{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dansk eksamen imorgen, 9 kl.
  • #1   15. jun 2009 Sætter dig ind i teksten og kun sig noget der ikke kan misforståes så du skal til at forklare noget der ikke hænger sammen

• #2   15. jun 2009 Hvor lang tid er det man skal snakke om teksten?(:

• #3   15. jun 2009 Hmm, tror nok det skal gå smiley
    Man må godt have sine notater med når man skal læse teksten osv i de 40 min?
    Også når man skal snakke?

• #4   15. jun 2009 sig kun det du er sikker på, lad vær med at rode dig ud i noget du er usikker på, det trækker så meget ned smiley

• #5   15. jun 2009 ejj det må man ikke?
    Køreplaner må man da ikke have med ind fik jeg afvide? Altså sagprosa osv..

• #6   15. jun 2009 Det bedste råd jeg kan give, som jeg har haft i hovedet alle gange jeg nogensinde har været oppe til eksamener..

Tag det som en oplevel og bare lad vær med at tænk på det er en eksamen, bare snak med dem stille og roligt og tag det som en alm fremlæggelse eller snak om noget..! smiley

• #7   15. jun 2009 Okay smiley Tusind tak for jeres råd smiley

• Jan L
    Jan L Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 1 Emner: 45 Svar: 519
    #8   15. jun 2009 Har lige været inde i dag, og fik 10 smiley
    Tag det stille og roligt, vær meget tekstnær sådan du kan pege ned i teksten og sige hvad der skete hvor osv. Din perspektivering er også meget vigtig!

• David J
    David J Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 137
    #9   15. jun 2009 Mød også op velsoigneret.
    Og prøv at virke selvsikker.

Eller 10 råd fra studieportalen:

1. Find motivationen til at læse til eksamen
    2. Skab overblik over pensum ved at finde hovedemnerne og -områderne
    3. Lav korte dispostioner til emnerne. Find hovedtrækkene og centrale begreber i teksten og noter dem.
    4. Øv evt. eksamenssituationen igennem med dine kammerater
    5. Lad dig ikke forstyrre af andres forberedelse og læseplan. Det er individuelt, hvordan man strukturerer sin læsning.
    6. Øv tenikker, så du ikke bliver for nervøs til eksamen. (Se også video om eksamensangst).
    7. Mød i ordentlig tid – ikke så tidligt, at du bliver nervøs på skolen, men heller ikke så sent, at du stresser til eksamenslokalet
    8. Forsøg at styre eksaminationen selv. Præsenter en disposition og led derved samtalen hen på, hvad du ved mest om.
    9. Læs ikke op fra dit papir!
    10. Selvtillid er et nøgleord i eksamenssituationen: forsøg at bevare overblikket og bed censor/lærer omformulere spørgsmålet, hvis du ikke helt har forstået det (det giver samtidig en god tænkepause)

• #10   15. jun 2009 Først og fremmest, tillykke med dit 10-tal smiley
    Og tak for hjælpen (:

• #11   15. jun 2009 Tag det som den oplevelse det er. Reelt har folkeskolen jo kun afgangsprøver, og de er bedøvende ligegyldige. Så gå op, få en karakter, og ryst lidt på hovedet over hvor lidt du egentlig skal bruge den til smiley .. Det burde dog være muligt at høste nogle høje tal, hvis bare du har fulgt en lille smule med. Tror mit eksamenssnit var 10,9 i sin tid .. Gammel skala smiley

• #12   15. jun 2009 VIRK SELVSIKKER!! Det er det vigtigeste du kan.. Derefter, sæt dig ind i teksten, og du må endelig ikke misforstå noget, da det trækket meget ned... Men selvsikkerheden er det VIGTIGESTE, har været oppe til dansk mundtligt både i 9 og i år i 10 klasse, og har funde ud af at det er klart det vigtigeste!

• #13   15. jun 2009 Nanna V

Tillykke med dit flotte 12 tal!
    Personligt synes jeg den nye karakter scala er noget lort... Et 7 tal (gammelt 8-9) gives ALT ALT ALT for tit!... 12 (som er top karakteren, gammelt 11 og 13), er også for let at få... Jeg fik f.eks. 12 i min skriftelige matematik, et fag som jeg er skrab i, men floppede helt i til eksamen, men alligevel fik jeg 12... Ville egentlig være mere glad for er 11 tal, og vide at jeg kunne forbedre mig, hvor jeg komme gøre det osv...

• #14   15. jun 2009 Meget bedre, der var der også flere muligheder i...

• #15   16. jun 2009 Hej alle sammen smiley

Jeg har lige været oppe smiley
    Brugte alle jeres råd og tog det stille og roligt, kom ud med et 10-tal smiley
    Er meget stolt (:

• #16   16. jun 2009 Kom op i en artikel om hash ;D

• #17   16. jun 2009 Det er jeg også smiley

• #18   16. jun 2009 Og tillykke med DIT 12 Nanna smiley Det kan du også være en ekstra smule stolt over smiley

Kommentér på:
Dansk eksamen imorgen, 9 kl.

Annonce