{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
427 visninger | Oprettet:

I tvivl.. {{forumTopicSubject}}

Åh altså.. Jeg har lige afsluttet 10.klasse og har indtil nu været 100% sikker på hvad det var jeg ville med mit liv..
Jeg vil på gymnasiet og bagefter på KVL og uddanne mig til dyrlæge.. Men men men...
Jeg er begyndt at komme i tvivl... Om, om jeg ka klare det.. om jeg har hvad der kræves...
Jeg tvivler mere og mere på mig selv, og ved snart ikke hvad jeg skal gøre..

Det kræver jo matematik, fyisk og biologi på meget højt niveau og jeg er mere sproglig end matematisk.. Ved ikke om jeg vil kunne klare matematik på A-niveau på gymnasiet.. Men tvivler stærkt på det..

Men min allerstørste drøm er at blive dyrlæge...
Skal jeg prøve at følge min drøm, selvom jeg måske ikke kan klare det ? Eller skal jeg opgive min drøm, og finde på noget nyt ?

smiley Er bare bange for at folk bliver skuffede over mig hvis jeg enten vælger ikke at prøve om jeg kan klare det, eller hvis jeg fejler hen a vejen... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  I tvivl..
  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #1   22. jun 2007 Kæmp for din drøm ... Tag den uddannelse du vil have og som du vil blive glad for...

    og lad være med at give op, det kan godt være det bliver hårdt, men man er nogen gange nødt til at kæmpe. Det er da også bedre at tage et år om og få det som man vil have det end at give op og spilde det tid man har brugt.


  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #2   22. jun 2007 Men det er altid en god ide at tage en gymnasiel uddannelse og så kan du snakke med studievejledere osv og så kan du tage en beslutning om 3 år, når du har fået din første del af uddannelsen, som kan bruges til meget andet også.

    Men forsøg da at kæmpe, og brug lidt ekstra tid på det du har svært ved. Hvis man vil, så kan man.


  • #3   22. jun 2007 Det er bare surt at spilde 3 år på gymnasiet hvis mine resultater så ikke bliver gode nok til at blive dyrlæge.. det kræver jo et temmelig højt snit..

    Men jeg er jo ikke gået igang med gymnasiet endnu, så jeg kan stadig nå at vælge mine fag om... Så jeg kan blive noget andet...

    Jeg skal have matematik på A for at blive dyrlæge, men hvis jeg ikke bliver dyrlæge er der ikke andre uddannelser jeg har lyst til, hvor jeg skal bruge det A... smiley


  • #4   22. jun 2007 Matematik er bare ikke noget der interesserer mig.. så hvis jeg ikke klare det som dyrlæge, bliver den uddannelse jeg så vælger, ikke noget med matematik.. men så er der sikkert et krav om at jeg skal ha haft et andet fag på A... smiley

  • #5   22. jun 2007 Tja.. Er bare så bange for at jeg ikke kan klare det.. Nederlaget.. smiley

  • #6   22. jun 2007 Rikke: Kan du så ikke ta xtra undervisning i matematik osv på aftenskole eller VUC?? Jeg syntes du skal gøre alt for at opfylde din store drøm... Det kunne jo være du gik igennem med glans - og det vil være trist at gå resten af livet med tanken "hva nu hvis"
    Det kræver en meget stor indsats for at opnå sine drømme - men det er det hele værd. :o)))


  • #7   22. jun 2007 Det kunne jeg måske godt.. Ja vil nok komme til at fortryde det resten af mit liv hvis ikke jeg prøver..

  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #8   22. jun 2007 Du skal følge din drøm, det er ingen skam at fejle, men følg drømmen og kæmp for det. Som SOF siger, så er ingen uddannelse spildt.

    Matematik A vil jeg anbefale alle, om det er et krav eller ej, så lærer man meget som man kan få brug for senere. Og man får lettere ved at klare andre uddannelser selvom kravet til mat A ikke er der, så er det altid en god ide.


  • #9   22. jun 2007 Rikke: det er jo heller ikke et nederlag - hvis du hen af vejen finder ud af det slet ikke er noget for dig... Så er det en beslutning... Og det er der virkelig mange der går igennem - nogen gennemfører ikke to tre uddannelser - fordi de finder ud af det ikke er noget de vil alligevel... ;o)
    Det er et nederlag ikke at turde prøve - hvis du forstår... *s*


  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #10   22. jun 2007 Og hvis du er i tvivl som du siger, så er gymnasiet også temmelig bredt i forhold til HHX eller HTX. Hvor HTX fx er meget naturvidenskabeligt rettet (mat, fysik, kemi osv), og HHX er meget rettet mod handel, økonomi, service osv.

    Så det er bare med at komme igang... lige nu skal du bare holde sommerferie, og forberede dig på at komme igang med skolen igen.!


  • #11   22. jun 2007 Jeg har det på nøjagtig samme måde, vil os gerne være dyrlæge. Men nu når jeg ser mine karaktere tvivler jeg virkelig på at det kan lade sig gøre smiley

  • #12   22. jun 2007
    * Rikke - Punish the deed - not the breed! *

    gå efter drømmen, og lad vær at tænk på om du skuffer andre... tror hvis du gør dit bedste og følger med skal det nok gå


  • #13   22. jun 2007 Man kan kun skuffe folk hvis DE har for høje forventninger... Den eneste du ikke må skuffe er dig selv... Det er DIN fremtid - ikk deres... du vil ikke blive lykkelig ved at følge andres drømme - kun hvis du følger din egen... :o))

Kommentér på:
I tvivl..

Annonce