{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.537 visninger | Oprettet:

"
"
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 94 Svar: 281

Fejl i fagrøve opdaget efter aflevering. {{forumTopicSubject}}

Hej med jer,

Jeg har den 3 Maj afleveret min fagprøve og den skal forsvares her den 30 Maj..

Problemer ligger i at jeg har skrevet en del omkring at handle med Kina, derfor er det jo åbenlyst at komme ind på Incoterms 2010..
Jeg er kommet til at skrive at vi handler FOB, men det er en fejl, der skulle have stået FSA. Forskellen er at FOB er frit leveret ombord på skibet, og FSA er frit leveret til "skibet side" altså i kajen.

Problemet er at der ligger en god forklaring bag hvorfor vi netop handler FSA som jeg ville have med til min fremlæggelse d 30.

Kan nu gøre følgende:

1. Fortælle at jeg har opdatet en fejl i min opgave og derefter forklare hvorfor vi handler FSA.

2. Komme med en søforklaring og lades som om vi handler FOB (det kan lade sig gøre, men ville ikke være så god en forklaring som med FSA)

Hvad ville i gøre?
vil det være umuligt at få et 12-tal hvis jeg selv har opdaget fejlen og retter den op?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fejl i fagrøve opdaget efter aflevering.
  • #1   19. maj 2011 Altid sandheden...

• #2   19. maj 2011 Selvfølgelig skal du da gøre opmærksom på at du har opdaget at du har lavet en fejl - og så rette den til det korrekte! Bare husk selv at komme ind på det, før lærer eller censor evt. måtte komme med spørgsmål.

Hvorvidt du har mulighed for at score 12 kommer jo helt og aldeles an på indholdet af din opgave. Hvis opgaven samlet set ligger til et 4-tal på nuværende tidspunkt, vil det selvfølgelig nærmest være en umulig opgave at hive et 12-tal hjem.

Men det er bestemt ikke den ene brøler som udelukker dig fra et 12-tal, det kan du roligt stole på!

Held og lykke med eksamen.

• #3   19. maj 2011 1. Fortælle at jeg har opdatet en fejl i min opgave og derefter forklare hvorfor vi handler FSA

•  Munk Ole  
     Munk Ole   Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 3.546
    #5   19. maj 2011 forklaring nr. 2 da lige til et 02 :=)

• #6   19. maj 2011 Det er fedt at du selv svarer på dit spørgsmål, men alligevel vil høre vores mening. Selvfølgelig vælger du nummer 1, og det ved du også godt at folk vil fortælle dig herinde.. Hvorfor spørger du overhovedet?

• #7   19. maj 2011 Var også den jeg hælder mest til..

Der er jo ikke noget der er rigtig eller forkert, vi kunne sagtnes handle FOB uden det ville være helt ude i skoven..

Dog er FSA det korrekte efter den forklaring jeg ville komme med..

I opgaven er der ikke forklaret noget nærmere om det, da jeg har ladet det stå som et åbent spørgsmål som der så kommer svar¨på til fremlæggelsen smiley

• #8   19. maj 2011 Du skal bare i starten af fremlæggelsen forklare den fejl du har opdaget, før det skal du dog tage stilling til om det er noget du vil fremlægge eller om det er en fejl du bare nævner.

Du burde sagtens kunne få 12 hvis opgaven ligger til dette. denne fejl har intet at sige i forbindelse med opgaven da et 12 tal dækker over en besvaret opgave med små eller ligegyldige fejl

• #9   19. maj 2011 Fejlen er noget jeg skal fremlægge..

Men som sagt er det ikke nødvendigvis en fejl..

Vi Kunne sagtens handle FOB.. Det kommer an på den forklaring jeg kommer med.

FAS er bare mere logisk, og også nemmere at lave min forklaring til, da jeg ved hvad jeg vil fortælle smiley

• #10   19. maj 2011 du skal forklare hvordan tingene rigtigt hænger sammen, og derefter kan du supplere med en sidebemærkning/observation om hvorfor det andet OGSÅ kunne virke! ^^

• Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 483
    #11   19. maj 2011 Når du går ind og præsenterer dig selv og din opgave så start med lige at sige at der har sneget sig en fejl ind i opgaven og fortæl om det rigtige svar.

• Anders T
    Anders T Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 473
    #12   19. maj 2011 som om eksaminator ikke opdager din fejl.....ærlighed frem for alt, de ved godt at du har skrevet forkert eller bare ikke har tænkt dig om. ergo vis dem har du har tænkt dig om og ved det rigtige smiley

Kommentér på:
Fejl i fagrøve opdaget efter aflevering.

Annonce