{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.813 visninger | Oprettet:

Rasmus L
Rasmus L
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 29

Mindste løn? {{forumTopicSubject}}

Hej baboom.. Jeg er 18 år og står i en kiosk, jeg tjæner 102,- i timen ufaglært, der er ikke noget som hedder søndag eller aften tillæg her??? f.eks lige nu er jeg på arbejde til de 102 som jeg også tjæner på en normal hverdag, bliver jeg snydt?

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mindste løn?
  • dan c
    dan c Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Svar: 40
    #1   21. okt 2012 værsgo
    (link fjernet)

• Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
    #2   21. okt 2012 Det betyder så også at butikken skal have en overenskomst, hvilket de sikkert ikke har.
    I såfald bliver du ikke snydt nej.

• Anders T
    Anders T Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 129
    #3   21. okt 2012 Som Kasper H siger. Hvis din arbejdsgiver ikke er med i en overenskomst er han/hun ikke tvunget til at betale dig søn- og helligdagsbetaling.
    Og vi har ingen mindsteløn i Danmark, så hvor meget du får i løn bestemmer arbejdsgiveren også smiley

• Rasmus L
    Rasmus L Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 29
    #4   21. okt 2012 Okay, tusind tak smiley

• #5   21. okt 2012 Syntes du selv du bliver snydt, når du sidder på baboom, til 102,- i timen? smiley

• #6   21. okt 2012 Bonderøven >>

Se det fra ejerens synsvinkel.
    Gad da heller ikke betale mere end 18-20.000 kr om måneden til en der ikke laver andet end at lange vare over disken.

• #7   21. okt 2012 Martin J: du ved tydeligvis ikke, hvordan et butiksliv er, det er absolut ikke blot at køre vare igennem kassen, eller smide vare op på hylden - det er altså hårdt arbejde. - ligesom alt andet.

• #8   21. okt 2012 Nej det er langt fra som alt andet Emma.

Man får en løn der matcher ens uddannelse og efter hvor krævende og hårdt arbejdet er.

• Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
    #9   21. okt 2012 Emma hvis du synes det er hårdt eller krævende, så får du godt nok et langt sejt arbejdsliv.

Og ja, jeg har selv stået i butik da jeg var studerende.

• #12   22. okt 2012 Dvs. At den tredje grund går ud på at franarre kunden sine penge. Haha tænk at nogle hopper på sådanne salgstricks.

• #14   22. okt 2012 SKYHIGH >>

Kræver lige lidt forklaring tror jeg. For det kan aldrig nogensinde betale sig rent økonomisk at købe et dyrt mærkevareprodukt.

• #16   22. okt 2012 Ja til en hvis grænse gør det da, men ikke i det eksempel du selv kom med.

Personligt har jeg kun jakker og jakkesæt der er over et halvt år gamle.

• #18   22. okt 2012 Mine jakkesæt er skam af meget høj kvalitet og ligeså mine skjorter, men giver ikke 1.500 kr for en skjorte grundet dens navn, når samme kvalitet fåes til mindre penge.

Ved ikke hvad du mener med smarte jakker.

Kommentér på:
Mindste løn?

Annonce