{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.230 visninger | Oprettet:

Martin S
Martin S
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 18

Fra arbejdende til studerende - feriepenge. {{forumTopicSubject}}

Hej derude. Jeg har arbejdet udlært i snart 2 år. Og stopper her til sommer for at gå igang med at studere.

Jeg kom til at tænke på mine 25 feriedage som jeg får her til maj. (Får ingen feriefritimer, da jeg lige har skiftet job og ikke har været her 9mdr.)

Men ja. Er de 25 dage nogen jeg skal have brugt? Kan jeg gemme nogle af dem (nogle skal jo bruges på sommerferie) og få dem udbetalt senere, uden at det vil genere min su?
Ehm ja. Ved sgu ikke lige om jeg skal holde alle 25 dage inden jeg går igang med at læse. Ved ikke hvordan ferie fungere med SU, da jeg ikke har været på skolebænken siden folkeskolen smiley

Evt. Hvis der er nogen der ved hvem man kan kontakte for at få viden om det her?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fra arbejdende til studerende - feriepenge.
  • #1   21. feb 2013 Du kan bare hæve dine feriepenge når det er, det gjorde jeg ihvertfald da jeg startede på SU

• #2   21. feb 2013 du må tjene op til 76k om året ved siden af din su, og ferie pengene går ind under der

• Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    dec 2007

#5   21. feb 2013 Okay. Så det er ikke noget problem kan jeg forstå smiley Bare holde min normale sommerferie. Og så bare få udbetalt mine feriepenge som det passer mig.

Tænker jeg en studievejleder kan forklare mig resten om hvordan det fungere med SU'en. Ved jeg ærligt intet om.

• Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    dec 2007

#7   21. feb 2013 Jamen småting. Hvordan fungere ferie og su fx? smiley Får man "SU feriepenge" som jeg fx optjener ferie penge nu?

• Alice A
    Alice A Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 190
    #8   21. feb 2013 Du skal bare lade pengene stå i ferie konto og så over nettet med nem id hæve dem efterhånden du får brug for dem.
    Og nej det kommer ikke til at vedrøre din su (det gjorde det ikke ved datteren9

• #10   21. feb 2013 Feriepengene er allerede blevet beskattet året hvori de er blevet optjent. Du kan frit udbetale dem som du vil smiley Bare få det gjort, før de bliver overført til Arbejdsmarkedets Feriefond

Kommentér på:
Fra arbejdende til studerende - feriepenge.

Annonce