{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.396 visninger | Oprettet:

Hvor lang tid må man arbejde i træk ?? {{forumTopicSubject}}

Hey folkens. Har et spørgsmål som jeg meget gerne vil have besvaret fra en eller flere personer som er 100% sikker..

Jeg arbejder på et lager, og har gjort det lidt over et år nu.
Vi står og skal have status i denne uge og weekenden med. Min chef kommer så og siger til mig at jeg skal være, på arbejde til kl.18-19 tiden. Jeg møder kl.6 om morgen. Så er det jeg tænker..

Er det overhoved lovligt, at han kan forlange at, jeg skal blive på arbejdet så lang tid, i en uge i træk? Det er som sagt 13timer ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor lang tid må man arbejde i træk ??
  • Gert  A
    Gert A Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #1   25. sep 2012 være du glad ved at du har et job og arbejd bare igennem det kan du jo se på din lønsedel men der kan da ikke være meget at lave hvis du kan side og skrive på baboom midt på dagen så du må da ha en god chef og hvis det kun en uge så overlever du det nok Prøv lige at tænke på hvis det nu var dig der var boss ville du ikke gerne ha en status overstået i en fart eller ville du selv stå med det??

  • AmerK
    AmerK Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 52
    #2   25. sep 2012 Det er et svært spørgsmål at svare på, da der er mange faktorer som spiller ind. En faktorer er bl.a. hvor mange arbejdstimer du har i løbet af ugen og hvad der står i din kontrakt. Man siger som hovedregl at en gennemsnitslig dansker har 37timer om ugen, men hvis du er ansat til mere er det intet problem - Der findes ikke nogen lovbestémmelser omkring dette.

    En anden faktorer er også pauser. Går ud fra at de 13timer du skriver der, er medregnet de pauser du nu engang har ret til?

    Derudover er der en regl om, at du som minimum skal have 11timers hvileperiode, hvilket må anses som værende akurat opfyldt hvis vi antager at du får fri kl. 19 og møder ind igen kl. 06

    Endnu en faktorer er den overenskomst fagforeningen har forhandlet sig frem til med din arbejdsgiver, svært for os at vide hvordan din kontrakt er skrevet. Men siom udgangspunkt kan jeg ikke se der er noget problem i det, med de få oplysninger du har givet.


  • #3   25. sep 2012 Stop nu det ynk ......... Som Gert skriver vær glad for du har et job og der er noget at lave der . Jeg sidder nu hjemme efter KUN 10 timers arb i dag. De sidste to md har jeg arb mellem 12 o 14 timer hver dag og hver anden Lørdag !!!!!!

  • #4   25. sep 2012 Jeg køre som chauffør jeg har fast omkring 13 timer om dagen.. og det kun på det faste jeg køre. Så det da tit der kommer en Hamburg eller Sverige tur igen om aften så ryger det sku hurtigt op på 19 timer ca på en dag.

  • #5   25. sep 2012 Så blev det afgjort, så kan du tørre øjnene.

  • #6   25. sep 2012 nej han kan ikke forlange noget som helst af dig din klovn... men han kan fyre dig og ta' den løn du ikke er berettiget til

  • #7   25. sep 2012 rasmus c

    Retard much?

    Men til emnet, så ville jeg have det fint med det, men det er jo op til hver enkelt, men som flere har skrevet i tråden, så vær glad for at du har et arbejde i disse tider.
    Der er i øvrigt intet bedre at arbejde så meget, at man nærmest ikke "har tid" til at fyre pengene af;).


  • #8   25. sep 2012 hold kæft og arbejd..
    det fandme derfor det her land er ved at gå i hundene..
    jeg vil da blive lykkelig hvis jeg ku stoppe efter 14 timer


  • #9   25. sep 2012 Der er 11 timers reglen som siger at du skal have 11 timers fri før du skal møde igen. Men ved tilfælde af status og sådan, så hjælper man da bare til, medmindre man slet ikke ønsker at arbejde der.

  • #11   25. sep 2012 Jeg har før oplevet at arbejde... hold nu fast... 25 timer i døgnet, jeg siger jer man er godt færdig og det er vel at mærke uden nogen som helst pauser! Tag den.

  • #12   25. sep 2012 Hvem siger nej tak til sådan en omgang moneter lige i løn posen? smiley

    Til alle dem der "hold kæft og arbejd". Luk nu røven spader smiley Kunne det tænkes knægten har andet og lave.

    Men i status= overarbejde. Overarbejde= dollars


  • Andreas H
    Andreas H Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Svar: 155
    #13   26. sep 2012 Hvis du får løn for det, så lad være med at tud.. Det er er jo ikke eller årets dage du skal arbejde over, det er pga status.

Kommentér på:
Hvor lang tid må man arbejde i træk ??

Annonce