{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
721 visninger | Oprettet:

Efterskole...? {{forumTopicSubject}}

jeg er fuldstændigt i panik , 4 dage tilbage , har ingen at snakke med når jeg skal der op , hvor skal jeg gå hen? hvem skal jeg snakke med ? skal jeg hilse på dem jeg kender som jeg ikke snakker så meget med ? hvad hvis de ikk kan li mig smiley er det normalt jeg er så panikslagende ? skal jeg droppe det hele og ta på hhx eller noget i stedet ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Efterskole...?
  • #1   16. aug 2007 svar nu !!!

• #2   16. aug 2007 hov var lidt for langsom smiley
    dennis H
    men hvad skal jeg gøre af mig selv ? ..

• #3   16. aug 2007 Tag det nu bare stille og roligt - lover dig at når året er gået; vil du tænke på det som noget af det bedste i dit liv;) og du har fået en masse nye venner, nogle for livet...
    Glæd dig!

• #4   16. aug 2007 dennis H
    der er bar så mange perfekte duller der skal der op , vil hellere bare fortsætte i 9. kl smiley

• #5   16. aug 2007 Mr.Pappi .
    jamen hvad hvis der ikk er nogen som mig ?

Stine S
    hvad skal jeg gøre ? hvordan skal jeg få venner ?

• #6   16. aug 2007 hehe,
    du lyder som mig for et år siden,
    og tro mig;
    du skal bare tage det roligt og slappe af,
    alle er lige så nye som dig,
    bortset fra en lille håndfuld 2-års elever...
    men helt seriøst...
    få snakket en masse med ALLE før du giver dig til at
    finde en bestemt veninde du så render rundt med resten af året
    find dig god tid til at få snakket med alle, og tag den derfra,
    jeg ved fra egen erfaring at det er super nemt bare at campere på sit værelse med nogle film, et tons slik og sin roomie....
    - ikke at det ikke kan være hyggeligt engang imellem -
    men, det er ikke altid det klogeste - ihvertifald ikke lige i starten...
    det er den slags man gør i weekenderne...

men det er bare min mening smiley

• #7   16. aug 2007 dem jeg kender kender bar så mange andre, der er slet ikk nogen der har sagt at de glæder sig til at komme på skole med mig smiley har nok med venner har alt jeg har brug for, bar ikk nogen der skal med mig smiley

• #8   16. aug 2007 hehe, slap af smiley
    du finder jo mange nye venner på efterskole... smiley
    ..det gør alle!
    (selv ham dem høje rødhårede ildelugtene nørd fra tiende! )
    ( :

• #9   16. aug 2007 Frederik G
    der er ingen 2. års ... man må kun gå på den skole i 1 år ..
    der er bar allerede så mange jeg ved der kommer som jeg ved hvem er , og jeg kan ikk fordrage dem .. jeg temmelig populær og sådan , men det hjælper jo ikk en skid der :S .. når dem man kender ikk snakker med en mer ?

• #10   16. aug 2007 Jannik K
    nej det bar et år jeg spilder væk og forlader alle mine venner og veninder for noget jeg virkeligt ikk har det ret godt med ..

• #11   16. aug 2007 jamen perfekt,
    dvs alle er lige så nye som dig,
    og så skråt op med dem som ikke kan lide dig,
    du er der for at få en super oplevelse,
    og det kan de jo ikke tage væk fra dig!
    - tro mig, der er intet at være bekymret for smiley

• #12   16. aug 2007 Mig M
    Bare vær dig selv;) så kommer det...

• #13   16. aug 2007 og så igen,
    nej - hold nu op med at drage konklusioner hele tiden,
    jeg vil væde med der går 4 uger og så er du lige så populær som før,
    du skal regne med at alle er utrolig tæt på hinanden hele tiden,
    derfor knytter man bånd på en helt anden måde...

det kan SLET ikke sammenlignes med folkeskole,

men nu går jeg i seng...
    sov godt.

• #14   16. aug 2007
    Frederik G
    de kender jo hinanden ?
    det jo ikk fedt at ta til en fest hos nogen man ikk kan li ? det noget man overlever, men ikk fedt .. men et helt år med nogen man ikk kan li og omvendt :O..

Stine S:
    tænk hvis jeg kommer på værelse med en jeg ikk kan li, hvor går jeg så hen , tænk hvis hun kender mange andre, hvem skal jeg så snakke med ? hvordan kan jeg finde venner der allerede har venner ?

• #15   16. aug 2007
    Frederik G
    håber du har ret..
    sov godt

• #16   16. aug 2007 du kan sku ikke påstå du kender hele skolen på forhånd smiley

• #17   16. aug 2007 Mig M
    Tænk nu lidt positivt;) du vil elske det, og aldrig hjem igen...

• #18   16. aug 2007 smiley
    jo tak...

• #19   16. aug 2007 Frederik G
    neej, men dem jeg gør og dem jeg har snakket med som skal derhen er sku ikk noget godt smiley
    de er så snobbet og overlegen

• #20   16. aug 2007
    Stine S
    det svært når de eneste man har hørt skal derhen er som snobber og man har fundet ud af at det er fællesbade :S

• #21   16. aug 2007 Du er godt med på at snobbede og overfladiske folk tit er det som en facade?
    Hvis nu du lærer dem bedre at kende kunne det tænkes du ændrede mening om dem!

• #22   16. aug 2007
    Kamilla
    og hvordan sku jeg ku lære dem at kende :S

• #23   16. aug 2007 Ved at snakke med dem.. hvis nu du havnede på værelse med en af dem f.eks..

• #24   16. aug 2007 Tænk nu hvis de synes det samme om dig og at det er derfor de ikke har lyst til at snakke med dig..

• #25   16. aug 2007 Mig M griner sådan har de fleste det når de starter men tror mig du fortryder det ikke i står alle sammen og tuder når det slut..

• #26   16. aug 2007 det eneste rygte jeg har i byen er at jeg har været sammen med en af de "dyre drenge" , jeg har en syg humor og ryger ikkke tjald.. det kan sku da ikk skræmme sådan nogle som dem væk , der rygtes for at være sådan nogle lede kællinger der knepper andre folks kærester bar for at få hævn over veninden ..

• #27   16. aug 2007 Mig M
    Hvor skal du på efterskole, og hvad hedder den..?

• #28   16. aug 2007
    andrea P
    håber du har ret :$ for har det sygt dårligt hver gang jeg tænker på det..

Peter L
    jeg havde os overvejet muligheden om at ta længere væk så jeg slet ikk kendte nogen som helst, men der er bar så langt hjem så /: så det er sådan lidt 50/50 hvad der er værst?

• #29   16. aug 2007 Stine S
    halvorsminde

• #30   16. aug 2007 en syg humor kan også være nok.. Drak mig stiv engang sammen med en tøs jeg IKKE kunne snuppe og fik fortalt hende en masse sandheder.. det viste sig at hun mente jeg var snobbet (handlede i bund og grund om at jeg var populær og snakkede med de drenge hun var helt vild for at score) men efter det snakkede vi fint sammen.. Ikke at vi blev bedste veninder, men kunne da snakke sammen i det mindste..

• #31   16. aug 2007 scooterfjaez ^
    også får jeg lige tilføjet det til min rygte liste "hende der ingen venner havde på efterskolen så hun måtte ta hjem" ..
    overvejer så seriøst bar at droppe det som du smiley

• #32   16. aug 2007 Mig M
    Hmm, kender den ikke - men ernu sikker på at du bliver glad for at være der;) og lad nu være med at give op efter de første to dage - bare fordi du møder en af "snobberne"...!

• #33   16. aug 2007 Kamilla
    hmm :$ jeg er normalt meget udadvendt , altså når jeg er i byen er jeg så ligeglad med hvem jeg snakker til for hvis det bliver pinligt kan jeg bar vælge ikk at se dem igen , men nu er det så svært at forholde sig til . for kan jo ikk rigtigt køre samme stil her

• #34   16. aug 2007 Mig M det får jeg nok hvis du altså tager afsted det en vild oplevelse og noget af et sammen hold og lige meget hvor selvsikkere nogen ser ud er de alle usikre :o) du ender nok os op med venskaber det holder hele livet

• #35   16. aug 2007 Stine S
    håber bar sådan på jeg hurtigt møder en som mig, hvis der er sådan en ..

• #36   16. aug 2007 andrea P
    men de har jo i det mindste hinanden :$

• #37   16. aug 2007 hvorfor kan du ikke det? smiley
    flyttede til den anden ende af landet da jeg var 13 år gammel og boede der i 2½ år.. det var da alle tiders efter de første 2 dage..

• #38   16. aug 2007 Mig M hvor i landet ligger den skole ?

• #39   16. aug 2007
    Kamilla
    fordi jeg stadig kommer til at se dem :$ og vil ikk gøre mig til grin ..
    i 8. kl troede jeg det var det fedeste år i mit liv (havde lige skiftet skole)
    så kom 9. og helt ærligt så skal det virkeligt bar så overdrevet meget til at noget som helst vil ku overgå det år , jeg vil så mange gange hellere bar fortsætte i 9.
    har prøvet at komme på helt ny skole før, altså i 8. men der sku jeg jo heller ikk bo der, så er bar så pisse nervøs nu smiley

• #40   16. aug 2007 du finder med garanti andre der er som dig selv! Bare husk på at du ikke skal være en anden end dig selv...

• #41   16. aug 2007
    andrea P
    i hjørring

scooterfjaez ^
    men det jo bar spild af tid hvis det ikk er det jeg vil :$ hvordan kommer man ind nogle steder når man ikk har været der i nogle måneder af den første del af året og ikk lige er den aller bedste faglig ? jeg kan heller ikk engang ta i 10. på min gamle skole ...

• #42   16. aug 2007
    Kamilla
    håber du har ret :$

• #43   16. aug 2007 Mig M griner du er lidt sjov du minder mig om min veniende hun havde det på samme måde som dig :o) men seriøst hvad er det værreste der kan ske vær dig selv og ingen anden nogen vil elske dig andre vil hade dig og sådan er det at være i live vi kan ikke alle sammen elske hianden...

• #44   16. aug 2007 andrea P
    men så kan man jo bar holde sig væk fra dem man hader :$? kan man ikk sådan et sted her ..
    føler mig så nedværdig når jeg ser dem jeg skal på skole med...

• #45   16. aug 2007 Mig M det kan du osse der... og måske lære du dem at kende på en anden måde.. skolen er vel stor nok til flere klasser ?

• #46   16. aug 2007 andrea P
    hmm jaeh der er 123 elever , men vi er ikk i klasser , det er forskelligt hvilket "hold" man er på i de forskellige fag efter niavue

• #47   16. aug 2007 hvis ikke du gider folk mere så har du jo mulighed for at gå ind på dit værelse, høre noget musik med høretelefoner på og læse en bog evt..

• #48   16. aug 2007 Mig M se hvem siger så du kommer i klasse/hold med dem du ikke har lyst til :o)

• #49   16. aug 2007 Kamilla
    og være en nørd ja smiley

andrea P
    det er der jo pæn stor chance for når der er et nyt hold for hvert fag ?

• #50   16. aug 2007 det er ikke at være nørd smiley det er at sige fra når man ikke gider mere og det plejer folk faktisk at have respekt for..

• #51   16. aug 2007 Mig M

da jeg startede på handelskkolen forstod jeg faktisk ikke hvorfor ingen ville snakke med mig hele det første et år... folk undgik mig.... andet år kommer en fyr jeg gik i klasse med over og sprugte er du så kommet dig helt oven på din spiseforstyrrelse ... og jeg tænker hvad for noget...

ja så var det lige en tøs der ikke kunne klare jeg en kur så hed det jeg havde en spiseforstyrrelse fordi jeg havde tabt mig tak det for.. og hun havde så fortalt meget flere mærkelige ting

• #52   16. aug 2007 Mig M ja måske men ikke hele tiden jo... synes du skal slappe af og ser det an tror altså du bliver glad for det når du først kommer igang

• #53   16. aug 2007 Kamilla
    hmm , /: kan bar ikk se hvordan at løbe fra det sku hjælpe

andrea P
    sygt nok ..
    håber sku du har ret :$
    tak for hjælpen

• #54   16. aug 2007 Puha, kan tydeligt huske det, man sad første dag og følte alle havde en, og man bare sad alene...

Tag det roligt, den første uge er måske lidt mærkelig.

Men du får nogen af de fedeste oplevelser på en Efterskole...

• #55   16. aug 2007 det er ikke at løbe fra det..det er at tage en pause så man ikke løber totalt surt i det hele..

• #56   16. aug 2007 Kenneth A
    så det altså normalt jeg har det sådan her ?

Kamilla
    oka

• #57   16. aug 2007 Mig M

min lillebror var pisse nervøs op til lige som dig og han ville altså ikke der fra igen og de tudet helt vildt og de ses stadig de laver sådan nogen fester :o)

• #58   16. aug 2007 andrea P
    ved ikk om jeg skal glæde mig , alle siger det fedt, men har bar ikk lyst

• #59   16. aug 2007 Mig M men gør det alligevel... de gange jeg ikke gad el havde lyst til noget var de gange jeg fik det sjovest :o) det jo ikke forbudt at stoppe hvis det går helt galt

• #60   16. aug 2007 hmm nej oka smiley

• #61   16. aug 2007 Lad mig sige det sådan, jeg ville undre mig hvis du ik havde det sådan... Jeg droppede selv ud efter 14dage, men kom så tilbage efter 1 uge, og fortryder det ik.

Du skal bare tænke på at 80% af alle de andre har det ligesom dig, og du kommer helt sikkert til at få venner for livet...

• #62   16. aug 2007 hmm okay , tak :$

• #63   16. aug 2007 Hold kæft du er til grin og høre på mand..!

Shiiiit.!

Hvordan får jeg nye venner.? Det var da bare det lammeste spørgsmål.!
    Hvad nu hvis der ikke er nogen som mig? Haha..! Til grin.!

Forstår godt du er nervøs..! For det indtryk du har formået at give mig på de par minutter det tog at læse det her igennem... Hehe.. Det er bestemt ikke godt..!
    Du bliver højst sandsynligt mobbet, og får jævnligt et par lammere.! Så klager du til lærene, og så bliver den hårde/populære dreng smidt ud, og så hader de andre dig bare endnu mere, og du bliver kaldt stikkersvin resten af året..! smiley

HaHa.. Sorry dude, men hvis jeg var dig, så vil jeg tage en markant ændring i min opførsel inden jeg tog på efterskole..!

• #64   16. aug 2007 Jeg har aldrig haft så ondt af en person som jeg har af dig..! smiley Det bliver et helvede..! Hehe..

Hvis du starter med den tanke at de andre bare er snobber, så bliver de snobber, og så bruger de hele året på at køre dig ned..!

Altså.. Kan du ikke lige forestille dig det.:? Du bliver totalt ensom..! smiley

Du får seriøse ar på sjælen efter sådan en tur..! Det kommer du dig aldrig over.! Du kommer til at gæde meget..!

Kan KUN give de andre ret: "Du kommer ALDRIG til at glemme det"

• #65   16. aug 2007 Når du endelig er færdig med efterskolen er du så ødelagt inden i, at du ville ønske at du istedet for efterskolen var blevet slæbt et helt år efter en bil på asfalt.!

Du bliver aldrig dig selv igen..! Hver gang der de efterfølgende år er en der kigger lidt hånligt på dig, kommer du til at huske tilbage til tiden med alt mobningen, ensomheden, gråden...

Og de venner du havde før du tog på efterskole forsvinder mens du er afsted.. I starten kører det okay med at mødes når man kommer hjem på weekend, men det bliver for meget til sidst for vennerne, og pludselig sidder du helt alene tilbage, grædende og hulkene, og tænker: "Hvorfor tog jeg på efterskole".?

• #66   16. aug 2007 Men det er jo bare min opfattelse..?

• #67   16. aug 2007 Christian R
    guess what det faktisk seriøst det her , skrid hvis du ikk har noget pænt at sige.

• #68   17. aug 2007 --> Mig M

Nåh.. Så du er den type..!
    Du lave et indlæg hvor du kun vil have positive ting afvide..!

• #69   17. aug 2007 Christian R
    ja nemlig;)

• Jeppe K
    Jeppe K Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 37
    #70   23. aug 2007 Halvorsminde er en overgod skole...har selv gået der... seriøst et af de bedste år i mit liv... mega fed oplevelse--- og der er sku nok mennesker at snakke med,,, alle sammen forskellige---

• #71   23. aug 2007 der er faktisk os pænt nice smiley bor på stjernegangen ..

• Jeppe K
    Jeppe K Tilmeldt:
    aug 2007

#72   23. aug 2007 oki... fed nok... der har jeg tilbragt lidt timer.. hehe som regel i det nederste værelse...
    hehe men ja det er virkelig et mega fedt år... og også nogle fine lærer... er Svend der stadig?

• #73   23. aug 2007 heheh jeg bor i det nederste smiley karlsvognen smiley hehe ..
    jeg aner ikk hvad lærene hedder smiley

• Jeppe K
    Jeppe K Tilmeldt:
    aug 2007

#74   24. aug 2007 oki så... der har jeg sku været mange gange i løbet af vores år deroppe.. hehe... oki, men hvis der er en gammel mand, uden ret meget hår, han er i musik, det er helt sikkert, spiller elguitar... så er det Svend... mega sej lærer... hehe han var min ganglærer... boede på den dejlige Svalegangen... men jaja... jeg kommer op og kigger sidst i marts... så skal i holde musikaften for alle de 5 sidste årgange!!!

• #75   24. aug 2007 smiley hehe frækt smiley .
    nåårh ham smiley haha , har aldrig snakket med ham smiley ..hehe oka fedt nok ellers smiley

Kommentér på:
Efterskole...?

Annonce