801 visninger
|
Oprettet:
Handelsøkonom - "rettigheder". {{forumTopicSubject}}
Hej folkens.
Jeg har undersøgt sagen lidt uden held, så nu vil jeg lade mit spg. gå videre til jer.
Ved i om men kan tage orlov under handelsøkonom udd.?
Hvis nogle skulle være i tvivl er det denne udd.: http://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsakademiuddannelser/handelsogoekonomiskeuddannelser/handelsoekonom.aspx
apr 2007
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 483
Derfor kan du godt påbegynde en uddannelse. Spørgsmålet er om du kan nå at tage uddannelsen mens du er på orlov. Men det er mere et praktisk problem.
apr 2007
Følgere: 8 Emner: 181 Svar: 1.010
apr 2007
Men har du 2 års orlov???
apr 2007
Følgere: 8 Emner: 181 Svar: 1.010
Mit spørgsmål er OM man kan orlov/barsel under denne udd.?
apr 2007
- Da det er en handelsskoleuddannelse på 2 år kan du ikke trække det i langdrag som man kan med universitetsuddannelser.
Du skal søge om dispensation fx ved graviditet/barsel, så mener jeg godt at du vil kunne få "fri" fra studiet i et stykke tid.
Hvis du er under uddannelse og får SU, kan du fortsat få Statens Uddannelsesstøtte under din barsel. Dog er der adskillige regler, som du bør være opmærksom på.
>>>Det vigtigste er, at du ikke melder orlov på dit uddannelsessted, men at du gør opmærksom på, at du er gravid. Hvis du melder orlov, bliver dit studium stillet i bero, og du har ikke krav på SU under din barsel. <<<
Hvis du går på en videregående uddannelse, får du som kvinde 12 ekstra SU-klip, som du kan vælge at bruge over 12 måneder. Du kan også vælge at klippe dobbelt i seks måneder. Hvis faderen er studerende, får han seks ekstra klip til seks måneder.
Handelsøkonom - "rettigheder".