{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
736 visninger | Oprettet:

Når man ikke ved, hvad man vil {{forumTopicSubject}}

Hey derude

Da man gik i folkeskole og benyttede sig af vejlederens hjælp, synes jeg at man fik kvalificeret hjælp man kunne bruge til noget, og man fik til dels afklaret hvad man gerne ville i livet.
Men da det er et stykke tid siden jeg gik i folkeskole, kan jeg ikke benytte mig af det længere sjovt nok.

Jeg har siden hen gået på et par skoler, alt fra Teknisk skole til Medieskole til noget Hotel og Restaurant skole.
Når man snakker med vejledere på disse steder, ved de stort set kun ting, om deres eget område, og det de ved, synes jeg til tider er opreklameret som om de ikke må tale dårligt om deres eget område, fordi de jo netop får penge for, hvor mange de sender gennem deres system.

Tag fx Teknisk skole, hvor jeg gik for nogle år siden, og gerne ville ende via, som Fotograf.
I virkeligheden er muligheden for at få noget efterfølgende, umulig.
Men derude fik man afvide, at hvis man bare søgte længe nok og gjorde noget ved det, eller kendte nogen som kendte nogen - jamen så var der da muligheder..

Jeg har også været en tur gennem et jobcenter, og her ved den en sjat forskellige ting.
Desværre synes jeg bare, at det de ved, er overordnet og nærmest kun ting de kan læse sig til, og statistikker fra papire.
Igen synes jeg det virker opreklameret, og de taler bedre om tingene end situationen i virkeligheden er, som om at de gør det, fordi de er nød til det, da systemet siger de skal gøre det, når de får en person ind, i situationen som mig.

Jeg er under uddannelse nu, men heller ikke denne uddannelse er noget for mig.
Jeg har en læreplads men ønsker ikke at fortsætte, så jeg søger på livet løs efter nogle alternative jobs, og håber inderligt på at få noget ud af det - Dog har jeg kun 2 uger til det.

Men hvor går man hen, når man som ung stadigvæk står uden en uddannelse?
Min tanke er man kan gå på kommunen, men så bliver man garanteret bare sendt videre til et jobcenter, og før de kan hjælpe en, skal man melde sig til jobsøgningskurserne igen, hvor man så ryger ud på en skole og skal gå der - Og det jeg vil er bare at komme op til en og sige:"Prøv at hør her.. Jeg ved ikke hvad jeg vil.. Hvad skal jeg gøre.."

What to do ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når man ikke ved, hvad man vil
  • #2   29. sep 2009 Hvor bor du henne? Her i kolding har vi et sted nede i byen hvor man kan gå ind, uden at bestille tid, og det er helt gratis. & der sidder altid 4-5 vejledere som du kan tage fat i og sige ' hvad skal jeg gøre, hjælp mig!' og så er de klar med masser af gode råd, forslag osv.. smiley

  • #3   29. sep 2009 Amina - Det lyder som det jeg søger, desværre bor jeg bare på Amager, altså i Københavns Kommune..

  • #4   29. sep 2009 nååe. Så er det ikke lige det nemmeste kan jeg se smiley hehehe..
    men kan du ikke finde en provejleder på nettet og skrive en lang mail til ham/ hende?


  • #6   30. sep 2009 Har det præcis ligesom dig. Har gået siden 9. klasse og skiftet uddannelse. IT supporter, kok - Men det er som om at intet rigtig er lige noget for en.
    Men samtidigt føler man at der er så meget man gerne vil, men man kan bare ikke finde det rette.
    Jeg har nu søgt arbejde forskellige steder henne, og aner ikke hvad jeg skal gøre heller.
    Jeg følger da lige med her xD


  • #7   3. okt 2009 Takker smiley

    Jeg må prøve det første link der..
    Det tyder på, at det er "min vej frem"..


Kommentér på:
Når man ikke ved, hvad man vil

Annonce