{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.027 visninger | Oprettet:

Hansenberg. dyrepasser :) {{forumTopicSubject}}

Nogle der har været der?
Jeg starter der næste næste år, med heste i speciale.
Havde egentlig besluttet mig at tage 10. klasse, fordi jeg kun er 15, når jeg starter og så tage gymnasiet.
Men gider bare overhovedet ikke gymnasiet, kommer til at dø efter et par dage!
Så jeg har besluttet at tage 10. klasse, og så tage hesten med på skolen og bo deroppe. Og når jeg er færdig der, så starter jeg på træner/berideruddannelsen.
Nogle der har været der? Og hvilke forhold er der for hesten?
Og hvordan ser undervisningen ud?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hansenberg. dyrepasser :)
  • #1   6. jan 2012 Kender nogle der går der nu.. Tror ikk lige om hun har heste som speciale..

Men det sku være meget sjovt.. Man kommer til at opleve nogle ting..

Kan ikk rigtigt svare på dine spørgsmål ellers.. smiley

• #2   6. jan 2012 Laaaad nu vær. Man kan ikke bruge den uddannelse til noget som helst!

• #3   6. jan 2012 brian: okay. syntes også det lyder fedt smiley

comilla: det kan du da? du kan da komme i praktik fede steder, og har da kun hørt at det er fedt at have hest med, og bo dernede. smiley
    og du lærer da også sindsygt meget.

• #4   6. jan 2012 det er jo så jeres mening, men det er ikke det jeg spørger om, da jeg sådan set har besluttet mig, men bare vil høre lidt fra folk der har været der og kender til det.

• #5   6. jan 2012 Jeg har gået på dyrepasser uddannelsen. Det er super hyggeligt at bo på en skole og have sin hest med. Vi startede over 30, nu er der kun 2 tilbage som er færdige snart.

Jeg lærte intet om heste. Om det er noget andet på Hansenberg ved jeg ikke, men jeg kunne ikke bruge det til noget smiley

Ingen kunne få praktikplads, medmindre man selvfølgelig gerne ville arbejde under urimelige krav!

Hvad vil du bruge din uddannelse til? Du kan blive træner og berider på Hansenberg, ja. Men vil du bruge hele dit liv på det? For at arbejde på en rideskole behøver du ikke bruge 3 år på en uddannelse for det smiley Jeg har haft et job hvor jeg gjorde mere end en berider uden denne uddannelse. Pengene var sikkert ikke de samme, men mere at det er muligt uden uddannelsen.

Undskyld det hårde tone. Men jeg har siden 5. klasse vist at jeg ville det, og min drøm blev fuldstændig ødelægt da jeg startede og det slet ikke var som de havde gjort det til. Det var kørt op i noget det slet ikke var smiley

Jeg har fået verdens bedste veninder og fik sindssygt meget ud af min ridning det år jeg var igang med uddannelsen. Men skolemæssigt lærte jeg intet specielt, udover jeg selvfølgelig kan køre traktor nu smiley

Du skal selvfølgelig følge din drøm, og jeg håber uddannelsen er blevet bedre siden jeg startede i 2008. Jeg har bare selv haft så mange nedturer pga den, og kender flere som har haft det.

• #6   6. jan 2012 Drop det... Bare et godt råd. har selv været så dum at forsøge. Du kan ikke bruge den udd. til 5 potter pis.

• #7   6. jan 2012 hvor gik du?
    i roskilde?
    det med praktik plads bliver inte et problem, det vet jeg med sikkerhed, da jeg har fået tilbudt flere steder, og har allerede været i praktik på bl.a Atterupgård.
    og man skal være 17 for at starte på træneruddannelsen, og det kan jeg jo så ikke efter 10. medmindre jeg vil lave ingenting i næsten 2 år.
    jeg ved godt, at man sagtens kan få et job uden uddannelsen, men jeg vil godt tage uddannelsen som træner og berider fordi du får mere i løn, det fleste stederne, og jeg har hest til at kunne tage berideruddannelsen smiley
    jeg vil sådan set ikke tage uddannelsen for at så bruge den til noget på papirerne, men for at fylde de 2 år ud, og få nogle fede år. og få en masse læring og viden smiley

• #8   6. jan 2012 Ja, Roskilde smiley

Hvis praktikpladsen er på plads har du i hvert fald klaret den sværeste del.

Du vil få en hyggelig tid i skoleopholdet, men det bliver rigtig hårdt at arbejde.

Har du to år efter 10. klasse som du skal bruge på noget? Så havde jeg klart taget en HF smiley Men ja, hvis du ikke satser på at dyrepasser uddannelsen skal være din fremtid, og du satser på noget andet, så go for it!

Jeg tror ikke du lærer noget specielt, hvis du i forvejen har en okay hesteviden smiley

• #9   6. jan 2012 hehe... jeg arbejder i hestestald nu. Det samme som dyrepasser elev laver. og jeg får NOGET mere i løn. pænt sagt. End dengang jeg arbejdede som elev smiley

• #10   6. jan 2012 okay tak for svar smiley
    men er kørt så meget død i skolen, og tager egentlig også bare 10. for at kunne starte 4'års, og få startet en masse små stævner på ham og stadig have min træner under runderne, og det er nok lidt nemmere, end hvis jeg skulle gå på hansenberg samtidig.

• #11   6. jan 2012 Ja okay ... smiley Du lyder bare præcis som mig for 3 år siden... Var også mega skoletræt. og ville det der. Det gik egentlig også fint nok. Har arbejdet på bla. Vilhelmsborg. og været i praktik mange steder. Er bare kørt død nu. Har tit ondt i ryggen osv :-S ... Ville give min hj. arm for at have været klogere smiley

• #13   6. jan 2012 Vivalavoom - Så true smiley

Jeg er også gået den vej som CALLA nævner. Men tag 10. klasse, så kan du sikkert komme i brobygning der, så har du en mulighed for at høre mere og opleve lidt af hverdagen smiley

Der er jo kommet noget nyt som hedder husdyrsvidenskab man kan studere på universitetet smiley

• #14   6. jan 2012 tager helt sikkert også 10. smiley
    skal også derned og kigge her den 28.

Kommentér på:
Hansenberg. dyrepasser :)

Annonce