Er danskere dovne {{forumTopicSubject}}
Jeg erfarer i dag at man nu ligefrem importerer Øst Europæiske arbejdere til arbejde i Danmark.
Det er til jobs som for eksempel Gartnerier og landmands arbejde. Jobbene er slået op, men det er for hårdt arbejde til den danske arbejder, det gider de ikke, Arbejdsgiverne fortæller at når de har været der i et par dage eller uger så falder de fra. de vil sådan set hellere have de Øst Europæiske arbejdere, de kan nemlig tage fat.
Antallet fra Øst Lande der drager mod vort land for at afhjælpe problemet, er steget med 180 procent til 119,000 det er sørme efter min mening for svagt, at vi ikke selv kan udfylde de pladser.
Det er simpelthen for dovent
Alene fra 2011 er antallet fordoblet, det er tankevækkende, og gør mig vred. Folk vil hellere modtage kontant hjælp end tage sig et job.
Hvad er jeres mening.
dec 2014
Følger: 13 Følgere: 23 Emner: 12 Svar: 1.054
Sidste år blev altaner og facader pudset op i min ejendom, det var en dansk murermester med svende fra øst, de var nydelige, kom til tiden kl.8 arbejdede til de var færdige....
feb 2014
Følger: 37 Følgere: 40 Fotoprofiler: 1 Emner: 59 Svar: 382
dec 2014
Følger: 38 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 366
Arbejdsgiverne lyver så det driver - bare se hvad Claus skriver.
Sandheden er langt snarere at arbejdsgiverne går efter så billig arbejdskraft som muligt.
Ikke at der er noget underligt ved det, men det er forargeligt at de samtidigt nedsætter danske arbejdere i befolkningens øjne med deres løgne.
dec 2014
Følger: 10 Følgere: 71 Emner: 153 Svar: 3.755
Hvis en dansker absolut vil lade sig ansætte til 85 kr. i timen. (Gud forbyde det). Så er der sikkert en polak der vil gøre det for 60 kr. - Hvad skal det så ende med.
Arbejdsgiverne der kommer med disse påstande, skulle have tæsk for at vildlede den danske befolkning.
jan 2015
Følger: 45 Følgere: 141 Fotoprofiler: 1 Emner: 143 Svar: 2.766
Men sig mig engang, hvor er fagforeningerne henne,de plejer da at blande sig i løn trykkeri. De Øst Europæiske arbejdere skal vel også være i fagforening. ?
dec 2014
Jamen søde ven, alle deres medlemmer er jo flygtet til gule fagforeninger, og de er på arbejdsgivernes side.... Vidste du ikke det?
De gamle stærke fagforeninger er en skygge af sig selv, og de fleste af de medlemmer de har, er bare medlem af a-kassen.
Solidaritet i dagens Danmark skal findes i ordbogen, for den praktiseres ikke.
jan 2015
dec 2014
LO?
Eksisterer de endnu?
jan 2015
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 450 Svar: 9.999
jan 2015
Efter jeg er gået på pension er jeg ikke så interesseret i den verden.
Blogger
dec 2014
Det er jo så moderne med nye brands.
dec 2014
For at de østeuropæiske lande skal blive rigere, er det nødvendigt at de vesteuropæiske lande bliver fattigere.
Blogger
dec 2014
Blogger
dec 2014
Der er gået en højrebølge over Europa og så er det jo kapitalen der dirigerer og deres interesse er jo netop at trykke lønningerne mest muligt og til det kan de jo bruge østarbejderne.
Når så samtidigt arbejdstagerne ikke mere holder sammen f.eks. i LO, men af nærighed hellere vil være i en gul fagforening så skal det jo ende galt.
Se dog på tilslutningen til DF.
Det parti er ikke på nogen måde på de traditionelle fagforeningers side, men snarere på de gules side og deres sympati for de arbejdsløse kan osse ligge på et meget lille sted og deres vælgere må jo mene at "blå" er et adelsmærke selv om deres velstand er skabt netop af de "rødes" mangeårige kamp, men nu ser de i stedet ned på "røde " lejesvende og glemmer helt hvad de er rundet af, nemlig sammenholdet blandt arbejdstagere.
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 238 Emner: 882 Svar: 8.576
feb 2014
De har misforstået begrebet "Blåt blod" og glemt at blodets ægte farve er rød.!
feb 2014
feb 2009
Svar: 3
dec 2014
Kan danskere konkurrere med arbejdere fra øst, de sidder i skurevogne eller telte og har et minimum af udgifter - danskere har dyr husleje og andre vigtige udgifter så det giver jo ingen mening ikke at pt. at være på bistand hvis man ingen uddannelse har. Østarbejdere er i flere tilfælde uddannede og kan sælge deres arbejdskraft til det halve - at man så tillader det er mig uforståeligt da det udhuler mindstelønnen så vi er nød til at have en lov som siger en mindsteløn så danskere har mulighed for at tage job hvor der ikke kræves de store evner -
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 17 Emner: 50 Svar: 711
Jeg ved sgu ikke rigtig hva' jeg skal sige til det???
Der er jo mange sider af den sag, alt efter hvem man er.
Ingen tvivl om at arbejdsgiveren gør hva' han kan for at holde udgifterne nede.
Jo mindre hans lønudgift er, jo mere tjener han. Det tror jeg godt, at vi alle sammen forstår...
Hvis vi skal ha' lavet noget på huset eller bilen, så tjekker vi jo også priserne og tager det bedste tilbud. Men hvorfor kan den ene murermester gøre det billigere end den anden? Tjaaa... Måske fordi han betaler mindre i løn til sine ansatte.
Og hva' når i skal købe en eller anden forbrugsgenstand ? Så kigger i på sagerne i butikken, men fiser derefter hjem og køber det billigere på nettet.
Det går ud over den butiks-ansattes løn...
Jeg selv har været på arbejdsmarkedet i snart 34 år nu... Jeg er sgu, helt ærligt, ved at være lidt slidt efter at ha' arbejdet som fisker, sømand, jord og beton-arbejder, industrimaler og sandblæser, selvstændig skibsfører, smed osv osv...
Så nej... Jeg gider sgu ikke knokle for mindstelønnen længere. Hvorfor skal man knokle til man dør eller bliver invalid ? Jeg skal sikkert være 20 år på arbejdsmarkedet endnu før jeg ka' få min pension. Til den tid er jeg 69 år. Min far blev 76...
Jeg har ikke det mindste dårlig samvittighed over at vælge knokle-arbejdet fra og sælge min tid så dyrt som overhovedet muligt.
Nu bruger jeg det meste af min tid bag rattet i firmabilen. "Arbejder" måske 2-3 timer i snit pr dag og tjener tæt på 400000,- om året.
Så fuck nej om jeg gider knokle mere. Og heldigvis kan man ikke overtage mit job, hvis man ikke taler godt dansk...
Hvor mange af jer gider tage et hårdt fysisk arbejde til 110,- kr i timen ?
dec 2014
Du kan roligt læne dig tilbage og tage arbejde til du er 75 år for det bliver resultatet til den tid -pension alderen er statisk og vil blive flyttet hele tiden for lige at pine det sidste ud af folk som så kradser af og vupti så har man sparet folke pensionen - genialt ik?
dec 2014
Respekt Fister.
Men med den løn du har nu, kan du jo nok pensionere dig selv lidt tidligere end samfundet planlægger.
Jeg vil sætte barren "højt" og sige at mindstelønnen burde ligge på 150 kr. i timen.
For mange år siden, før finanskrisen lå mindstelønnen på 105 kr. - I dag findes der vel ingen mindsteløn mere, eller hvad?
Priserne stiger, og for nogle grupper følger lønnen med, IT eller politikere etc, men den ufaglærte står lønmæssigt i stampe, og skal nu konkurrere med østeuropæere.
Da jeg var ung, var der intet odiøst i at være ufaglært, der var masser af jobs, hvis man gad, og til rimelige lønninger. Men b.la fabrikker og industrier lukker eller flytter udenlands, så nu sidder midaldrende ufaglærte tilbage som gidsler.
dec 2014
Nu skal lønnen ikke afspejle det at at vil ofre på sit helbred, som om at bare man får penge nok så vil jeg gerne knokle røven ud - ingen gider knokle røven ud for der er en hverdag et liv efter arbejdet. Så at have et lorte liv efter man er på pension giver ingen mening.
dec 2014
dec 2014
Det har bosserne altid gjort, men....
... man kan faktisk også blive fattig af at købe på tilbud.
dec 2014
dec 2014
Næh.... Det jeg mener er, at du kan købe så meget på tilbud at du ikke har råd til din husleje.
Med andre ord, hvis man vælger en gul fagforening for at spare, så står du med røven i vandskorpen, den dag du måske for brug for en ordentlig fagforening, det kan være sig juridisk bistand eller andet...
Og hvad har man så sparet på tilbuddet?
jan 2015
dec 2014
dec 2014
dec 2014
Nej, det er jo altid naboens hus der brænder ikke?
Du skal bare prise dig lykkelig over at du i 24 år, ikke fik brug for din fagforening.
dec 2014
dec 2014
Nu var det så ikke forsikringsselskaber i almindelighed jeg refererede til, blot en slags metafor.
Jeg siger heller ikke man skal spare faldskærmen og håbe på man lander i en høstak, men det gør du måske?
dec 2014
jan 2015
Dengang for 25 år siden kostede det os 100.00 . Så jeg er ikke glad for forsikringer.
dec 2014
dec 2014
Vi ved alle at forsikringsselskaber åler sig, for at slippe for at betale.
jan 2015
dec 2014
Hvordan kan det være en straffesag når det er et civil sag, det er ikke indbefattet af straffeloven at når en løber rammer en, og forvolder skade, så er det en civil sag angående erstatning.
blev det anmeldt til politiet?
var du på hospitalet?
dec 2014
dec 2014
Jeg kan godt se relevansen engang hvor man havde den respekt arbejdsgiver og arbejdstager, men efterhånden er det udglattet med mere med bestemmelse mere ansvar et bedre miljø. fagforeninger i dag er bare pengeslugere som er uddateret da folk efterhånden er gode til at tage konflikter op personligt.
Jeg har kun været medlem af en fagforening SID for 40 år siden og ønskede at flytte til Krifa som var ny dengang, Det kunne de ikke - eller ville ikke, det pissede mig af så jeg stod nede hos dem hver morgen og pissede dem af på kontoret indtil jeg fik en tilhold. Derefter smed jeg maling om søndagen ned i deres postkasse flere gange - og sjovt nok så blev jeg overflyttet. Allerede dengang var fagforening på retur og man forsøgte at holde folk.
Fagforeninger har gjort det godt igennem tiderne ingen tvivl om det, men der skal også være råderum til fri fagforenings valg. Det er så ikke tilstede i nogle tilfælde i dag - ingen skal pisse på mig som de gjorde i SID.
Blogger
Det parti er ikke på nogen måde på de traditionelle fagforeningers side, men snarere på de gules side og deres sympati for de arbejdsløse kan osse ligge på et meget lille sted og deres vælgere må jo mene at "blå" er et adelsmærke selv om deres velstand er skabt netop af de "rødes" mangeårige kamp, men nu ser de i stedet ned på "røde " lejesvende og glemmer helt hvad de er rundet af, nemlig sammenholdet blandt arbejdstagere. Jr. EWS.
Jeg er ikke enig med dig i, hvor DF ligger, jeg mener det er et S nr. 2 parti, de fører den samme politik.
De gule "fagforeninger" er faktisk bare en slags A-kasse, de kan ikke hjælpe deres medlemmer med juridisk bistand på fagligt plan, men de betaler jo også kun det halve af, hvad de ville gøre i den fagforening de burde stå i, de gule fagforeninger forhandler heller ikke deres løn. Vi får, hvad vi betaler for.
Men jeg kan kun gentage mig selv, alle er blevet deres egen "chef" smart, for så bliver der nemlig ingen kamp, chefer nedlægger ikke arbejdet og går hjem, de hypper kun egne kartofler, slet ikke noget sammenhold og solidaritet mere. Jeg mener de selv har gravet deres egen grav.
dec 2014
er ikke enig - Krifa har både en a-kasse og en fagforenings del.
forstår ikke lige det at være egen chef?
Hvorfor rodes DF lige ind i det her?
dec 2014
Tror den er opfundet af arbejdsgiverne for at splitte arbejderne.....
Startede det hele ikke med en berømt brandmand, Max Blicher Hansen, eller noget i den retning, siden har de etablerede fagforeninger mistet magten.
Blogger
Og jo, det at være egen chef, det er, at du får et ansvarsområde, kan få flextid og du bliver så selvstændig som muligt, det er en stor fordel for arbejdsgiveren, for så ser du det hele med andre øjne, men det er kun egen "chef" - fine titler er oppe i tiden.
dec 2014
Blogger
Blogger
dec 2014
Har lige set han døde i 2009, derfor er han ikke med i LA.
Blogger
Fagforeningerne har mistet deres magt, deres medlemmer er blevet "chefer" og mange jobs er blevet nedlagt, der findes stort set ikke nogle ufaglærte jobs i dag, vi skal alle sammen have uddannelser, der også i mange tilfælde er overkvalificerede til div. jobs.
Selv rengøringspersonale skal have en uddannelse og ikke at glemme "skraldemanden", som i dag kaldes renovations et eller andet. Rengøringspersonale, nej, Servicesmedarbejdere.
Det er udviklingen, noget er godt, men meget er skidt.
dec 2014
Det er netop det at være "Chef" som giver et bedre miljø hvor man ikke behøver at rode fagforbund ind i en strid - det er noget man har sukket efter i mange år at være mere tæt på beslutninger som sådan også er godt for virksomheden. Hvor ser du det negative i det?
Hvad skal man bruge fagforbund til i Dag? 1 maj som bare er en drukfest og hvor man sviner en helt park af med deres lort som er taget med for lige at bruge det en gang til og man lader det stå.
Blogger
Dine tidligere kollegaer ved heller ikke, hvor du står ift til dem, men pyt, nu er du jo blevet "chef", og dine andre før kollegaer er på vej til også at blive chef, så er der jo ikke mere at slås om.
Og dermed dødede alle de ganske alm. medarbejdere, de er blevet til historie, så er der heller ikke mere brug for Fagforbund vi melder os alle ind i de selvstændige.
dec 2014
det kan jeg så ikke genkende i mit miljø, hvor man samarbejder på tværs af titler - det som er afgørende er resultatet.
dec 2014
Jetset: der findes stort set ikke nogle ufaglærte jobs i dag, vi skal alle sammen have uddannelser, der også i mange tilfælde er overkvalificerede til div. jobs.
Så gad jeg altså godt vide hvad østarbejderne laver. Der er immervæk 150.000 beskæftiget her i landet.
Jeg kan heller ikke lide den med "egen chef". Det har bl.a. betydet at mange i dag har en meget løsere tilknytning til arbejdsmarkedet.
De hyres for en kortere periode til et bestemt arbejde og når arbejdsgiver bestemmer at arbejdet er slut så er de ude fuldstændigt uden om arbejdsmarkedets normale regler. Derfor ingen udgift til arbejdsmarkedspension etc. - altså til fordel for arbejdsgiver, medens den enkelte står med håret i postkassen.
Bare kig på de unge i dag. De går fra den ene løse tilknytning efter den anden uden reelt fast arbejde. Jo godmorgen min e blanke støvler - vikarer er et lidt mindre fint ord for løsarbejdere og det er hvad de i realiteten er, men de kan vælge mellem enten at finde sig i de, efter min mening usle og usikre vilkår eller slet intet arbejde.
dec 2014
Blogger
dec 2014
Man skal heller ikke bilde mig ind at alle dem der render rundt nede i Metroen er ufaglærte, det nægter jeg at tro på, men de er stadig billigere.
Men det er vel arbejdsmarkedets fri bevægelighed, vi kan da også søge arbejde i Polen... Og sikkert også få det... Hvis vi vil arbejde for en 50 krone seddel i timen.
Velbekomme, og tak for EU!!!
Blogger
Jeg kender ikke så meget til Polen, skatter, levestandard, men det er nok noget billigere end i DK. Romaer er nok mere til at sidde og tigge inde ved Nørreport og lade som om, de kun har et ben eller slet ingen, jeg kan slet ikke forstå, hvorfor de får lov til at sidde der, er det ikke forbudt at tigge i DK !! - og glemte lige at stjæle
dec 2014
Hvis jeg eller du arbejdede i udlandet, kunne vi nok finde på at tage et par timers overarbejde, for der er jo ingen der venter på os, vel? - De sidder langt vææææk.....
Om tiggeri er forbudt..... Jo da..... Men det bliver jo ikke håndhævet, politiet har travlt med at kontrollere cykellygter.
Blogger
Men ja, der er fri bevægelighed inden for EU, dog har jeg ikke nogen ambitioner om at rejse til Østeuropa for at arbejde, jeg bliver i DK og stopper, når jeg når til min pension, hvis jeg er så heldig - men jeg forstår ikke proceduren, nu hvor vi har ca. 150.000 arbejdsløse med adresse i DK, de kommer så ikke i 1. række.
Jeg har lidt svært ved at se, hvad der er fordele ved EU.
dec 2014
Forbuddet mod krumme agurker?
Blogger
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.656
Er danskere dovne