{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
548 visninger | Oprettet:

C B
C B
Tilmeldt:
18. okt 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Digicam SD-kort størrelse? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Jeg skal have købt et større sd kort til mit digitalkamera,- har et 1 GB i nu, men det er jo blevet for lidt nu hvor man kan få meget større kort... smiley
Men er der nogen der ved eller har en ide om hvad max-størrelsen jeg kan sætte i er? 2 GB? 4? 8? 16? som kameraet kan finde ud af at bruge....

Det er jo ikke splinter nyt, og ser ingen grund til at købe et 16 gb, hvis den ikke kan bruge mere end f.eks 2 gb og jeg så kunne have brugt pengene på at købe mange 2gb kort i stedet (men det er jo mere optimalt kun at have 1 kort at holde styr på)... smiley

Mit kamera er et Minolta Dimage Z3.. efterhånden nok en ca 3 år siden at jeg købte det...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Digicam SD-kort størrelse?
  • #1   12. nov 2008 Køb et på 4 gb, det skulle være rigeligt til et 4,2 mega pixel kamera.

  • #2   12. nov 2008 Helt enig..

  • Anders .
    Anders . Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 710
    #3   12. nov 2008 Flot, i anbefaler manden et 4GB uden at hans kamera kan bruge det smiley

    Maks størrelse et Z3 kan bruge er 2GB. Grunden til dette er, at alt over 2gb SD kort hedder HC. High Capacity. Det er en ny standard, som ældre kamera, og kortlæsere, ikke kan bruge.

    Christian: Dit kamera skal også opdateres til nyeste firmware for at kunne bruge 2gb kort. Hvis du er usikker på hvilken version du har, eller hvordan man propper den nye firmware ned på kameraet, kan hjælp hentes her: (link fjernet)

    Mvh Anders


  • #4   12. nov 2008 det passer nu ikke helt, jeg har da et alm SD-kort på 4 GB, som jeg bruger i min bilradio

  • Anders .
    Anders . Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 710
    #5   12. nov 2008 Kent: Ja det er ikke 100% korrekt, men de 4gb ikke-hc kort vi har prøvet, er virkelig noget lort. De virkede ikke halvdelen af gangene, folks kamera kunne ikke finde ud af at bruge dem osv smiley

  • #6   12. nov 2008 Anders . ja det ved jeg ikke noget om, jeg ved bare at min virker fint i min bilradio( er købt der til)
    men den virker også fint i mit Kodak kamera
    men har godt nok hørt at det ikke er alle kamera, der kan læse dem over 2 GB


  • C B
    C B Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #7   15. nov 2008 Mange mange gange tak for svaret - vil få opdateret den og "nøjes" med at købe 2* 2 gb kort i stedet for noget større smiley

Kommentér på:
Digicam SD-kort størrelse?

Annonce