{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
978 visninger | Oprettet:

STORT PROBLEM ! {{forumTopicSubject}}

hej. jeg står i det problem at jeg er blevet færdig med grundforløbet som tømrer og starter i lære 18. marts. MEN !

men uu vejleder mener ikke jeg så kan få SU indtil jeg strater i lære, og jobcenteret mener ikke jeg kan få kontanthjælp for de mener jeg er under udannelse.

det kan da ikke passe man som 18 årig skal gå for vand og brød her i DK ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  STORT PROBLEM !
  • patrick j
    patrick j Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 20
    #1   4. feb 2013 du skal bare få nogle papir fra sde om at du er stoppet uddannelse. så kan du søge kontanthjælp når du har dem smiley

• Gedebuk
    Gedebuk Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 60
    #2   4. feb 2013 Så må du jo finde dig et lille job, frem til 18 marts. KOM IGANG !!!

• #3   4. feb 2013 Det er fordi at du teoretisk set er uddannelsessøgende indtil du får din læreplads. Jeg står selv i samme situation og jeg fik også pænt at vide at det bare var ærgerligt, på trods af husleje og faste udgifter. Mit bedste råd er at søge ind på noget fjernstudieundervisning..

• Maibrit G
    Maibrit G Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 384
    #4   4. feb 2013 Det er nøjagtig samme problemstilling der er mellem overgangen fra en gymnasial ungdomsuddannelse til de videregående uddannelser, hvor man i perioden juli-august heller ikke modtager SU eller kan få kontanthjælp.

Øv, bøv for dig. Så må du se om du kan finde dig et midlertidigt job eller optage et lån. Sådan er vilkårene bare - og havde du været lidt forudseende, så kunne du jo faktisk have sparet op. smiley

• #5   4. feb 2013 Kan fortælle dig at kommunen SKAL hjælpe dig med dine faste udgifter, du kan tage ned og snakke med kommunen om at du skal have en enkel ydelse med tilbagebetaling, så skal du komme med dokumentation for alle dine faste udgifter og så vil dette blive dækket, dog er der op til 5 ugers behandlingstid så bare med at komme der ned, har selv været i næsten samme situation og det var hvad jeg fik/løste mit problem med.

held og lykke

• #6   4. feb 2013 der intet der forbyder dig at have et deltids job....

Lasse - hvad med at være taknemmelig for at din uddannelse er gratis?

• #7   4. feb 2013 Vrøvl !!!!! Vil man ha et arbejde, kan man få et arbejde!!!!!!

• #8   4. feb 2013 Maibrit G har ret min kæreste har stået i nøjagtig det samme !

• #9   4. feb 2013 David A

du må da være idiot? for har nemlig kun hørt idioter lave den udtalelse, selvfølgelig kan man få arbejde, men det er sQ da ikke sikkert man kan hverken udføre det eller kan holde til det...

• #10   4. feb 2013 David A: Nu er det sådan at de sidste 25 jobs jeg har søgt der har været et sted mellem 200 og 300 ansøgere, så nej, det er sq ikke lige let medmindre man er villig til at sælge stoffer eller at trække...

• #11   4. feb 2013 Vikarbureauer plejer at være fine til at finde lidt jobs så man økonomisk har til dagen og vejen. Der går ikke mere end en uge, så plejer jeg at få et tilbud, de gange jeg har været arbejdsløs og 'i nød'. smiley

• #12   4. feb 2013 Man kan da også bare tage nej-hatten på fra start af...

Jeg ved da at der typisk er mange lagre der søger on/off lagerarbejdere, så inden for dén branche er der typisk bid indenfor få uger.

Man skal bare lede de rigtige steder.. Det hjælper jo heller ikke noget kun at søge jobs man vil have når man står i en situation hvor man SKAL have et job.
    Det er her de fleste bare slår armene over kors og siger det er 'umuligt', når de typisk intet har prøvet, og sætter sig til rette på en kontanthjælp.

• #13   4. feb 2013 René V

det er da også fint nok, når al politik kun går ud på økonomi, kan man jo drage lidt inspiration der fra og så sige kommer jeg til at tjene lige så meget ved at løfte lort og ødelægge mig selv, som jeg gør ved bare at blive sidene og få mine penge serveret..

• #14   4. feb 2013 Jeg vil mene jeg nemt kan tjene mere end de 6000/md man bliver tilbudt som udeboende under 25 år.
    Giv mig en uges tid eller to, så kan jeg tage fri resten af måneden og stadig have tjent mere.

At stille sig tilfreds med det laveste, i stedet for i en kort periode af sit liv at 'løfte lort og ødelægge sig selv', er for lavt. Kan man virkeligt leve med at man nægter at tage det tunge arbejde når livet er hårdt? Skal man have sukkersød behandling hele livet? Jeg ved godt jeg er på SU lige nu, så der er nok ikke så meget kraft i de ord jeg siger, men prøv da for fa'n at stå på egne ben og gøre noget ved situationen.

Husk på der er mennesker der lever af dét, som endnu ikke er ødelagte efter et liv i branchen. Jeg har selv været i den branche i cirka 3 år on/off, og jeg har da ikke taget skade. Det har til gengæld været god motion at komme ud og lave hårdt fysisk arbejde og ryste dellerne lidt smiley

• #15   4. feb 2013 René V

det finder du jo sø først ud af når du remmer halvtreds og din læge sige du har fået slidgigt smiley jeg siger ikke jeg er af den holdning, kan bare sagtens forstå de folk der vælger at læne sig tilbage nyde det de kan på kontanthjælp...

• #16   4. feb 2013 René V: Nu kan dit eksempel så desværre kun bruges på fyre, for alle de lagerjobs jeg har søgt har jeg ikke fået fordi jeg ikke er særligt stor.

• #17   4. feb 2013 Kristina S

ikke er særligt stor min bare, bare send en frækt billede med, så er du ansat om ikke andet så folk har noget andet at kigge på end kasser smiley

• #18   4. feb 2013 Christian A

syntes aldrig jeg ser bande medlemmer rende rundt hverken nede på jobcenteret, eller hvor de ellers smider dem af smiley så det handler bare om at se farlig nok ud så kan man også slippe for det smiley

• #19   4. feb 2013 hvis man vil have et JOB kan man sagtens Men hvis man har specielle ønsker er det no go. f.eks. i okt. ringede det fitness center jeg er medlem af og spurgte om jeg ikke ville have et job hos dem...

Min far fik job på en uge fordi han ville vise det ikke var svært

• #20   4. feb 2013 Ja det er noget lort, men desværre er der ikke andet at gøre end at finde job i mellemtiden smiley

Kommentér på:
STORT PROBLEM !

Annonce