{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.557 visninger | Oprettet:

elev i matas eller? {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen . jeg overvjer mine muligheder med at få en uddanelse . har overvejet tøj butik eller matas men har ingen hg eller noget af det der da. skolebænken bare aldrig har været mig. men har hørt hvis man bliver elev i et butik er det ikke meget skole man skal på. men hvad får man af penge hvor er der de skoler henne man skal på. hvordan søger man .?? håber nogle kan hjælpe mig.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  elev i matas eller?
  • #1   28. jun 2010 hg er fandme lettere end folkeskolen..

• #2   28. jun 2010 ja men som jeg har skrevet er skole bænken ikke lige noget for mig har arbet siden jeg gik ud af 9 klasse og er 21 nu . så jeg kan ikke bare side stille ..

• #3   28. jun 2010 Du skal have afsluttet en HG for at blive elv i Matas..

• #4   28. jun 2010 Hvis det er i matas du vil være, så spørg dem?

• #5   28. jun 2010 Hvis du IKKE har en hg, så skal du tage en HG-S , det er 13 uger, og så får du en HG eksamen, og så kan du få en elevplads..

• #6   28. jun 2010 Du kan kun tage en HG-s hvis du i forvejen har en studenter eksamen..

• #7   28. jun 2010 hg tager 2 år, 1 år hvis man tager den som voksen (dvs 25 år eller har et barn) nogle steder tilbyder de også turbo klasser til dem under 25 år, som tager 1 år..

Det er ikke en krævende uddannelse overhovedet.. Og så kan du komme i lærer i matas bagefter inden uddannelsen er helt færdig

• #8   28. jun 2010 men så er man på su . og det er ikke meget man får ud af det desværre.
    lige så i ike dømmer mig havde en sikkert job hos mine sviger forældre/kæresten som har et firma men desvære har krisen ramt dem for hårdt så skal finde andre muligheder.

er ved at undersøge det med HG.

• #9   28. jun 2010 Jeg har det som hedder en delvis mesterlære kontrakt. Denne er lavet fordi jeg droppede ud af hh efter et år, da jeg ligesom dig ikke er lavt begavet men ikke kan sidde stille fra 8-15 hver dag. Denne kontrakt kan der søges om, hvis du har været i gang med hh, hg eller anden gymnasiel uddannelse ca. 1 år.

Der er to muligheder for dig.

Enten skal du tage hg i to år, og være elev i butikken 2 år.
    Den anden mulighed er 4 år som elev(Løn alle 4 år) og ikke Su, som på HG. (Satserne skifter hvert år, kan ses på www.Hkhandel.dk) men ca 7-7500 udbetalt om måneden, afhæning af fradrag.

Hvis du vælger den første mulighed, med 2 år på hg og to i lære, skal du på 4 skoleforløber af 2 uger = 8 uger, 4 uger om året. Matas har deres egne hold, som skulle være rigtig gode. Dette kunne være i århus, hvor jeg ved de har skole.

Nummer 2 mulighed, beskrevet længere oppe. Der skal du de første 2 år, på 4x10 ugers skoleforløb, ofte på Niels Brock på nørre voldgade(København) Ved ikke med resten af landet. Når de 2 år er gået, skal du ligesom længere oppe have de 8 uger på fagskole.

Håber dette kan bruges, ellers skriver du bare. Er lige selv blevet udlært i en tøjbutik, og har været mere end tilfreds med min tid i mit firma.

• #10   28. jun 2010 jeg er bare slet ike god til det skole haløj og har problemer med det efter som jeg ike var så vild med folke skolen skrammer det med skole bænken mig lidt . gik ud af 9 klasse og har arbet siden .

• #11   28. jun 2010 jeg vil gerne høre mere om det med at være elev i 4 år ??

• #12   28. jun 2010 Vinni B - Jeg var inde i din profil og så du har barn, så forsøg at komme på Voksen HG, insister ret kraftigt på det..

Jeg har været på både ungdoms og voksen, ved ungdom var det tydeligt dem der ikke vidste hvad de ville, og det hele gik op i hat og briller..

I Voksen klassen er det folk der er kommet på revalidering eller osm ved hvad de vil og der er en helt anden ro i klassen, folk tager skolen meget mere seriøs

• #13   28. jun 2010 okay tanja . jeg venter på en mail fra noget med noget elev og ellers tager jeg til min fagforening og høre om de kan hjælpe mig med de muligheder . gider hvertfald ikke gå hjemme længere smiley
    gider bare ike gå i klasse med nogle der stadig skrive breve i timerne eller som er tvunget på den skole eller sådan noget . det er slet ikke noget for mig .

• #14   28. jun 2010 Så spørg efter voksenklassen smiley Det er ikke noget man under 25 automatisk bliver tilbudt smiley

• #15   29. jun 2010 okay . men det mener du man godt kan hvis man har barn eller?

• #16   29. jun 2010 Jeg var i voksen klasse, og min kæreste var det, begge under 25,. jeg gik i klasse med andre mødre under 25 år smiley

• #17   29. jun 2010 okay . TAK . det vil jeg da lige undersøge så smiley ved du hvad suén er når man har barn?

• #18   29. jun 2010 Det er den samme, men du kan oven i SU-lånet tager forsøger lån (du kan også vælge at få forsørger lån uden su lån)

• #19   29. jun 2010 okay ?

Kommentér på:
elev i matas eller?

Annonce