{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.160 visninger | Oprettet:

Hvorfor ?? {{forumTopicSubject}}

Kom i dag kørende kørende på en midtjysk motorvej og lagde mærke til at der inde i nødsporet kørte en lille 4x4 lastbil med en påmonteret kran-arm og et kæmpe støvsuger-aggregat på laddet. Chaufføren kørte så langsomt langs vejen og samlede små stykker affald op med denne kæmpe maskine.... Det så utroligt ineffektivt ud og jeg tør slet ikke tænke på hvad prisen pr kilo opsamlet affald løber op i... smiley

Hvorfor fanden giver man ikke nogle arbejdsløse en anstændig løn, en gul vest og en rulle plastik sække og sender dem ud og samler det affald ? Jeg er 100% sikker på at prisen pr kilo bliver mindre og samtidig er der nogle arbejdsløse der kommer ud af statestikken... smiley Hvis lønnen ellers var anstændig er jeg også sikker på at det ikke ville blive betragtet som et nedværdigende job. smiley

Kom nu for fanden. Hvorfor skal alting gøres så besværligt når nu det kan gøres så simpelt ? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor ??
  • #1   17. mar 2017 Ja jeg kan kun give dig ret, men der er ikke noget tankevirksomhed under de forskellige kasketter, som kommunerne deler ud.

    Hvor skørt at lade en stor bil køre rundt hvor der måske ligger en dåseøl hist og her, det kan man bedre få øje på hvis man går langs grøfterne.


  • #3   17. mar 2017 Jeg er enig med jer alle 3 dog tror jeg der er mere affald ved grøfterne end vi tror, men vil også syntes det vil være et udmærket arbejde smiley

  • #5   17. mar 2017 Alis C enig og det var jo kommunalarbejder i de gode gamle dage smiley

  • #7   18. mar 2017 Og ja.... Vi er selvfølgelig fuldstændig enige om at vi har en aaalt for lemfældig omgang med vores affald... 😩

    Tag venligst jeres lort med hjem i skraldespanden istedet for at smide det i naturen... smiley


  • #8   18. mar 2017 Jeg må ærligt indrømme, at jeg smider mine cigaret skodder på gaden, dog aldrig i skoven eller på stranden, ellers bruger jeg byens affaldskurve flittigt, og kunne aldrig finde på at smide pizza bakker, is papir eller andet i naturen.
    Men helt uskyldig er jeg som sagt ikke.


  • #10   18. mar 2017 Jeg kan næsten ikke have mere i mine lommer for medicin og....cigaretter. smiley

  • #11   18. mar 2017 Der skal jo også være arbejde til gadefejeren, han skulle jo nødig blive arbejdsløs, så jeg aktiverer faktisk nogen mennesker, og nu skal glorien pudses.

  • #12   18. mar 2017 Nu er det ikke tilladt at rende rundt som person på motorveje - det er kun flygtninge der må og er det nat så kan man nemt komme til at køre en somalier over. smiley

  • #13   18. mar 2017 Jeg syntes at havde hørt at det tager x-antal rigtigt mange år før et skod er helt væk smiley

  • #14   18. mar 2017 Leon.

    I byerne bliver de støvsuget op af kommunens gadefejere og sendt til forbrænding.


  • #25   18. mar 2017 Nemlig Alis.... DER er vi enige. smiley

  • #28   19. mar 2017 At holde rent på motorvejene er en offentlig opgave, som er så stor, at den skal i offentlig udbud.
    Alle i hele EU skal have lov til at byde på opgaven, så man kan ikke bare ansætte et antal danske vejmænd/-damer.

    Desuden må nyttejobs ikke konkurrere med jobs, som kan udføres af "almindelige" ansatte, så der kan ikke ansættes billig arbejdskraft fra jobcentrene.


  • #29   19. mar 2017 Peter

    En gruppe med ens tøj render da rundt og samler affald de kommer fra Reva (Jobrehabilitering, Mentorer og Udvikling ) i Odense, så de laver faktisk arbejde som kunne varetages af ansatte i kommunen.


  • #34   19. mar 2017 Nu er det jo heller ikke PÅ motorvejen, men inde i græs-rabatten... smiley
    Og der skal jo selvfølgelig være en "følgebil" med blink og plads til de fyldte sække og hele sjakket...
    Og det vil STADIG være mere effektivt og ikke mindst billigere pr. kilo opsamlet affald.

    Ang. lønnen, så skal de selvfølgelig have RIGTIG løn og en rigtig ansættelseskontrakt.
    Og de skal selvfølgelig kunne fyres, hvis de går og fiser den af på timeløn... smiley


  • #38   19. mar 2017 Sådan nogle kunne være: dem som kan gå i mere end 10 år og op til 28 år eller mere, det kalder man at fise den af med maner, nytte job har jeg aldrig brudt mig om som er en form for gratis løndumpning som virksomheder benytter i stedet for en reel arbejder for der er masser at tage af. Samme ledige må så ikke være i samme virksomhed 2 gange.

    Og ledige bliver faktisk brugt som skrald samler i Odense, på trods af at det faktisk konflikter med de alminde renovations ansatte.

    Jeg kan godt accepter den form for praksis - bare at man kunne tælle timer så føler folk sig ikke udnyttet.


  • #40   19. mar 2017 Brødnid?
    Det ved jeg ikke.

    Men når små problemer pludselig bliver store, så har du at gøre med folk, som ikke har reelle problemer i deres hverdag.

    Hvis de formåede at tage fat på større problemer, så ville de lade de små problemer ikke fylde så meget.

    Men navlepilleri har altid været et godt grundlag for forargelse.


  • #41   19. mar 2017 Gu'fanden er der da stadig mange arbejdsløse..?? smiley

    Det er bare den til enhver tid siddende regering, der prøver at få arbejdsløsheds-statistikken til at se bedre ud end den er, ved at kalde de arbejdsløse noget andet.... smiley


  • #42   19. mar 2017 ja fister

    Der er mange finesser kommuner bruger i deres statstik, som en arbejdsløs i kursus er ikke ledig i den periode, samt mindre ½ årlige uddannelser tæller heller ikke med i statistikken. Men en "lort" er stadig en lort selvom man pakker den ind i guldpapir.


  • #43   19. mar 2017 Og hvis ikke stor arbejdsløshed er et af verdens store problemer, så ved jeg sgu ikke hva' der så er "et stort problem"... smiley smiley

  • #45   19. mar 2017 Alis

    Det er det mest fornuftige jeg længe har hørt fra dig - smiley


  • #48   19. mar 2017 Ole

    De tal samles fra kommuner til en virtuel dumhed som skal narre befolkningen til at tro på hvad som helst. Statistikker kan manipuleres fordi dem som laver statistikker ikke selv er fodtusse og samler data. De må tro på de oplysninger de får uden at gå i dybden.

    Jeg er ikke bedreviden, men har arbejdet matematisk med statsstikker i mange år - samt at man kan hente meget viden ved at google på de resultater eller mangel på samme.


  • #49   19. mar 2017 Ja Polysl, statistik er som hvis du sidder med den ene fod i en is spand og den anden i pejsen, så har du det statistisk godt ihvertfald i midten. smiley

  • #51   19. mar 2017 Ole S

    >Nej jeg kalder ikke DS for løgnere, men deres tal og resultat kan ikke blive bedre ud fra de oplysninger de får. Hvad jeg savner er dybden i de tal de modtager.


  • #55   19. mar 2017 Ole S

    Nu Sidder der jo polske arbejdsgivere som udlejer deres arbejdere,i Danmark som betyder at de betaler en løn som svare til polske forhold, det har man ikke behov for en statistik for at vide, det er en kendsgerning. For mig ligner det en ny form for slavehandel


  • #58   19. mar 2017 næ...der er også italienske udbydere, spanske, portugiske - imens så skovler arbejdsgiver klejner hjem.

  • #59   19. mar 2017 Ole

    JBO er en idiot som skulle prøve at have et opslidende arbejde udover at række ud efter en blyant.


  • #62   19. mar 2017 Ole S

    Det er jo ikke oplysninger som er tilgængelig for hverken Google eller privat personer som vil tjekke rigtigheden af en statistisk manipuleret virkelighed.

    Men du kan jo kigger her.

    https://www.fagbladet3f.dk/temaer/metro/126d547cedf54dda8ec1b70e3517c215-20140705-italiensk-metro-snyd-rumnere-fr-65-kroner-i-timen

    Her står det er dokumenteret og ikke statistisk. Jeg elsker mere dokumentation end statistik.


  • #63   19. mar 2017 Ole #60

    Jo men fordelen er at man deler i porten, polske arbejdsgivere har ingen interesse i at ansætte dem på danske vilkår.


  • #65   19. mar 2017 ja man kan næsten grine af det men det er jo tragisk smiley

  • #66   19. mar 2017 # 62 . Polysl Jeg syntes at det er svinsk at udnytte systemet på den måde.

    Hvor findes der meget svindel i verden, er der snart nogen tilbage der arbejder efter regler og har en etisk og moralsk status.


  • #67   19. mar 2017 Jo de fleste danske virksomheder mere det at være faglig aktiv som arbejder.

  • #68   19. mar 2017 Vi kan jo prøve at kalde dem "personer på overførselsindkomst" i stedet for arbejdsløse.... smiley smiley

    Regner man det samlede antal beskæftigede i Danmark sammen til fuldtidsbeskæftigede, så var der i 2016 i alt 2,180 millioner personer i fuldtidsbeskæftigelse. Til sammenligning var der 2,147 millioner, der på en eller anden måde blev forsørget af staten. Det svarer til, at der var 101 danskere med et fuldtidsjob for hver 100 danskere på forsørgelse.

    Mon ikke der er nogle hundredetusind "arbejds-duelige" personer imellem de 2,147 millioner, der på en eller anden måde blev forsørget af staten...? smiley


  • #72   19. mar 2017 Ja når jeg syntes godt om måden der bliver talt på eller måde i "lige" skriver på - er normalen jo at jeg er enig, men kan dog godt syntes om ting jeg ikke er enig i, men dog godt forstår hvor du/i vil hen i jeres tale - syntes bare lige jeg vil skrive det og eksempelvis er jeg helt enig i at JBO aldrig har ret smiley

Kommentér på:
Hvorfor ??

Annonce