{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.270 visninger | Oprettet:

Hjælp til hvem jeg skal kontakte... {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen!

Jeg står og er gået fuldstændig i stå med min uddannelse, desværre!

Så, jeg ville bare lige høre, om I ved, hvem man skal kontakte, og/eller hvem der kan hjælpe mig videre, med en praktik plads og så hvem jeg skal snakke med omkring penge/løn...?

Jeg har været i ulønnet praktik i 3 måneder i slutningen af 2011, men nu hvor jeg er blevet 18 år, er jeg ikke så meget for, at være gratis arbejdskraft. Jeg har også været igang med et grundforløb til Social og Sundheds Uddannelsen, og der fik jeg SU, efter som jeg jo var igang med noget skole/uddannelse...

Men ja, jeg er gået i stå. PLEAS hjælp mig, hvis I kan. Min uddannelses vejleder er ikke til en skid hjælp. Hun er en sur kælling, ja undskyld min udtale... smiley

Håber I kan hjælpe og forstår hvad jeg mener... smiley

Knus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til hvem jeg skal kontakte...
  • #1   1. aug 2012 hvis du vil have at vide hvad du skal gøre: få fingeren ud og få et job. Indenfor din branche er der masser af ufaglært arbejde at få. Ellers: gå i skole.

  • #2   1. aug 2012 Gå i skole, eller fedt ned på bistandskontoret

  • #3   1. aug 2012 Ja nu var det jo så ikke ligefrem fordi, I skulle fortælle mig, hvad jeg skal lave og at jeg skal se og få fingrene ud!! Jeg får af vide to uger før jeg sluttede på skolen, at jeg ikke kunne komme ind hvor jeg havde søgt, så det er sgu ikke fordi, jeg sidder og dovner!!

    Jeg spørger bare, om I ved, HVEM jeg skal kontakte!

    Og hvad form for skole skulle det være?
    Ja, der er mange brancher indenfor det, men jeg vil gerne have noget for det. Gider ikke arbejde 37 timer om ugen og ikke få en skid, som 18 årig har man også ting der skal betales og kan ikke gå uden en rød reje på lommen.

    Men okay, behøver kun POSITIV hjælp!

    Jeg spørger HVEM jeg skal kontakte, og ikke HVAD jeg skal lave!


  • #4   1. aug 2012 Jamen du har fået svaret. Hvis du ikke kan komme ind på den uddannelse har du 3 muligheder.

    1. Bistandshjælp hvor du så skal arbejde 37 timer om ugen (Og så vil de skide på om du gider eller ej)

    2. Der ved jeg ikke hvem du skal snakke med, udover en kommende arbejdsgiver. Så må du jo ud og søge en helvedes masse jobs.

    3. Sidde derhjemme og kigge uden at få en krone for det.

    Der er ingen der kan svare dig på hvem du skal snakke med, hvis du ikke gider bistand og ikke kan komme ind på den uddannelse du vil, jamen så må du jo vælge et af de 3 ovenstående forslag


  • Pernille H
    Pernille H Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Svar: 3
    #5   2. aug 2012 Wow.. jeg synes godt nok det er en negativ tone at prøve at "hjælpe" nogen med..

    Da du var i ulønnet praktik, fik du så SU imens? For ellers kan jeg ikke se det er helt lovlig.. Ikke engang i en praktik.
    Da du kun er 18, kunne jeg anbefale en HF. Da du er 18, har du ret til SU, og så har du et par år til at finde ud af hvad du vil, og hvordan du skal komme ind.

    Lige meget hvad du har lyst til, så prøv at tage ind på et gymnasium og høre om du eventuel kan få en snak med DERES vejledere, eller gå på http://www.ug.dk/ og prøv deres live chat. Se om de ikke har nogle bedre råd smiley

    (sorry, glemte at man skal være fyldt 18 for at få SU. men det er du jo så også nu)


  • #6   2. aug 2012 Ja det er sørgeligt, at det er sådan smiley

    Man kan kun få SU, hvis man er igang med en uddannelse, og det er/var jeg ikke, hvis jeg er i praktik...

    Men tak for hjælpen, endelig nogen der rent faktisk er positive og gider hjælpe!


  • Pernille H
    Pernille H Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Svar: 3
    #7   2. aug 2012 Men det jeg ikke forstår er så, hvem har sendt dig i praktik? Kommunen?

  • #8   2. aug 2012 søg efter uu vejlederne i din region, der er faktisk nogle rigtig gode i mellem og de kan svare dig præcist :-).

  • #9   2. aug 2012 Min uu vejleder. Men hun siger, at hun ikke har mig mere, efter jeg er fyldt 18 + hun er pisse sur og negativ, så får ikke meget hjælp fra hende. MEN hun siger også, at hun sagtens kan sende mig i praktik, men så får jeg ikke noget for det... Hun er virkelig forvirrende!

    Ja, jeg må prøve med en af de andre, og få et svar der fra.. Tak smiley



Kommentér på:
Hjælp til hvem jeg skal kontakte...

Annonce