{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.828 visninger | Oprettet:

Vanvids priser på brugte LCD og Plasma {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg gang på gang set at folk responderer på de mange annoncer på LCD og Plasma TV.

Ofte er disse TV både 1 ,2 og 3 år gamle. Priserne er næsten altid 4-6000kr.

Det er mig simpelthen en gåde at folk overhovedet gider svare i disse annoncer.

Er det vitterligt fordi at folk tror, at fordi TV`et har kostet 15000kr for to år siden, så er det bedre end et nyt til 6000kr?

I så fald kan jeg oplyse at det IKKE forholder sig sådan.

Lige præcis med teknologi så styrt dykker priserne, og teknologien bliver billigere at producere, og samtidig forbedret.

Dvs tv`et ikke blot er gammelt og halv dårligt, det er også dyrt.

Markedets bedste TV til prisen er 42" og koster altså under 6000kr. Fabriks nyt og med garanti.

Så næste gang i byder 3-4000kr, for et 1-2år gammelt Ongo Bongo TV uden garanti, så overvej om pengene er godt givet ud.

Jeg har så utrlig meget lyst til at skrive i salgs annoncerne, men den kloge narer den mindre kloge, og hvis folk vitterligt betaler den slags priser for gammelt grej, er det som sådan ikke annoncørens skyld.


Dagens tip. (0:


Kommentarer på:  Vanvids priser på brugte LCD og Plasma
  • #1   5. jan 2009 Hehe.. Det kommer an på hvilket mærke man byder på smiley

  • Simon
    Simon Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 25
    #2   5. jan 2009 Giver dig fuldstændig ret.



  • #3   5. jan 2009 det er korrekt sådan er det meget tit ikke kun med tv men os scootere osv

    folk tror deres scootere er mange penge værd fordi den hedder jog eller sonic det glemmer bare at lige så snart den triller over de første 1000 km så falder den dræstig ned i pris

    har set en jog fra 96-97 som havde kørt godt 14000 som han forlangte 7000 til daglig sælger jeg de her maskiner og en knallert som har de data som den jog er ikke mere værd ind 3-4000 og endnu billgere hvis den er tunet JA scootere falder i pris når de bliver tunet meget endda så drenge jeres guld er ikke så stort som i selv går og regner med


  • #4   5. jan 2009 Motorsavs manden nu skrev jeg at du kan få markedets bedste TV til PRISEN for 6000kr.

    Jeg gav 2800kr for et sprit nyt Samsung 32 LCD for 4 måneder siden. Ja det er absolut ikke det bedste, men det var et fint kompromi.

    Men som i allerede kan se, er det fuldstændig horibelt hvad folk forsøger at tage for deres gamle møg. Det er nærmest umuligt at finde et TV her på siden for under 3000kr.

    Det er til at græde af grin over


  • Simon
    Simon Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 25
    #5   5. jan 2009 Duus !

    Hvorhenne ?


  • #6   5. jan 2009 ja kan kun give dig ret.. og det er endnu mere vanvittigt når folk skal sælge deres gamle billedrør.. nogen tror de kan få flere tusind kroner for dem bare fordi de var dyre engang.. helt til grin...

  • #7   5. jan 2009 Ja.

    Problemet er jo egentlig at der er folk der køber deres møg. Hvis folk nu kollektivt var enige om at de ikke gad betale de vanvids priser for møget, så satte de dem vel ned. Men folk tror jo de kan få mere for et 1 år gammelt TV, end du kan købe et nyt og bedre med fuld garanti for.

    Grotesk.



  • #8   5. jan 2009 tja. Jeg kan kun give dig ret Blackic E, men som du selv siger "den kloge narer den mindre kloge". Folk må sætte sig ind i hvad de køber når de køber noget. Og i den forbindelse er det som sådan ikke at narre folk.. Der er jo tale om en genstand der for 2 år siden kostede 15.000kr som idag koster 7.000kr og man forstår jo godt sælger, når han så vil have 5-6.000kr for sit tv.

    Men jeg forstår ikke hvorfor du ikke også lige giver "dagens tip #2" når nu vi alligevel taler om gamle tv og om at narre folk.
    Her er mit råd. Køb ikke tv i føtex, bilka, og sådanne steder uden at tjekke modelnummeret først. Jeg har set mange tv blive solgt sådanne steder som, ja, bevars, er nye, men som stadig er modeller der er både 2 og 3 år gamle. SE det vil jeg kalde at narre folk!


  • #9   5. jan 2009 Blackic E>>> HØRT!! har haft et oppe at vende før at folk tor at deres ting er guld værd, jeg har selv et 50" tv som jeg gav 30.000kr for for lidt over 2 år siden og ja det kan man da få mangen til nu her for 8000kr fra nyt af, folk glemmer altid at undersøge markedet før de sælger of ser hva samme tv eller tilsvarede står til pt. de ville ha så meget lettere ved at sælge hvis de bare ville bruge indersiden til tider og ikk altid tæker på hva de betalte for det den gang i 1980 elelr hvor søren det nu er fra smiley går man bare tilbage til ca år 2000 kostede et plasma tv over 100,000kr hva kunne folk så ikk finde på at forlange nu her for det så??? en ny audi i byt? jeg ryster ofte på hovedet når jeg sådan kigger rund så kan kune give dig ret!

  • #10   5. jan 2009 Jesper > Narh det vil jeg ikke kalde at nare folk. Priserne i Bilka m.m er jo der efter. Det er fint at modellen ikke er helt ny, hvis prisen afspejler det.

    At betale 6000kr for et to år gammelt TV der kostede 15000kr den gang er vanvid, når du kan få et bedre, fabriks nyt med garanti, for 6000kr.

    Der hvor det for alvor bliver vanvittigt er når folk svarer at de da er totalt lige glade med hvad et nyt koster, for de har givet 18 millioner for deres, og derfor vil de have 12500kr nu, selv om præcis samme tv koster 8000kr i butikken.

    Goddaw do


  • Fabrizio T
    Fabrizio T Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 65 Svar: 1.023
    #11   5. jan 2009 man kan få et 42" lcd fra samsung til 5099 helt nyt med hele svineriet, så gir blackie E ret.. Dagens bedste tip

  • #12   5. jan 2009
    Blackic E: Jeg vil godt give dig ret i at folk bliver snydt på den måde. Hvis du f.eks. tager et plasma tv, er de mange gange med utrolig dårlig opløsning. Altså vi snakker under 1024. Bare det, indikere at tv'et hellere hører til i skraldespanden og derfor ikke er meget værd!

    Men jeg gider ikke diskutere kvalitet og fjernsyn med folk herinde. For der er RIGTIG mange som gør sig klog på det, fordi de har købt et tv til 4500 i Bilka. Så behøves man ikke give det dobbelte, fordi de ikke er bedre osv. Det er vrøvl og det ved vi alle! smiley


  • #13   5. jan 2009 man skal bare huske på at det ikke er hvad man har givet for tv´et for 2 år siden der bestemmer hvad du kan få for det idag det er nypris på salgsdato plus -1000 kr for hvert år

  • #14   5. jan 2009 Jeg har lige set at hvis man handler PX80 på en svensk webshop koster det nu kun 4700 danske kroner. Der er vel at mærke tale om et af markedets absolut bedste TV til prisen. 42". Det er sindsygt billigt.

    For under et år siden bestilte jeg forgængeren til dette TV hos Tape Connection til......hold nu fast..........11500kr. Men efter at have ventet 2-3 måneder opgav jeg, og afbestilte mit TV.

    Samme TV koster nu under det halve.


    Det er virkelig et top klasse TV for små penge. Nuvel de findes bedre, men til de penge får du ikke tilnærmelsesvis noget med lige så flot billede.



  • #15   5. jan 2009 1000kr for hvert år er bestemt ikke nok.

  • #16   5. jan 2009 Morten P

    selvfølgelig hænger priser og kvalitet sammen FRA NY AF men ikke når vi snakker et brugt tv og ja det er klart af b&o sælger fjernsyn til 100.000 (design,kvalitet osv) og at medion eller toshiba sælger deres til 2000 og op

    men husk at sørg for at checke respons tiden på jeres fladskærm skal helst ligge på 8m/s og derunder ellers fremkommer feks skygger efter hurtigt bevægende ting i fjernsynet smiley


  • #17   5. jan 2009 skrev os mindst 1000 kr pr år

  • #18   5. jan 2009 hov det gjorde jeg ikke kan jeg se men det var det jeg mente smiley hehe

  • #19   5. jan 2009 Enig. Det mest foruroligende er faktisk at se hvad folk byder for gamle fjernsyn

  • #20   5. jan 2009 Min pointe er dog at prisen i Bilka IKKE afspejler sig i det tv man får hjem. ja, det er 42" til 6000kr, men til gengæld er det forældet og du kan få et nyt Panasonic PX80 til helt utrolig god pris nu.
    Panasonic PX80 er absolut et top klasse tv og det bedste sub 10.000kr tv.


  • #21   5. jan 2009 Jeg er både enig, og ikke enig. Fordi det du siger kan være rigtigt. Men feks gav jeg 2800kr for et 32" Samsung LCD via Kvickly, og der var jeg da fuldt ud klar over at jeg fik en gammel model. Hvilket prisen afspejlede.

    Men du har ret i at det ikke altid forholder sig sådan


  • #22   5. jan 2009 ja okay.. ikke altid. Det er naturligvis ikke en lov at Bilkas tv er forældede smiley hehe. Men som jeg skrev: "Her er mit råd. Køb ikke tv i føtex, bilka, og sådanne steder uden at tjekke modelnummeret først. "

    Jeg er dog stadig fuld tilfreds med mit Panasonic PX70 som jeg købte for 2 år siden. Det viser stadig bedre analog tv signal end mange andre nyere tv jeg har set.


  • #23   5. jan 2009 Ja, det er også et brilliant TV. Det var faktisk sådan et jeg afbestilte efter to måneders vente tid. Det var bestilt til 11500kr. Der er sket noget siden

  • #24   5. jan 2009 Har du så fået et andet i stedet?

  • #25   6. jan 2009 Narh, vi har brugt penge på nogle andre ting i stedet. Feks nyt køkken, og rejse til Florida.

    Så vi skal lige oven på igen, så ryger Samsungen i Soveværelset, og Panasonicen i stuen, når det bliver købt.


Kommentér på:
Vanvids priser på brugte LCD og Plasma

Annonce