{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.011 visninger | Oprettet:

Hårde jobs? Teknisk skole! {{forumTopicSubject}}

Er der nogle herinde som kan give mig 5 min af deres tid med et ret vigtigt spørgsmål faktisk smiley
Hvis i kan rangere hvilke jobs som er hårdest af dem som jeg siger og begrund gerne hvorfor? uddybbende evt. smiley

1. er det hårdeste job smiley

Automekaniker, Tømrer, Murer, Elektriker, Maler, Snedker.

Tak på forhånd smiley

//Bjorkvinguy

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hårde jobs? Teknisk skole!
  • #1   6. sep 2010 Det er jo forskelligt smiley tror sku nogenlunde det er det samme i den sidste ende smiley

• #2   6. sep 2010 mure

• johnny j
    johnny j Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 28
    #3   6. sep 2010 helt klart mure.. det er mege hårdt for ryg og knære.. er selv mure

• Niklas L
    Niklas L Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 68
    #4   6. sep 2010 nu er jeg selv murer, så jeg ved hvor hårdt det er for ryggen, knæ og led, min bror er så vvs'er og der er det næsten lige så hårdt for ryg og knæ.

• bummelum
    bummelum Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 81
    #5   6. sep 2010 murer,tømrer,elektrikker,maler,auto mekaniker, snedker??? smiley

• #6   6. sep 2010 Murer ?? haha er det så hårdt af være stiv dagen lang smiley

• #7   6. sep 2010 Altså jeg kunne godt forstille mig, at murer skulle være det der var hårdest.
    Men altså, jeg har hørt, at og være maler, skulle også være hård, da man sikkert også står med armende i luften i hele tiden, og så sådan noget som loft, skulle gerne være hårdt også smiley

Elektriker er nu ikke så hårdt igen, som dine andre emner jeg ser.

• #8   6. sep 2010 der står 2 håndværkere på et stillads og snakker.
    den ene er murer og den anden er også fuld smiley

• #9   6. sep 2010 Jeg er selv igang med uddannelsen på mekaniker og ifølge de love der er for mekanikere må vi max have armene løftet over hovedet 20 minutter i løbet af en dag..hvilket er ingen ting !

Men arbejdet er ikke hårdt ved noget, kun ved fingre, hænder og arme pga. de mange kemikalier og olie.

Det svært altid og få 100% rene hænder, og det kan give olieeksem på sigt

Men det er langt fra lige så hårdt som at være murer eller VVS mand smiley

• #11   6. sep 2010 Mange mekanikere får problemer med løse håndled, ryg smerter, krampe i fingre, olie eksem, knæskader for det meste pga. monotomt arbejde.

Bare se en svend i firmaet - han er 27 og har smadret sine knæ, samt ryg smerter.

• #12   6. sep 2010 Mike - Det nemlig rigtig

Man står i mange akavet stillinger, og mange biler i dag er slet ikke mekaniker venlige i motorrummet pga. alt skal fylde så lidt som mulig, eller så er bilen så stor at der er lige fra 30-70cm fra fronten til bagsiden af motoren..det er hårdt ved ryg og knæ og stå sådan en hel dag..

og det med håndled og fingre kan jeg allerede mærke nu efter 2½ år

• Peter S
    Peter S Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 80
    #13   6. sep 2010 er selv i lære som elektriker og det kan være temmelig hårdt at kravle rundt på knæ og i næsten umulige positioner og desuden kan det også være hårdt med meget arbejde på stiger men tror faktisk at murer, elektriker, og tømrer er ca lige hårdt bare på lidt forskellige måder

• #14   6. sep 2010 mure, tømre, automekaniker og -pladesmed.

• Niklas L
    Niklas L Tilmeldt:
    jun 2007

#15   6. sep 2010 vvs'erne har det hårdere end elektikere og tømre, de varm vands beholder de skal bære rundt på er ikke helt lætte, får de radiatore og wc'er osv.

• #16   6. sep 2010 Hvad så med os mekanikere niklas ?

Vi skal også løfte på utrolig mange hjul i løbet af en dag, lige fra 13" lupo hjul til 22" touareg møller, topstykker, større plade dele..

Motoren er jo selvfølgelig varm når kunden kommer og alt skal gå så hurtigt i dag, så man når også at brænde sig i løbet af en dag..varme bremser, skarbe kanter, akavede arbejdsstillinger

• #17   6. sep 2010 hjmm. Vil mene murer er det arbejde, som slider mest på kroppen..

• Niklas L
    Niklas L Tilmeldt:
    jun 2007

#18   6. sep 2010 jeg sagde sgu da heller ikke noget om mekaniker? jeg sagde bare de havde det hårdere end TØMRE og ELEKTRIKER, men nu har jeg godt nok et pat venner som er mekanikere og de siger at det ikke er så hårdt

• #19   6. sep 2010 er selv tømrer, det er virkelig ingenting! alt er en leg på roser. og tunge H-jern på 160kg der skal løftes manuelt op til hovedhøjde er no props smiley rejse spær og lægge sten er en leg for ryg og knæ.og en sømpistol over hovedhøjde i et par dage er godt for nakken og skulder smiley easy easy

• #20   6. sep 2010 Det er meget svært at sige. Alle har jo mange dårlige stillinger, og alle kan komme ud for noget forskelligt.

Det er hårdt som murer med mange ting, men at sætte fliser op, er jo ikke slemt, medmindre det er oppe i en stor størrelse som 60x120 eller 120x120.

Som tømrer er det ikke tungt at isolere, men at sætte spær, lægge tegl, bære gips osv. er tungt arbejde.

Jord og beton - Generelt bare hårdt smiley

Jeg vil betegne de tre som de hårderste på sigt.

Elektrikkere har det nemt, de skal bare bære en rulle kabel, og så trække i den ene ende. Deres værktøj er heller ikke det største og tungeste

Mekanikere har selvfølgelig tunge ting at løfte på, men meget begrænset, hvor mange løft, der er på en dag.

Malere har det hårdt i håndleddene, og når de skal bare en tung tung spand spartel, eller maling 8)

De fleste håndværksfag er "hårde" fysisk. Men kommer meget an på hvad man laver inden for faget. Så det er svært at sige, hvad der er det hårdeste

• #21   6. sep 2010 SPECIELT vådrumsgips. Fuck noget lort !

• #22   6. sep 2010 . Trinity .: Ja og sætte gips og eternit plader op i uger i træk, er intet i forhold til elektrikere og mekanikere, de stakler.

• #23   6. sep 2010 "Det kræver VIRKELIG noget hjerne at blive elektriker!" - Haha, det bærer de sgu ikke ligefrem præg af ude på pladserne, hvor jeg går.

• #24   6. sep 2010 GlobalHouseMafia .- lol. Ja, det kræver virkelig meget ............. Sådan faktisk helt vildt ekstremt meget.

• #25   6. sep 2010 Det kræver meget, at regne ud, hvor mange stik der skal være, når der skal være et pr 4 m2. DET er hjernegymnastik, når det er værst ! Man skal jo næsten have en universitetsuddannelse for at blive elektriker !!

• #26   6. sep 2010 GlobalHouseMafia .- Og det ved du jeg ikke kunne fordiiiiii ?

• #27   6. sep 2010 Det er hvis flere kontakter skal kunne tænde en lampe. Nu er jeg udlært elektriker. Skal vi snakke IHC, eller lærer man ikke det på grundforløbet ? Og jeg er sjovt nok ikke elektriker. Lad nu være med at spille smart, over du har gennemført grundforløbet som trikker. Jeg har været inden for håndværksfaget i mange år, og har selv venner der er udlærte elektrikere. Endda aut. - Og nej, det kræver ikke så meget, som du tror smiley

• #28   6. sep 2010 Bliver man nu også psykolog af at blive elektriker ? Damn, man lærer meget på de første 20 uger, når du kan komme med en personbeskrivelse af mig. Ja, mit hoved fungerer ikke så godt, og jeg er generelt dum. Måske jeg burde overveje at blive elektriker smiley

• #29   6. sep 2010 Ellers er du bare ikke så klog som du tror....

NaIjZ , så må jeg jo også være psykolog

• #32   6. sep 2010 Søger - Ja det er utrolig hårdt at være elektriker... Jeg føler meget med jer. Jeg har aldrig haft intentioner om at blive elektriker, så et bestået grundforløb kan jeg ikke blære mig med. Men tillykke til dig, hvis du har fået et flot 7 tal, på dit grundforløb. Thumbs up ^^

• #33   6. sep 2010 Jeg kan slet ikke forstå, hvordan nogen, nogensinde kan blive det, så sindssygt svært er det 8)

• #34   6. sep 2010 er selv murer, jeg synes sgu ikke det er så hårdt at være murer. har haft jobs der var hårdere. tror det er lige så hårdt at være tømrer som murer.

• #35   6. sep 2010 er det svært at blive elektriker?? arg tror sgu det er de færreste tekniske uddannelser der er svære at gennemføre. vil også mene at de fleste kan blive elektriker...

• #37   6. sep 2010 HVOR HELVEDE ER BAGERFAGET HENNE? det er da lige så hårdt....!!!!!!

• #38   6. sep 2010 jeg har været igang som bygningsmaler, men stoppede da jeg fik at vide det var hårdt for ryggen.. Læreren har selv dårlig ryg og fortalte hun havde haft 3 diskokulapser pga malerarbejdet

• Dennis W
    Dennis W Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 96
    #39   6. sep 2010 "Elektrikkere har det nemt, de skal bare bære en rulle kabel, og så trække i den ene ende. Deres værktøj er heller ikke det største og tungeste"

Du er da ikke den hurtigste, hva?
    Tror du at færdigsamlede styretavler på langt over 100 kg selv kravler ind i rummet og op på væggen?
    Tror du selv, at et 4*360 kvadrat alukabel er let at arbejde med?
    Klart...

• Peter M
    Peter M Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 123
    #40   6. sep 2010 Er selv elektrikker og ja det er nok den teoretisk sværeste håndværker uddanelse, og kan ikke sammenlignes med tømrer, murer osv. og ved at mange bliver overasket over hvor meget teori der er... Det er langt mere end at vide hvor mange stikkontakter der skal være i et rum...

Når det så er sagt, så er det sku ikke raketvidenskab og alle der bare tager sig lidt sammen kan blive udlært med en flot karakter på svendebrevet..

Tilbage til emnet... Vil sige murerne har det hårdeste arbejde, de har mange tunge løft osv..
    Elektrikkere har meget blandede opgaver, nogle er nemme... andre ekstremt hårde.. det kommer meget an på hvilken type elektrikker arbejde man laver..

• #41   6. sep 2010 Peter M

så inden du blev elektriker blev du både uddannet tømrer og murer siden du som almægtig kan afgøre hvad der er teoretisk sværest?

• Peter M
    Peter M Tilmeldt:
    apr 2008

#43   6. sep 2010 Nah.. men har arbejdet i et firma med lærlinge indenfor, murere, tømrere og selvfølgelig elektrikkere.. og når man følger andres uddanelser gennem 4 år så lærer man lidt om dem... arbejdede endda med en udlært tømrer, som først var dumpet grundforløbet som elektrikker før han skiftede til tømrer...

vil dog sige at jeg også tror at vvs'ere har en uddannelse teoretisk på højde med elektrikkere....

Der er trods alt en grund til at disse to fag kræver autorisation...

• #44   6. sep 2010 Søger mini bærbar B

nej, bestemt ikke, lader dermed også debatten stå åben. hvor imod Peter M prøvede at lukke den.

tror hverken du eller peter har noget konkret at have det i.

• Peter M
    Peter M Tilmeldt:
    apr 2008

#46   6. sep 2010 Okay smiley troede faktisk de havde meget... men der kan man bare se smiley

• bummelum
    bummelum Tilmeldt:
    mar 2008

#47   7. sep 2010 alle de der lorte kæmpe vinduer som er så moderne som en tømrer sætter i, kravler altså ikke ind i hullet af sig selv. de er fanme tunge nogle af dem! tagsten kommer heller ikke op på taget af sig selv. limtræs bjælker osv er også tunge. det er ikke et ligeså let arbejde som nogle render rundt og tror nogle gange.

• bummelum
    bummelum Tilmeldt:
    mar 2008

#48   7. sep 2010 og jeg har en ven der er i lære som elektrikker , mange af de tergninger og sådan noget han har fået og alt muligt bras er jo ikke til at fatte en skid af,
    men alleigevel mener største delen af håndværkere at elektrikkerre er dumme.. så måske er i bare lidt nørdede?? smiley

• #49   7. sep 2010
    Dennis W - Jeg er nu ellers rimelig hurtig. Det er så hver dag du skal sætte sådan en tavle op ? smiley Eller få gange på et år ? De fleste elektrikere, laver jo ikke sådan arbejde i dagligdagen.

• bummelum
    bummelum Tilmeldt:
    mar 2008

#50   8. sep 2010 GlobalHouseMafia .

arg smiley syntes min påstand var bedre smiley

• #51   9. sep 2010 kalle s, nok fatter andre håndværkere ikke elektrikernes tegninger, men vil også væde med at de ikke fatter en ski af vores. nok er det bare en masse mål der står, men de skal jo også lige gå op i vores forbandter og murermål, det samme med højde. der er også en masse regler inden for murerfaget, isolering,kuldebro,radonsikring,vådrumssikring osv osv, tømrerne har også en masse med deres dampspære skal laves ordenligt så firmaet ikke skal ud og lave det om. så tror sgu ikke man kan sige at det er sværer at blive elektrikere end fx murer eller tømrer.
    Globalhousemafia, der er nok en grund til at elektrikere er sådan nogle splejset halv blege nørder. de render jo inde i varmen hele dagen med deres lille skruetrækker

• #52   9. sep 2010 nej det er ikke altid man skal det, det er nemlig ikke alle arkitekter der har helt styr på modulmålene, så må vi sidde og tilpasse også de ting arkitekterne ikke lige kan finde målene på må vi selv regne os frem til. eller når fx skal lave en størrer bue kræver det os en fint regne stykke og en million streger for at det skal blive helt perfekt. men har selv en ven der er elektriker og han siger at det er rimelig nemt det meste af det.

• bummelum
    bummelum Tilmeldt:
    mar 2008

#53   10. sep 2010 ulrik n

nej jeg er os selv i lære som tømrer og nej det er sku ikke så nemt som nogen går og tror nogle gange smiley

Kommentér på:
Hårde jobs? Teknisk skole!

Annonce