822 visninger
|
Oprettet:
Windows Vista -> XP (GÅR SNART AMOK!) {{forumTopicSubject}}
Hey ..
Har installeret Windows Vista på min nye computer, men har fortrudt det, og vil så installere Windows XP.
MEN!! Når jeg sætter Windows XP CD'en i, og genstarter min PC, kommer der ikke nogen linje hvor der står "Tryk på en tast for at starte fra cd/dvd..."
MEN! Jeg har været inde i BIOS, og ændre, så den starter fra CD/DVD drev, og når jeg sætter Windows Vista CD'en i, SÅ KOMMER LINJEN!??! Hvad fanden sker der? Hvorfor kan jeg ikke installere XP? :-S
Hjælp mig inden jeg smadrer det hele, har virkelig fumlet med det i lang tid nu ..
Tak :-*
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Fotoprofiler: 1 Emner: 4 Svar: 47
og hvis det ikke virker, så smid lortet ud af vinduet og se min annonce
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 109 Svar: 678
Hugo B - Hvad mener du med det? Dvs. jeg bare ikke kan installere XP, aldrig nogensinde? :-S
H U R L U M - Hvad mener du med det? Jeg har ændret i BIOS, så den booter fra CD/DVD, og så sætter jeg CD'en i, men der sker intet, hvorimod, hvis jeg sætter Vista CD'en i, så sker der noget? :-S
maj 2008
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Fotoprofiler: 1 Emner: 19 Svar: 987
maj 2007
- Altså. når jeg har tændt min PC, og er kommet ind i selve computeren, og så under "Computer - og så DVD-drevet" ? Eller når den siger "Tryk på en tast for at starte fra cd/dvd..." ?
Hurlum
- Jeg kan trykke F11, og så kommer jeg ind i en anden "boot-menu", og det har jeg prøvet, og vælger selvfølgelig at trykke Enter på cd/dvd-drevet, men der sker stadig intet..
mar 2007
maj 2007
Bagefter, går den igang med at installere Vista.
Så den kan jeg ikke? :-S
mar 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 70
maj 2007
Har lige læst, at man åbenbart ikke kan "Downgrade" til XP :-S
Det er da noget pis ..
Men, jeg kan ikke komme på nettet på min nye PC, fordi det er Vista. Da jeg ikke kan finde nogen Driver til mit trådløse netkort.
Kan i evt. hjælpe?
Mit trådløse kort er et D-Link DWL-G520+
- Jeg fandt en BETA version af en driver, og har installeret den, men den viser ikke jeg har nogen forbindelser overhovedet.
mar 2007
Du kan trykke advanceret eller custom installation..
http://i.t.com.com/i/tr/downloads/images/shultz1/dual_boot/dual_boot_vista_9.png
Hvis du ikke kan få den her skærm frem så syntes jeg næsten du skal lade en prof. om det som ved hvad han gør.
mar 2007
http://www.gigabyte.com.tw/Support/Communication/Driver_DownloadFile.aspx?FileType=Driver&FileID=2646
Der er nogen folk der har været heldige at den driver har virket til deres D-Link
maj 2007
Jeg har lige prøvet at gøre det du har vist på dit billed (link 1) ..
Og så gik jeg ud af installationen, og sat Windows XP CD'en i, men den reagerede ikke på den, så prøvede jeg at sætte Vista CD'en i, og så kom den der installation frem igen, for Vista? :-S
maj 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 414
maj 2007
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 5 Svar: 739
maj 2007
Altså, den virker, ja?
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 5 Svar: 739
maj 2007
Selve CD'en fejler INTET.
mar 2007
maj 2007
- Jeg har slettet det FULDSTÆNDIG, jeg har selv gjort det tusindvis af gange før, på min gamle, når jeg skulle formartere osv.
Men, har læst en masse inde på google.dk nu, og kan se, at man ikke kan "downgrade" til XP, fra Vista Home Basic..
Min papfar har sat der der Mac-filtering på vores net, eller hvad det nu hedder, så han skal hen og godkende min IP adr. før jeg kan komme på vores net, kan det mon være derfor jeg ikke kan se noget som helst net?
Mente bare godt jeg kunne se selve nettet, bare ikke få forbindelse.
Der står bare "Du har i øjeblikket ingen forbindelse til noget net", altså, jeg kan slet ikke finde noget som helst net.
maj 2008
maj 2007
mar 2007
Men du kan nemt downgrade til XP du skal bare gøre det rigtigt =)
Men hvis i nu lige får lavet så din comp kommer online, så er der jo ikke nogen problemer..
maj 2007
Forstår det bare ikke.
Men, vil lige prøve at spørge ham med det der filter når han kommer hjem.
Håber fandeme det hjælper, for så behøver jeg ikke installere XP
Windows Vista -> XP (GÅR SNART AMOK!)