{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.604 visninger | Oprettet:

Politimand - men min kæreste er imod:( {{forumTopicSubject}}

Hey.. jeg overvejer at uddanne mig som politimand....
fordi det er noget jeg føler for, men min kæreste er bange for jeg vil udsætte hende og familien for en masse fare ved at vælge sådan et job.. det kan jeg self. godt sætte mig ind i ...
Men man udstationerer sig jo i en anden by end den man kommer fra..

Men hvad kan jeg sige til mit forsvar for hun ændrer mening..?
er der nogen muligheder for at hun og familien ikke blir sat i dumme situationer...
Hun er bange for at folk lige pludselig stiller sig op på vores bopæl...

Håber der er nogen der har haft samme problem og kan hjælpe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Politimand - men min kæreste er imod:(
  • #1   26. nov 2009 kan godt nok ikke lide politiet, men derfor vil jeg stadig mene, at hvis det er det du vil så bare se og kom igang med det, og jeg har endda en onkel der har været inde for politiet i flere år nu, og en kammerat der os vil til og ind for det

• #2   26. nov 2009 Christian> er du fra Kolding?

• kennet L
    kennet L Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 37
    #3   26. nov 2009 min mening kort og godt.

det er utrolig sjældent (jeg har alrig hørt om det?) vi høre om politifolk der er blevet opsøgt på deres adr. og skulle det ske så er keg ikke 1 sek. i tvivl om at ringer hun (eller dig) 112 og siger at du er betjent og der er står nogen deforan din dør og truer dig så går der maks 2½ minut så står der en aktions styrke ude foran. ville nok være dumt af dem som gør det. men der er jo altid en chance. selv om jeg vil betegne den som lille. de kriminelle som jeg kender har (utroligt nok) et godt forhold til politiet ja de er da pisse trætte af dem, men ikke trætte nok til at ville opsøge dem og sådan.

men kort og godt forklar din kæreste at dette er hvad du ønsker og drømmer og det er hvad du vil, kan hun ikke støtte dig i det skal det måske ikke være jer to alligevel.

var det min kæreste der havde sagt jeg ikke måtte følge en drøm så var hun røget ud på stedet. for så føler jeg ikke at hun elsker mig nok.

blev lidt længer end ventet, håber du overlever smiley

• MR X .
    MR X . Tilmeldt:
    feb 2007

Emner: 4 Svar: 853
    #4   26. nov 2009 Tænk på dig selv her, Hvor sikker på er du, at du er sammen med din kæreste om 10 år.. Chancerne er store for at i ikke er sammen.!!!

Tag uddannelsen som Politimand, og lad vær med at hører på hvad andre uvidende personer mener om det job.

• #5   26. nov 2009 JEG ER IK FRA KOLDING smiley

Jeg har ikke lyst til at smutte, hun er mit et og alt, og vi har et dejligt lille barn sammen smiley ????...

Men ja, man kan jo få skjult adresse, men jeg vil prøve at følge op på det i har skrevet

• kennet L
    kennet L Tilmeldt:
    mar 2009

#6   26. nov 2009 eftersom du ikke vil forlade hende, så søg lige rundt, der skulle vel være noget personlig vejledning om det at blive betjent, få fat på det, måske de kender en gruppe eller noget for kærester/koner til en betjent som din kæreste kan snakke med, måske det kan berolige hende lidt.

holder dog stadig fat i at hun ikke er den rette hvis hun ikke kan/vil støtte dig i dit valg.

• #7   26. nov 2009 Ville heller ikke blive glad hvis min kæreste skulle være politi mand, jeg har det sådan, at politimænd, især de unge de tror de er noget og deskal vise sig. kan ikke have med dem og gøre og det samme med pædagoger og soldater smiley

• #8   26. nov 2009 men hvis det er dit drømme job, er det jo det du skal ? smiley

• kennet L
    kennet L Tilmeldt:
    mar 2009

#9   26. nov 2009 maja

kunne jo være at han var en af dem som ikke blev magt liderlig ;)...

• Jannie T
    Jannie T Tilmeldt:
    nov 2009

Følger: 1 Svar: 8
    #10   26. nov 2009 Har rimelig godt kenskab til det at være politimand. for det første er det en super ide at starte en sådan udd, men men men 80 % af betjente har et forhold der går i stykker inden det første år... det ændre dig meget rent psykisk og arbejdstiderne er heller ikke "familie" venlige... men syntes da klart du skal prøve hvis det er det du brænder for og hvem siger også du er blandt de 80 % hvor det ikke fungerer. som betjent HAR du mulighed for at få hemmelig adresse, men ville nok under alle omstændigheder vælge ikke at arbejde og bo samme sted. træls at stoppe nogle bekendte og være NØDT til at give dem en bøde... der er jo altid en makker...

• #11   26. nov 2009 se bort fra dem der er magt liderlige...

Det er det her jeg vil... Kan godt forstå min kæreste er bange for hende og vores barn... Det ville ikke være fedt hvis folk fandt ud af hvem man var, og pludselig stod ved ens dør og bankede på...

• #13   26. nov 2009 Kanon : )!!! ...

Hun er også bange for jeg udsætter mig selv for fare, og i værste tilfælde kommer godt galt afsted .,... farligt arbejde .,.. og det ved jeg ik rigtig hvad jeg skal sige til hende... ja det farligt at gå ud for en dør hverdag.. ? smiley

• #14   26. nov 2009 det skal hun da slet ikke bestemme.

og vis du bliver udsat i eget hjem? så skal hun da bare være glad for at du er politimand og kan anholde dem på stedet, fordi du har dit skilt?

det er de færreste politi mænd der bliver opsøgt ieget hjem.

søg du bare ind vis du vil ;o)

• Jannie T
    Jannie T Tilmeldt:
    nov 2009

#15   26. nov 2009 Selvfølgelig udsætter du dig selv for fare, men det gør du uanset hvilket arbejde du får... der er en fare ved alt, og som betjent er du aldrig alene om faren, der er altid en makker ved din side og en overfaldsalarm...

• #16   26. nov 2009 Der er self en masse fare ved alt arbejde, uden tvivl... men ku forestille mig hun sagde at jeg var mere udsat for det ved at blive politi mand..

Self. som der blir skrevet så er man hele tiden 2 til at tage ud på patrulje,
    og overfaldsalarm ...

det har ihvertfald været en stor hjælp .. tak til alle smiley

• Jens K
    Jens K Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 91
    #17   26. nov 2009 Dit Liv,din drøm, din beslutning.

Hvis det virkelig er noget du brænder for, så skal du jo følge din drøm, en dag, når kæresten er skredet,sidder du og kan tænke tilbage, at det du måske ønskede mest, ikke blev til noget.

Du kan jo også blive kørt ned imorgen, så dagligdagen er også farlig.

Din kæreste burde støtte dig 100 %

• #18   26. nov 2009 vis min kærste kom og sagde at han ville være politimand... trivler på at han vil men vis han nu gjorde. ville jeg da ikke benægte ham det.

• Maibrit G
    Maibrit G Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 384
    #19   26. nov 2009 Det skal hun da slet ikke bestemme. Jeg hader kvinder, der smider deres kærester i bur, og tror at deres mand/kæreste er en lille tøjløve, de kan longere rundt med i manegen, som det passer dem.

Jeg synes, at du skal følge din drøm, Christian, og så måske kraftigt overveje dit forhold med kæresten eller få snakket ud om hendes egoisme - for den er satme ulækker, når hun vil tvinge dig fra din drømmeuddannelse.
    Som flere herinde skriver, hvor er du om 10 år? Er du sammen med kæresten? Ser du Jeres barn? Der er mange faktorer, men jeg synes da, at det må være forfærdeligt, at sidde som 40-50årig og tænke tilbage på at man missede chancen for at få sin drømmeuddannelse fordi et eller andet lille egoistisk kvindemenneske forbød dig det.

Jeg synes det lyder tragisk. Men du kan da spørge din kæreste ad, hvad hun synes om, at DU skal bestemme over hendes uddannelse, hendes interesse eller hvem hun skal omgås med.

• #20   26. nov 2009 for satan.. i skriver alle nogle gode udgangspunkter...

smiley og syntes jeg har et par gode argumentere når nu samtalen ryger op senere i dag.. !!

• #21   26. nov 2009 Men hvordan ville i have det .. hvis i havde børn - hus og det hele, og personen som i elskede ville starte en uddannelse hvor muligheden for at komme galt af sted var rimelig høj ?

• #23   26. nov 2009 lad aldrig nogen komme i vejen for dine drømme, det er det dummeste du kan gøre
    det vil plage dig resten af livet hvis du ikke gør det

• #24   26. nov 2009 nej det rigtigt nok... det hører man faktisk ikke om ...

jeg må prøve at få samtalen igang...
    jeg gider ikke sidde om 10 år og ærgrer mig at jeg aldrig fik prøvet det.. for det er det jeg gerne vil... og har fysikken og muskulaturen til det...

• Jens K
    Jens K Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 91
    #25   26. nov 2009 Du skal også ha hjernen til det smiley

• #26   26. nov 2009 ja okay.. smiley Jeg er igang med en uddannelse nu, og skal til svendeprøve om 2 uger, så er da ik helt dum.. smiley

• Jannie T
    Jannie T Tilmeldt:
    nov 2009

#27   26. nov 2009 Muligheden for at komme galt afsted som betjent er ikke større end at komme galt afsted som f.eks tømrer, det er jo langt fra hver dag du kommer ud til noget hvor chancen for at komme galt afsted... tro mig, meget af din tid som betjent kommer til at gå med psykisk syge, selvmordstruede, tyveri osv... og i sådanne situationer bliver du udd. til at kunne overmande uden brug af våben...

• #28   26. nov 2009 <b> Så længe vi snakker om job og uddanelse. Så er det DIT eget valg, ikke hendes. Og selvom man elsker hinanden osv. Så er man nødt til at vælge det man brænder for.. Din kæreste vil også acceptere det.
    Politibetjente er jo slet ikke så udsatte som man måske går og tænker :o) Følg dit kald... Mange andre fortryder det den dag idag at de ikke gjorde det samme </b>

• #29   26. nov 2009 Maibritt i mne øe hrhun ikke sagt han ikke må, men hun ikke er glad ved det. hvolket alle vel har sin ret til. Men i har barn og hus og føler i at hnanden er hinades store kærlighed, så smider man det ikke bare æk. det kan pisse mig mere af.. Men du bestemmer helt selv over dig selv. smiley hvis hun elsker dig, acceptere hun det, og selvfølgelig ville hun acceptere det. og mereikke det er iorden du faktisk sviner hans kæreste til når hun ikke er her til at foresvare sig selv.

- stavefejl var gratis idag-..

• #30   26. nov 2009 Jeg vil mene, at hun er en smule naiv...

Desuden er det dit valg, ikke hendes.

Og mht. at udsætte hende og hendes familie for fare, jamen for fanden da... Det er jo ikke fordi du vil være lejemorder, vel?

• #31   26. nov 2009 held og lykke med svendeprøven Christian B

• #32   26. nov 2009 JEG FIK LOV TIL AT BLI BETJENT smiley !!!! smiley :) smiley :) : smiley :)

og michael B tak smiley

• #33   26. nov 2009 tillykke med det, så har du bare ikke og gi mig en bøde når du engang stopper mig smiley

• #35   26. nov 2009 jeg synes du skal gøre det du har lyst til.

da jeg startede på at udd. mig som mekaniker havde jeg en kæreste. og hun synes ikke det var særlig charmerende (staves) . så hun ville gerne have at jeg stoppede. Det ville jeg godt nok ikke, sagde jeg og smækkede døren i hoved på hende.

Kommentér på:
Politimand - men min kæreste er imod:(

Annonce