10.138 visninger
|
Oprettet:
Officer - Løn {{forumTopicSubject}}
Jeg har tænkt mig at blive officer. En officer tjener omkring 25000 plus tillæg på 5000-7000 så ialt 30000-32000, og så tænkte jeg på om det var meget eller lidt
Hilsen DD
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 4 Svar: 176
Jeg selv som læser til Ingeniør, vil ligge på omkring en 30.000, det er jo så udregnet på 37 timer om ugen, så det bliver jo nok mere, kommer an på hvor jeg får arbejde.
Men du skal jo ikke tage en uddannelse for hvad man tjener, men hvad du kan lide..
Jeg har selv en automekaniker uddannelse, som altid skulle ha været et springbræt til ingeniøren, for at have min baggrundsviden.
Men var også glad for at tage den uddannelse, da det er min interesse.
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 7 Fotoprofiler: 1 Emner: 40 Svar: 648
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 144
sad også lige og tænke at han kun ville blive officer for pengenes skyld..
feb 2007
Emner: 4 Svar: 853
Mange officerer er på 4 års stillinger, som betyder de får betalt bolig, mug eller Time/dagpenge ved siden af lønnen,
apr 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 546
Men lønnen er ikke speciel god, i forhold til at man får en BA og bruger 4 år. Da jeg selv var kadetaspirant sagde HOD at vi kunne forvente omkring 28-29.000 inkl. de forskellige normale tillæg før skat. Derudover kommer der selvfølgelig øvelsestillæg, MUG osv.
Dog skal man også tænke på at man får løn under uddannelsen, og der er nogle gode pensionsordninger.
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 30 Svar: 793
Nu har jeg selv hele livet gerne villet være pilot, og begyndte først at gøre noget ved det for et halvt år siden. Så der startede jeg med optagelsesprøver som nu alle er bestået, og finde finansiering som nu er fundet og godkendt, og få taget en class 1 medical, som nu er bestået og på plads, og jeg skal starte i august hos DanFly i Skrydstrup - og først nu har jeg undersøgt med jobmuligheder osv, hvor der er angivet at den gennemsnitlige startløn er 45.000,- hvorefter den så vil stige.
Pengene siger mig INTET. Jeg vli bare dø glad, og have levet af det jeg elskede.
Gør som du vil, ikke hvad andre vil have dig til, og SLET ikke hvad pengene vil have dig til.
feb 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 30
Respekt for at du hopper i pilotbranchen. Det er i orden
Må jeg spørge hvad dine planer er - ud at flyve de i de store eller?
Hvad fik dig til at vælge Danfly?
dec 2007
Mine planer er pt. at tage en typerating til 737-6/7/8/900 da det er der jobmulighederne er størst.
Jeg valgte DanFly dels på grund af det er den som ligger tættest på mig, samt studiefaciliteterne er langt mere medgørlige end i fx Roskilde. Der er et langt større samarbejde blandt eleverne, grundet at man bor sammen. Og det er netop derfor jeg valgte dem.
Desuden gav de mig også et tilbud, som var svært at takke nej til, i forhold til hvad de skulle have ved Roskilde.
feb 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 30
dec 2007
Officer - Løn