{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.000 visninger | Oprettet:

KRISE ! {{forumTopicSubject}}

Hej bb,

har et problem ! jeg var på tev her for en uge siden på gundforløb, men fandt ud af det ikke lig var mig, tidligere har jeg ville være noget inden for fosvaret, (officer/frømand) noget den stil MEN ! du skal være 19 før du kan komme ind ! :S

jeg vil gerne tage en uddanelse inden det self, for jeg er lige blvet 16, og har lang tid endnu, alt andet ville være dumt end at tage en uddelse,

Matematikken kniber, lidt, nogle der har nogle GENIALE forslag så bare fyr løs smiley

Hilsen Mads smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  KRISE !
  • #1   5. feb 2009 glemte at skrive, jeg var på TEC som elektriker

• #2   5. feb 2009 Noget handelsskole måske? Det kan man da altid bruge til noget..

• #3   5. feb 2009 tjah er ikke så meget for gym, så skulle det være hf, jeg er ikke så meget den "boglige type " :S

• #4   5. feb 2009 Ja så er det svært at tage en uddannelse, da de fleste udd. kræver bøger..

• S e b M
    S e b M Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 179
    #5   5. feb 2009 Ved ikke om det præcis er frømand og officer, men du kan komme ind i mili som 18 årig smiley

• #6   5. feb 2009 ja det ved jeg godt, men som frømand, er det 19:) og hvis jeg tager en uddaelse på 4 år passer det ca med at jeg er færdig som 19-20 år smiley

• S e b M
    S e b M Tilmeldt:
    feb 2007

#7   5. feb 2009 Nu har jeg ikke selv prøvet og se hvad det giver af resultat, men ellers prøv at gå ind på www.ug.dk og skriv en af de uddannelser du har tiltalt deroppe, og se så nogle af dem der er tilsvarende, eller ligner om der evt. er nogle af dem der kunne have interesse?
    - Hvis der altså så heller ikke er alders begrænsning på dem selvfølgelig.

• #8   5. feb 2009 Du kan jo tage dig en udd som elektriker eller anden teknisk uddannelse og risikere at blive vild med det, eller du kan (som jeg) fortryde at du tog en teknisk uddannelse som du egentligt ikke ville ha' og ikke tog den skide handelseksamen/gym mens man havde chancen..

• #9   5. feb 2009 jeg er ikke fagligt stærk/studieklar, til at gennemgå de 3 skide år , selvom jeg ville ønske jeg var

• #10   5. feb 2009 morten har jeg også overvejet, meeen synes nu det ville være rart med en god backup .. hvis du forstår, arbjede i 4 år bare sådan, bliver måske lidt stenere i længden

• S e b M
    S e b M Tilmeldt:
    feb 2007

#11   5. feb 2009 Tilgengæld kan du tjene en masse penge, som ville kunne gavne dig mens du er under uddannelse, eller senere smiley
    Hvis du vælger at arbejde.

• #12   5. feb 2009 jah, men ikke i forhold til læreplads ? smiley
    men det er bare, SÅ SVÆRT AT VÆLGE ! :S

• #13   5. feb 2009 Plastmager, helt klart smiley

• #14   5. feb 2009 Du kan jo få vejledning hos UU..

• #15   5. feb 2009 Morten, det er rigtigt, men jeg er typen hvis ikke jeg brænder for det finder jge hurtigt noget nyt, og det er lidt en ulempe smiley

Jarl- hvad indebærer det at være plastmager ?

Sidsel, det er self, rigtigt, skal nok til samtale med en imorgen, men ville nu lige se om en anden målgruppe end lige mine bekendte havde noget andet at foreslå ! smiley

• dennis C
    dennis C Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Svar: 2
    #16   5. feb 2009 Det kræver da også en gymnasial eksamen for at blive officer, så der er vist ikke så meget valg der.

• #17   5. feb 2009 dennis nej det gør det ikke

• #18   5. feb 2009 (link fjernet)

Det er meget bredt, så det er svært at beskive, kommer jo helt an på hvad ens profil indenfor området er...

• #19   5. feb 2009 ja der er nok ikke så meget for, men kan sige så meget kan ikke sidde stille i 5 min ^^

• #20   5. feb 2009 Hvad med at arbejde med børn så ?

• dennis C
    dennis C Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Svar: 2
  • #22   5. feb 2009 dennis jeg ved det, men forsvaret har lavet en linie, hvor du selv laver "opskriften" ud fra de fag man har i gym ( Min mors kæreste er kaptajn i lyftvåbnet, så er rimelig sikker : ) ..

• #23   5. feb 2009 DET KRÆVER EN GYMNASIEL UDDANELSE at blive officer og lad være med at kom og sig nej for jeg har selv været i gennem det og jeg har en onkel der er officer så der er ikke så meget at vælge mellem hvis det er officer du vil være

og en kaptajn i luftvåbenet har ikke en skid med officer at gøre en officer er i flåden

• #24   5. feb 2009 gå ind og læs

• #25   5. feb 2009 JEG FABDT det igår, det er en ny linie, har selv hørt det fra en officer

• #26   5. feb 2009 Bliv Tømrer.. når krisen er overe begynder der at mangle tømrer..
    og det kræver ikke så meget matematik som folk tror..

• #27   5. feb 2009 Hg ? tæller det som en gymnasiel uddanelse ?
    altså tit når du kigger på uddanelse under adgangs krav står der : stx hhx htx hf.

mener ikke der står hg ?

• Annika N
    Annika N Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Svar: 10
    #28   5. feb 2009 hg er til hvis man vil i butik(butikselev), har man fagene på højt nok niveau også til kontoelev. ellers er der vidstikk meget den giver adgang til.

• Maibrit G
    Maibrit G Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 384
    #29   5. feb 2009 Ønsker du en uddannelse i forsvaret, bl.a. officer kræver dette en gymnasial baggrund, som flere også har nævnt. Muligvis har Forsvaret lavet en ny linje, men du er langt dårligere stillet end dine "kollegaer" med en gymnasial baggrund, og desuden mener jeg at den linje du hentyder til, smider dig på et HF-forløb, der tager 2 år. 4 + 2 år = 6 år i forsvaret? Så var det rent teoretisk ikke mere smart at tage en STX eller HTX så du ikke spilder 3 år på absolut intet konstruktivt. Så sikre du også dig selv i tilfælde af at forsvaret ikke optager dig - eller du finder ud af, at det ikke er dig.

• #30   5. feb 2009 altså. hvis du vil være officer, så ska du have taget gym.
    og hvis du vil være frømand, så kræver det sku også at du har gået i skole end bar grundskole. for det er rimelig hårdt, og det er både mentalt og psykisk. smiley
    og du ska nok også have en høj nok rank, for at komme i frømandskorpset smiley men hva ved jeg xD

• #31   5. feb 2009 Allan :

jeg ville sige det ville være bedre lige tage det ekstra år på HHX med, så har man en masse at falde tilbage på hvis det nu ikk var noget smiley

• #32   5. feb 2009 maibrit, det er også i 2010, at den nye linie starter, du kan selv finde den på forsvarets hjemmeside, den hedder "thumps up", og ja,,, det er næsten lettere du lige selv finder det end jeg forklarer det smiley

• #33   5. feb 2009 mads f

ja det er også korrekt at du ikke skal have gym uddanelse for at komme på den ny linie men men men de smider dig på hf i 2 år og på den måde kommer du ikke i frømandskorpset min opfordring til dig er at komme på gym og så tage den gym uddannelse det kræver og så tager din værnepligt og så starter som officer jeg kan ikke se meningen med denne tråd hvis du alligevel ikke gider tage i mod fakta fra folk der har arbejdet eller selv har været i gennem den fase du skal igennem

nu siger jeg det som det er

SKAL DU VÆRE OFFICER SÅ SKAL DU HAVE EN GYM UDDANNELSE MERE ER DER IKKE AT SÆTTE SPØRGSMÅLSTEGN VED GIDER DU STADIG IKKE HØRE PÅ DET SÅ ER DU SIMPELTHENT FOR DUM

og tag mine ord for gode vare for har selv studeret div ting og sager inden for det fag du snakker om

• #34   5. feb 2009 tore hørt : ) ingen havde fortalt mig dette før nu, så har ikke haft chance for at tage den stilling til det, men er glad for du siger det ! smiley

Kommentér på:
KRISE !

Annonce