{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
365 visninger | Oprettet:

idc
idc
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 95 Svar: 389

SOSU arbejdsforhold {{forumTopicSubject}}

Da jeg har et friår fra min uddannelse i år, har jeg kigget på noget hjemmehjælper arbejde i min kommune, altså sådan noget hvor man kører rundt mellem de gamle og hjælper dem med ting og sager. Dette er meget belejligt, da jeg bor 100 meter fra hvor de holder til.

Mit spørgsmål er så, om den nye rygelov om rygning på arbejdspladser også gælder, når jeg fx. er på besøg, da huset jo dermed er en arbejdsplads. Jeg er nemlig allergisk overfor cigaretrøg, så det er afgørende for om jeg søger jobbet. Vil helst høre fra folk, som evt. ved noget om det eller selv arbejder med det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SOSU arbejdsforhold
  • #1   11. okt 2007 Daniel P - Min søster er inde i systemet, og jeg mener helt bestemt de stadig må ryge.. Men er ikk 100..

• #2   11. okt 2007 Hmm det lyder jo ikke godt. Jeg mener nemlig jeg engang så en artikel på Ekstrabladet.dk om at den nye rygelov pr 15/8 også gælder i folks private hjem, hvis de modtager hjemmehjælp

• #3   11. okt 2007 Ja det lyder vildt at loven gælder i private hjem, men på den anden side beder de jo selv om at få hjemmehjælp

• #4   11. okt 2007 Det er jo heller ikke fair, at deres hjemmehjælpere får lungekræft og dør af det, bare fordi de er deres arbejde

• #5   11. okt 2007 hvor min mor arbejde må de ældre også ryge på deres stuere og i husene.. det er jo deres privat.. det er kun medarbejderen der ikke må ryge

• lise l
    lise l Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 4
    #6   4. nov 2007 hejsa jeg arbejder som sosu hjælper og reglerne er sådan.
    hvis du ik vil komme eller kan tåle at komme et sted hvor der ryges er reglerne sådan at den ældre ik må ryge op til 2 timer før du kommer sådan er det båede i deres private hjem og på plejehjem, der hvor jeg arbejder der er der også en der ik kan tåle røg og så tager vi andre bare de beborgere hvor der ryges så hun ik skal derind og så den ældre ik behøver at lade være med at ryge i op til 2 timer før det kan jo godt være lidt svært at sige at man skal ha hjælp om 2 timer.
    hvis den ældre nægter at lade være med at ryge i den situation så er reglerne at så kan man nægte at tage ud og hjælpe den ældre.
    der skal tages hensyn til alle og min mening er at man ik skal begynde at nægte en ældre herre eller dame at de må ryge når de nu har gjort det i mange år ja det er ik sundt men det er en livskvalitet som for nogle er det eneste de har.
    jeg håber dufinder en løsning men jeg er ret sikker på at de i de fleste kommuner gør som vi gør nemlig at hvis der er en der ik ønsker eller ik kan tåle røg så er der bare en anden der tager den beborger.
    mvh lise

Kommentér på:
SOSU arbejdsforhold

Annonce