{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  militæret
  • #1   13. sep 2009 på forhond tak

• #3   13. sep 2009 Haha, ja. Fedme og briller er sgu ingen undskyldning smiley Han kan sagtens risikere at komme ind.

• #4   13. sep 2009 okay men hva sker der når han kommer til dem hva skal han så

• #5   13. sep 2009 Han skal ind og tage en test, snakke med diverse mennesker og lytte lidt til en soldat og glo lidt film.. og så vente... vente riiiiiiiiiiiiiiigtigt lang tid hvis han får et højt nummer.

• #6   13. sep 2009 jo federe de er desto bedre.

militæret er det nye julemærkehjem.

• #7   13. sep 2009 de fede må svede og de tynde må død.! motto i mili..

• #8   13. sep 2009 De kan altid bruge ham som lokkemad smiley

• Peter M
    Peter M Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 123
    #9   13. sep 2009 Var til session i torsdags.. han skal ind og høre lidt om mili.. lave en skriflig test... høre og syn tjekkes... og så tjekkes af en læge....

• #10   13. sep 2009 jeg er selv inde for tiden.. der er folk med briller og folk som vejer lidt ekstra.. til sessionen sagde de til mig, at det nok var en god ide at smide et par kilo inden jeg startede smiley det gjorde jeg så ikke, men har da smidt et par derinde...

• #11   13. sep 2009 Han kan bare gøre ligesom mig... - begynde at græde helt vildt!!!! det hjalp smiley

• #12   13. sep 2009 ej de folk som snyder sig uden om er da bare nogle små svanser.. omg..

• #13   13. sep 2009 Lange...

eller også gider de ikke bruge de mdr. på noget TOTAL ligegyldigt og bare gerne vil videre med deres RIGTIGE liv... smiley

• #14   13. sep 2009 MOAR jeg "gider" ikke ! piv piv.. tag det dog som en mand...

• #15   13. sep 2009 Lange..

som jeg skrev - nogle af os HAR et liv som vi genre vil forsætte uden et latterligt bump som CIRKUS MILI - det er craaaaaaap og totalt unødvendigt!

• #16   13. sep 2009 Hehe, hvad gør 3 måneder ud af et RIGTIGT liv?? Intet...

• #17   13. sep 2009 Hans...

Øhhhh - en masse - lidt svært at være selvstændig og så smide 3 (eller flere) mdr. ud på ingenting..!?!?

spørgsmålet er nærmere... Hvad får DU ud af de 3 mdr? :S

• #18   13. sep 2009 om det er syntes det er unødvendigt eller ej, eller om det lige passer ind i det utrolige vigtige liv, er sådan set underordenet.. så hvis du syntes det passer ind i det rigtige liv at slå folk ihjel og droppe at betale skat, er det så okay ? tag det dog som en mand, det er 4 skide måneder, det overlever du sku nok uden mor til at passe på dig...

• #19   13. sep 2009 Selvstændig som hvad?

• #20   13. sep 2009 Lange..

Nu er jeg lidt for gammel til Cirkus Mili - men uanset hvad så ville man aldrig få mig derind...

Jeg syntes det er det mest LATTERLIGE at få folk der ikke gider militæret derind - HVORFOR SKULLE MAN? - få dog folk der gider lege røvere og soldater derind - det er alligevel dem man kan bruge til noget...

Og dem der tror at det gør en til en MAND at være i militæret ... haha .- jeg griner bare smiley

• #21   13. sep 2009 Hans...

Øhhh er det ikke bedøvende ligegyldigt? jeg har min egen virksomhed og det er det smiley

• #22   13. sep 2009 jeg ikke på noget tidspunkt skrevet man blev en mand af at være i militæret, men siger at folk burde tage det som en mand når man blev indkaldt, istedet for at snyde sig uden om.. det er det jeg syntes gør folk til nogle små wankers.. men smutter, skal ned på kasernen nu smiley

• #23   13. sep 2009 Lange..

Du kan jo ikke svare mig på hvorfor man skulle ofre de mdr. af sit liv? - du siger bare man skal tage det som en mand?

- i mine øjne er en mand en person der kan træffe sine egne beslutninger og ikke en der bare bøjer sig for noget man blir tvunget til...

• #24   13. sep 2009 Man ofrer da 4 måneder af sit liv bare fordi dit land beder dig om det, altså det er ikke ligefrem selektivt jo - ALLE skal igennem det.

• #25   13. sep 2009 D. Vader...

arghhh det er jo så noget man selv kan vælge smiley

desuden koster det jo kun penge for Danmark at tage alle dem der ikke gider det, ind... - hvad vinder de? - de betaler dem "løn" for at være der 4 mdr og så afsted igen og aldrig mere... ?!

forældet siger jeg bare...!

• #26   13. sep 2009 Hvad mener du med man selv kan vælge? hvis du fylder 18 og ikke dukker op så kommer politiet og henter dig.

Men der er jo så mange ting som koster danmark penge, så hvorfor bekymre sig om forsvaret som vi helt sikkert ville fortryde ikke at have når tiden kommer, vil sgu hellere bruge penge på at have folk klar på at komme igang hvis det skulle være end at vi alle bare "øh... overgiver vi os bare eller?"

• #27   13. sep 2009 Hvis det er ligegyldigt, så kan du da lige så godt oplyse hvad du laver??

• #28   13. sep 2009 det burde være ligesom i sverige (staves) der vælger man selv

• #30   13. sep 2009 Jeg er ihvertfald ikke naiv nok til at tro at der vil være verdensfred. - Jeg vil sgu hellere have 4 måneders basistrænings og så supplementere det i krigstid end at ingen træning have og skulle gennemgå det mens man står i lort til halsen.

• #32   13. sep 2009 Verdensfred? Aldrig, men det bliver ikke noget problem i de "Vestlige" lande...

Der vil i meget lang tid være bøvl i mellemøsten og alt det borgerkrig i afrika, ellers tror jeg vi ovre det med krig, det skulle lige være være korea eller lignende der ikke kan holde sig fra atomvåben, men det ville være meget dumt...

• #33   13. sep 2009 HAHA...

som CLAUS så udemærket har sagt... " hvor meget tror du en soldat kan stille op efter 4 måneds basistræning, hvis man står over for en fuldt professionel hær?"

og der kan så lige tilføjes at man ikke behøver stille op hvis man har afsluttet smiley - så igen, det er bare spild af penge, giv hellere dobbelt løn til dem der ØNSKER at være i militæret, de blir i det mindste rigtige soldater som kan bruges til noget...

-

og da jeg skrev at man selv kunne vælge, mente jeg mere at der er 1000000 smuthuller man kan benytte sig af BARE MAN HAR LIDT HJERNE ... smiley

• Casper S
    Casper S Tilmeldt:
    sep 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #34   14. sep 2009 Jeg er i forsvaret, og har blandt andet være udsendt til Afghanistan. Det her er _min_ mening!

Først til emnet. En god soldat, er ikke en der nødvendigvis er i topform. Det handler først og fremmest om ens holdning til opgaven. Og ens holdning til tjenesten i det hele taget.
    Briller er ingen hindring, og overvægt er det nødvendigvis heller ikke. Der bliver taget hensyn til ikke alle er i lige god form (når du er værnepligtig), og du vil blandt andet komme på løbehold efter dit resultat i en cooper test (12min)- Når det så er sagt, så er forhindringsbanerne, stilletiderne, øvelserne de samme for alle – uanset din form.

Hvis du vælger at forsætte som proffesionel, vil der blive lagt meget mere vægt på det din form. Og der kræves generelt meget mere af dig.

Om jeg syntes alle skal tvinges igennem militæret - så nej. Men alle der har en masse postulater og en masse fordomme om det at ”være i militæret” osv , dem giver jeg ikk meget for. Fair nok, hvis du har været igennem det - eller droppet fra i det. Så har man haft mulighed for at dane sig en mening, og udtale sig om det.

At man er selvstændig, og bliver tvunget i militæret. Det kan ikke komme som et chok, da værnepligten har eksisteret meget længe i Danmark.

• #36   14. sep 2009 Casper S...

Og jeg ved ikke hvad militæret er? - prøv nu lige at drop det pis - kan godt være du er "pro" soldat men derfor kan andre sagtens ha' et 100% klart indblik i det...

Desuden har jeg aldrig skrevet at det kom som en overraskelse, jeg siger bare at jeg syntes værnepligten er noget af det mest latterlige vi har i Danmark, total overflødigt og EKSTREMT ligegyldigt - hvis folk vil i militæret er det fint, hvis iikke så fred være med det....

Jeg har STOR respekt for de soldater der vælger det som deres erhverv, jeg har sågar en masse venner der pt. er udsendt - ...

men for os der ABSOLUT ikke ønsker at være i militæret og har valgt andre erhverv, syntes jeg det er latterligt...

Vi har ikke selv bestemt at være født i Danmark (som er et frit land med muligheder) - YEAH RIGHT!!! - udover at man skal tvinges til noget man ikke gider... - sådan FRIE Danmark...! -

Men fuck it... de er alligevel for dumme til at lukke alle hullerne og så smutter vi ud af dem smiley

• Casper S
    Casper S Tilmeldt:
    sep 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #37   15. sep 2009 Mr. Fun meget modent.

Hvad fortæller dit 100% klare indblik, om det at være værnepligtig? Ud over totalt overflødigt, ekstremt ligegyldigt osv, som jo bare er store ord, uden noget bund eller indhold i. Du siger jo ingen ting, som jeg kan forholde mig til. Der er jo intet konstruktivt i dit indlæg.

I bund og grund er vi enige om at værnepligten bør afskaffes.

Har jeg skrevet noget om det kom som et chok for dig? Argumentet med man ikke skal ind som værnepligtig, udelukkende fordi man har egen virksomhed holder bare ikke.

• #38   15. sep 2009 Casper...

Jeg har på intet tidspunkt skrevet at man som selvstændig skal ha' særbehandling, jeg skrev bare MIT eksempel - hvorfor at MIT liv absolut ikke skulle sættes på standby...

Jeg syntes du skal fortælle mig hvad man får med sig i militæret (altså i værnepligten) som er en nødvendighed? - hvad gavner det Danmark eller for den sags skyld den værnepligtige at være i militæret hvis man ikke ønsker det?

• #39   15. sep 2009 casper...

Hvilket hold var du afsted på.. jeg var afsted på isaf hold 6

Kommentér på:
militæret

Annonce