havde lavet, men det blev jo udateret da Win 95 kom - samt at de fik en ny pc. som ikke kunne klare det program.

    Det sjove var at han selv var en gammel programmør i Fortran som mere er en matematik og numerisk tilgang.

    Vi hyggede med gode vine, god mad, og en snak om hvordan man kunne udvikle det bedre - mange af hans ideer blev så implementeret.

    Du kan se programmet her.....

    https://sl-software.dk/

    Der er link lort her på Baboom...

    Så højreklik og "åben link i ny fane"

    Selv om mit gamle Vinprogram er fra år 2000, så kan det stadig køre på Linux, win 10 - dog kun i Interprise og Pro. og nogle win programmer som 7 i Ultimate osv.....


  • #11   15. jan 2022 Jeg kan ikke få linket til at virke, trods jeg har fuldt din vejledning.

    Men der er så dejligt at høre virkelige oplevelser. smiley


  • #12   15. jan 2022 cris

    Du kan manuel skrive linket..


  • #13   15. jan 2022 Ja ja privat hospitalet Hamlet som ligger tæt på zoologisk have var med til at rede mit liv i sin tid og det var under Statsminister Lars Lykke Rasmussen så det lavet der syntes jeg var godt også inden jeg sku reddes smiley

  • #14   15. jan 2022 Ja, har nu set siden Poly.

    Dejligt at Hamlet reddede dit liv, Leon. smiley Helt sikkert.

    Men det ændrer ikke på at Lars Løkke var med til at nedgradere det normale sygehusvæsen, i stedet for at styrke det.













  • #15   15. jan 2022 Alis #3

    Jeg syntes ikke du kan bruge din erfaring med arbejdsmarkedet - da den er mere end 20 år gammel.
    Selvbestemmelse er en trend som kom for flere år siden, så gør at en medarbejder høres omkring produktion - hvem er eller de bedste til at påpege fejl end medarbejdere.

    gamle patriarkalske firmaer som SCO (1980) hvor jeg var ansat et år, tog medarbejdere ind til "forhør" hvor man blev spurgt om hvor arbejdsgange kunne forbedres. Så allerede dengang var man klar over hvor vigtig medarbejder info er for firmaet.

    IT firmaer som jeg var ansat hos havde også den struktur. Hvem skulle ellers kunne spotte idiotien?

    DTU har kurser i leder uddannelser hvor man lærer dem at tage folk på gulvet med i deres vurderinger og deres kritik. Kritik er godt når det er produktivt - det gavner alle.

    For mig at se er det mega vigtigt - det samler mere end det splitter i en virksomhed. Det giver medarbejderen en følelse at være en del af firmaet og ikke bare et tandhjul.


  • #16   16. jan 2022 Cris7 jeg undre mig over at i er nogen som vil give Lars Lykke Rasmussen skylden for at vores sygehusvæsen er i dårlig stand det har det været længe og det er kun blevet ringer af at de små sygehuse lukkes og at der så er lavet supersygehuse hvor man skal have en stifinder med for at finde rundt + der er et dårligt arbejdsmiljø på de store supersygehuse.

  • #17   16. jan 2022 Jeg har ikke fornemmelsen at OUH er dårlig, jeg har været der til nogle scanninger, og så har de en Bistro i stuen, Men måske jeg bare er nem at gøre tilfreds.

    Det er ikke at jeg er stamkunde på OUH, da jeg jo har en forsikring til privat hospital, men hvis der er ventetid på OUH, så bruger jeg retten til privat hospital, hvis der sker noget som kræver nærmere undersøgelser.

    Men nu er Odense jo ikke hovedstaden, så der kan godt være forskel på flere ting.


  • #19   16. jan 2022 alis

    //citat
    Hvis ikke du kan bruge det ene argument til at underbyde andre holdninger, så finder du på noget andet. Denne er har du brugt nogle gange, og jeg har svaret på den hver gang. Det ville være bedre i fællesskab at forsøge at forstå virkeligheden korrekt. Påfaldende som jeg hele tiden skal forsvare mig imod dine personangreb.
    //citat slut

    Sikke en gang pølsevrøvl - jeg påpeger at selvbestemmelse allerede var gældende i 80'erne. Den her fornemmelse du har fra DDR tiden er slut, du er klistret fat i en forstokket måde at se tingene på fra din tid for mere end 30 år siden. Du kan ikke udtale dig om struktur i et moderne firma i dag.

    4.000 til sygeplejesker ha ha- kommuner har allerede meldt ud at alle ikke kommer i betragtning - det bliver en vurdering sag hvem der får. Som de skriver er puljen for lille til at alle kan få.


  • #20   18. jan 2022 Jeg var faktisk temmelig overrasket forleden, da jeg så omkring sygeplejesker.

    Der var mange fra sygeplejerske skolen, der hungrede efter at få praktik ude på hospitalerne. Det er jo netop ved praktik man lærer mest. Kun eet hospital havde gjort nytte og taget flere i praktik. Hvorfor kun eet?

    Leon #16 Ja, Leon sygehusvæsnet har længe været ringe. Men det var altså LLR der virkelig satte skub i det, for at så meget som muligt skulle overgå til det private. Hvilket var fordyrende.

    Jeg ved ikke hvem der fik den 'super' ide, at der skulle være disse afsindigt dyre supersygehuse, hvor udgifterne er løbet fuldstændigt løbsk.

    Fordi det giver ikke rigtig nogen mening.

    Det store personale skal bo i nærheden.

    Mens patienter, som har det svært, må tage lang vej for bare at komme til undersøgelse på sygehus. Ikke mindst besøgende til indlagte.

    Flere kan nå at dø, inden de kommer til en akut/skadestue afdeling. Man har jo også skåret på ambulancer.

    Man siger at så er alle kompetencer indenfor medicin samlet. Hm, men hvis een medicinsk afd. siger at man skal til en anden, så er det ikke hospitalet som søger for det. Nej, så skal man til sin egen læge først, som skal sende papirer, og så skal man vente på at hospitalet svarerer.














Kommentér på:
En godt eksempel

Annonce