2.027 visninger
|
Oprettet:
Hansenberg. dyrepasser :) {{forumTopicSubject}}
Nogle der har været der?
Jeg starter der næste næste år, med heste i speciale.
Havde egentlig besluttet mig at tage 10. klasse, fordi jeg kun er 15, når jeg starter og så tage gymnasiet.
Men gider bare overhovedet ikke gymnasiet, kommer til at dø efter et par dage!
Så jeg har besluttet at tage 10. klasse, og så tage hesten med på skolen og bo deroppe. Og når jeg er færdig der, så starter jeg på træner/berideruddannelsen.
Nogle der har været der? Og hvilke forhold er der for hesten?
Og hvordan ser undervisningen ud?
jan 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 131 Svar: 3.483
Men det sku være meget sjovt.. Man kommer til at opleve nogle ting..
Kan ikk rigtigt svare på dine spørgsmål ellers..
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 27 Fotoprofiler: 1 Emner: 15 Svar: 1.454
nov 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Fotoprofiler: 1 Emner: 19 Svar: 157
comilla: det kan du da? du kan da komme i praktik fede steder, og har da kun hørt at det er fedt at have hest med, og bo dernede.
og du lærer da også sindsygt meget.
nov 2009
jan 2007
Jeg lærte intet om heste. Om det er noget andet på Hansenberg ved jeg ikke, men jeg kunne ikke bruge det til noget
Ingen kunne få praktikplads, medmindre man selvfølgelig gerne ville arbejde under urimelige krav!
Hvad vil du bruge din uddannelse til? Du kan blive træner og berider på Hansenberg, ja. Men vil du bruge hele dit liv på det? For at arbejde på en rideskole behøver du ikke bruge 3 år på en uddannelse for det
Undskyld det hårde tone. Men jeg har siden 5. klasse vist at jeg ville det, og min drøm blev fuldstændig ødelægt da jeg startede og det slet ikke var som de havde gjort det til. Det var kørt op i noget det slet ikke var
Jeg har fået verdens bedste veninder og fik sindssygt meget ud af min ridning det år jeg var igang med uddannelsen. Men skolemæssigt lærte jeg intet specielt, udover jeg selvfølgelig kan køre traktor nu
Du skal selvfølgelig følge din drøm, og jeg håber uddannelsen er blevet bedre siden jeg startede i 2008. Jeg har bare selv haft så mange nedturer pga den, og kender flere som har haft det.
jul 2008
Følger: 13 Følgere: 17 Emner: 5 Svar: 109
nov 2009
i roskilde?
det med praktik plads bliver inte et problem, det vet jeg med sikkerhed, da jeg har fået tilbudt flere steder, og har allerede været i praktik på bl.a Atterupgård.
og man skal være 17 for at starte på træneruddannelsen, og det kan jeg jo så ikke efter 10. medmindre jeg vil lave ingenting i næsten 2 år.
jeg ved godt, at man sagtens kan få et job uden uddannelsen, men jeg vil godt tage uddannelsen som træner og berider fordi du får mere i løn, det fleste stederne, og jeg har hest til at kunne tage berideruddannelsen
jeg vil sådan set ikke tage uddannelsen for at så bruge den til noget på papirerne, men for at fylde de 2 år ud, og få nogle fede år. og få en masse læring og viden
jan 2007
Hvis praktikpladsen er på plads har du i hvert fald klaret den sværeste del.
Du vil få en hyggelig tid i skoleopholdet, men det bliver rigtig hårdt at arbejde.
Har du to år efter 10. klasse som du skal bruge på noget? Så havde jeg klart taget en HF
Jeg tror ikke du lærer noget specielt, hvis du i forvejen har en okay hesteviden
jul 2008
nov 2009
men er kørt så meget død i skolen, og tager egentlig også bare 10. for at kunne starte 4'års, og få startet en masse små stævner på ham og stadig have min træner under runderne, og det er nok lidt nemmere, end hvis jeg skulle gå på hansenberg samtidig.
jul 2008
jan 2007
Jeg er også gået den vej som CALLA nævner. Men tag 10. klasse, så kan du sikkert komme i brobygning der, så har du en mulighed for at høre mere og opleve lidt af hverdagen
Der er jo kommet noget nyt som hedder husdyrsvidenskab man kan studere på universitetet
nov 2009
skal også derned og kigge her den 28.
Hansenberg. dyrepasser :)