{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.728 visninger | Oprettet:

* * alfen * *
* * alfen * *
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 45

Social og sundhedsassistent {{forumTopicSubject}}

Hej...

Jeg ville lige hører om der var nogen ssaér i blandt alle disse mennekser på denne hjemmeside...?
Fordi så ville jeg gerne hører hvad folk har af arbejde. Udover at arbejd på plejehjem.

Er nemlig igang med uddannelsen, og er nysgerrig over at hører hvilket arbejde i andre har som ssaér. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Social og sundhedsassistent
  • #1   8. aug 2007 Min mor er SSH og arbejder ude blandt de ældre

• #2   8. aug 2007 det var også ssa smiley

• #4   8. aug 2007 Hmm, kender flere der er ssa, men efter min mening død syg udd.. Nogle er ansat på sygehus, men går kun i plejen, en er ansat på psykiatrisk hospital, kender en der er ssa og leder for hjemmeplejen i "kommune", man har mulighed for at gå ind i sygeplejerelaterede opg. indenfor hjemmeplejen, kan være ansat på behandlingscenter... Der er mange muligheder, men alle handeler det om andre mennesker og det at drage omsorg!

• #5   8. aug 2007 Frk. Annescobar :

Hvor langt er du i din uddannelsen...?

Læser du videre efter endt uddannelsen, eller har du nogle ideer til arbejde bagefter...?

• #6   8. aug 2007 Stine S :

Jeg ved godt hvad arbejdet indebære, men jeg ville gerne vide hvilke arbejde man kan få bagefter....! Det er dét jeg er intra i smiley

• #7   8. aug 2007 jeg har arbejdet på Ortopædkirurgisk

• #8   8. aug 2007 Light P du kan få alt hvis dine praktik udtalelser er iorden

• #9   8. aug 2007 Hej Andrea P

Er du uddannet assistent?

Lige nu er på ortopædkirugisk afd. og det er vild spændende....

Men det var nu mere specifikke arbejdsområder jeg var ude efter smiley

• #10   8. aug 2007 Light P
    Skrev da også nogle job/arbejdsmuligheder, hvor jeg kender nogle der er ansat!

• #11   8. aug 2007 Stine S går kun i plejen ? det da det jobbet går ud på.. stuegang, ligge KAD sonder osv... man kan os uden problemer få lov at tage med sine patienter til undersøgelse.

• #12   8. aug 2007 Stine S :

Jo det er rigtig.. Men den besked var også til Andrea P... smiley

Men også tak for det smiley

• #13   8. aug 2007 Light P ja jeg sosu ass..

hvordan mener du specifikke arbejdsområder

• #14   8. aug 2007 Kender godt rutinen/rytmen på orto afd. Og det er rigtig spændende, mere kan vist ikke sige om det smiley

• #16   8. aug 2007 Andrea P :

Altså hvor alle I andre sosu ass arbejder smiley

Hvor arbejder du... Hvornår blev du udlært...???

• #17   8. aug 2007 andrea P
    Ha ha, ja det er rigtigt, ssa er pleje - men mange tror bare at det er en opgradering til at lege sygeplejerske! Men stor misforståelse.. Selvfølgelig er der mange arbejdsopgaver der ligner hinanden, men der er andre grænser og kompetencer...

• #18   8. aug 2007 hvad er afd S

• #19   8. aug 2007 Frk Annascobar :

Afd S....?

Oki hvorfor sprang du fra sygeplejerske udd...????

• #20   8. aug 2007 Light P puha de er jo over det hele... jeg blev færdig sidste år april... men du skal jo finde det job som du brænder for og hvor du får kompetence til de ting du vil.. nytter jo ikke noget at du arbejder på en afd hvor du ikke må gå stuegang hvis det er det du gerne vil... det jo meget forskelligt hvor meget vi må fra sted til sted.

• #21   8. aug 2007 Stine S :

Self er der grænser og kompetence områder der ikke er ens... Men sådan vil det jo altid være...!

• #22   8. aug 2007 Andrea P.....

Ja klart... Men overvejer nu også at læse videre... Men det må jeg se til smiley

Det kommer jo an på om man finder drømme jobbet, så er alt jo godt.

Hvor arbejder du henne...???

• #23   8. aug 2007 Stine S jeg tror det kommer meget an på hvem man er jeg har fået lov til rigtig mange ting.. men forholder man sig totalt passivt så sker det ikke noget man må selv løbe efter opgaverne :o)

• #24   8. aug 2007 Light P lige nu arbejder jeg ikke da jeg efter endt uddannelse fik problemer med maven som viste sig at være kronisk tarm betændelse... så jeg skal sjovt nok tænkt mig at arbejde på en mave tarm afd efter alt det her...

• #26   8. aug 2007 Frk Annscobar så keder du dig ikke... går ud fra det medicisk

• #30   8. aug 2007 Frk Annscobar jeps men jeg tror jeg går direkte efter den afd på riget... det er den bedste afd på sjælland... herlev skal i hvert fald ikke snakker for højt...

• #31   8. aug 2007 andrea P
    Jeg har arbejdet på AMA (akut medicinsk modtagelse), men sprang fra sygeplejestudiet efter 4 semester, da det alligevel ikke var mig at skulle "tørre røv"... Så vendte tilbage til noget der ligner mit gamle erhverv;) er sku federe...

• #32   8. aug 2007 Frk Annscobar jeg var selv på medicisk det var så super min første praktisk... jeg havde folk med sukkersyge og KOL og så var der jo alt det andet..

men i skal ikke glæde jer til praktisk 2 i psy. den synes jeg personligt var den hårdeste at komme igennem... men det nok osse fordi sindsygdomme ikke er mig overhovedet

• #33   8. aug 2007 Stine S nej det kan man jo sige er øv dele af jobbet.. så jeg tænker altid på alle de andre gode ting...

er det ikke meget øv det der AMA jeg har været indlagt der nogen mange med min mave og synes ikke det ligner noget jeg gad

• #34   8. aug 2007 Stine S hvad laver du så nu

• #35   8. aug 2007 andrea P
    Ha ha, "øv" skulle forstås i overført betydning, hele tiden at skulle give og udvise medfølelse og omsorg... Nej synes faktisk at AMA var rigtig spændende, var også kort på medicinsk og psyk... AMA er en hektisk afd, patienterne er der kun 24 timer for at blive udredet og sendt videre til andre afd - så mange undersøgelser mm. Så havde vi supp. spec. i apopleksia, de var så 48 t før de røg videre... Aldrig de samme patienter man møder igen, rigtig mange der skal ha' KAD, Vinf., sonde, graf, alle de ting der skal være når de skal videre - så faktisk spændende hvis man er til det med syge mennesker... Den hår de del, var alle de piger der kom ind til afgiftning efter at ha' taget piller mv...
    Jeg læser til bygningskonstruktør, efter at ha' arbejdert 10 år i byggebranchen med salg og handel på flere forskellige niveauer (har HH, HD og merkonom)

• #37   8. aug 2007
    Stine S ja det noget helt andet du laver... jeg riskere os at skulle omskoles men jeg vil helst ikke tænke sådan da jeg brænder for mit fag...

øv er bare den tanke jeg fik nogen gange... men det må man jo tage med...

Griner jeg nu kendt på ama... men det nok min sygdoms hirstorie og aldre som gør jeg husket... + det en stort arbejde at overtale mig til at blive

• #38   8. aug 2007 Frk Annscobar den er rigtig hård for du kommer ikke bare hjem og er fysisk træt du os helt færdig i hovedet.. jeg havde det i hvert fald sådan at jeg sov 2 timer efter arbejde for overhovedet at kunne læse på det der skulle læses og min praktik 2 var ikke andet end praktik og læse... men jeg skulle osse fremlægger 1-2 emner om ugen og det skulle gøres klar efter mine 37 timers praktik... et H glemmer det aldrig... havde været der 1 1/2 uge og så fik jeg besked om jeg nok skulle forvente at dumpe... så det var noget mega rod

• maria p
    maria p Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 31 Svar: 275
    #39   8. aug 2007 jeg er ssa og arbejder som viakr inden for danacare......og arbejder primært på OUH. Spændende sted, god løn og du tager kun de vagter du har lyst til.

• #43   8. aug 2007 Frk Annscobar nej gjore jeg ikke... jeg havde fandt i skolen med det samme... skole ringede ud og sprugte efter en forklaring så var det pludseligt ikke ment sådan alligevel hmm men det endte fint nok...og i sidste praktik var jeg på et ny åbnet genoptrænings center det var super ... så ingen plejehjem el hjemme pleje til mig

• #45   8. aug 2007 Frk Annscobar jeg var os rigtig glad for det.. have ligesom været nok på plejehjem og hjemmeplejen... men os meget sjov at være første elev

• #47   8. aug 2007
    Frk Annscobar

måde og det os der medcinen kommer ind !?! hvis du ikke er heldig at tyvstarte i praktik 2... jeg vil sige det der man skal være godt vågnen for man skal bevise, man har styr på, det her kan jeg.. samtidligt med man skal sige fra.

men jeg synes den sidste praktisk var mere afslappet... men der havde jeg heller ikke alle de emner det skulle fremlægges... jeg have det meget tungt i praktisk 2 da der var det problem at mig og en anden elev blev sammenlignet efter midtvejs og det blev jeg godt sur over da jeg ikke mener man kan sammeligner 2 elever... fik så os med hold i det.. men der var bare hele tiden ballage i luften... og det kan man ikke undgå at tage med hjem og det køre sådan noget... detvar en meget rodet praktisk 2 med en masse konflikter men gik da glad hjem sidste dag...

• #49   8. aug 2007 Frk Annscobar kan man ikke, alle har forskellige erfaringer som de har lært fra og fx man kan jo ikke lære at ligge sonde hvis ens patienter ikke skulle have sådan en griner.. men det ikke lige alle der tænker så langt...

kan jeg godt forstå jeg var super lettet og glad da jeg var færdig :o) og samtidligt var det lidt trist på den gode måde...

Kommentér på:
Social og sundhedsassistent

Annonce