{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
540 visninger | Oprettet:

formatering? ubuntu - Win Xp {{forumTopicSubject}}

Jeg ville prøve at lege lidt med Ubuntu.. så har downloaded det fra hjemmesiden. og har udpakket filen, brændt ned på skive.. og siger Boot fra cd.. men den kan ikke læse filen?

selvom den er der? Har jeg brændt den forkert? brugte bare Xps brænder ting. Og den booter heller ikke når jeg har pakket filerne ud til Usb disk.. så vil den heller ikke boote indstallationen.

På forhånd tak
LannY K

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  formatering? ubuntu - Win Xp
  • #1   30. okt 2008 ja så har du brændt det forkert, du har nok hentet Ubunto's CD .ISO fil, og den skal du brænde ud som ISO. dvs du ikke bare kan brænde den som data fil i XP:

Hent det her program:
    http://fileforum.betanews.com/download/ImgBurn/1128426215/1

og brænd via det.. Det er gratis så gi den gas.

• #2   30. okt 2008 Tommy G din lille jomfru, horny karl =) haha

• #3   30. okt 2008 NOT VIP Bow gamer du DX10 spil med ubunto ??

Jeg køre selv windows, og kan ikke li ubunto systemet, jeg syntes det er ubrugligt, men jeg skal bruge min computer til gaming, brænding, musik osv osv.. Og der kan jeg ikke bruge ubunto som jeg vil. og jeg gider slet ikke gå ind i det mere. Har kørt Debian, Ubunto, Kunbunto, Red Hat, Suse Linux og Mac og jeg køre stadig windows nu..

Men hele kommer an på hvad man skal bruge systemet til, og det er en smags sag.

Det er ligsom og sige jeg ikke kan li ost og hvis du kan så er du en bums, det kan man jo ikke =) hehe

• #4   30. okt 2008 *NOT VIP* Bow ^: Jeg tror nu ikke på du køre DirectX 10 i dit ubunto, men lige nu får du det til at lyde somom at jeg ikke har kørt ubunto, og det har jeg, jeg har kørt Debian, Suse Linux, Mandrake Linux, RedHat (læst alle deres manualer igennem), mandriva, ubunto, kubunto og mang mang mange flere jeg tror jeg næsten har kørt alle dem der er på nettet.
    Jeg kan bare ikke lide det, og hvis jeg havde blevet tvunget til linux så havde jeg nok kørt linux på en maskine nu, og stadig kørt vista på min gamer computer som jeg gør nu.
    Ang IE så køre jeg selv FF da det er mere sikkert, jeg kan ikke lide linux systemer, jeg ved ikke helt hvorfor, måske fordi jeg syntes de er direkte dorlige at bruge forholdt til Windows systemer, jeg kan ikke finde 1 grund til at jeg skulle køre linux endnu.. Hvis jeg havde en server så jo så ville det nok bliver linux system. Men her hjemme og kontor vil jeg vælge windows.

Ubunto er så laaangt fra en lambo det er mere en fiat 127 0.9 efter min mening..
    Windows er så en skoda 1.2, windows er ikke fejlfrit, og det er ubunto og andre linux systemer også langt fra at være.

Som skrevet i andre tråde her inde også så har jeg min mening og du har din, og det skal der så være plads til.

Men syntes bare folk som skriver at Windows er dorligt, og usikkeret og har for mange fejl skal prøve og tænke på den her måde. "Hvad er det der får den fejl frem" og underligt nok i over 90% af tilfældene er det brugeren bag skærmen der er skyld i det. Sådan er det jo også med linux, fucker du noget op i det så får du en fejl.

Men jeg syntes bare folk skal gøre som de vil, det er bare sjovt at folk kan svine hindanden til fordi de har en anden mening. Så spørgsmålet hvem der er forsvænersynet, imkompentente, eller har logik som en burhøne.

Zharr: Hvorfor dual booter du ikke bare ?? eller køre Virtual Machine så du bare hopper ind i OS inde i et OS =)

• #5   31. okt 2008 =)
    Ja det er ikke sådan når man får mere og mere, jeg skal snart til at runde de 2TB harddisk plads, jeg har nada plads til noget somhelst så det vare nok ikke længefør jeg er oppe på de 2tb =)

Men jeg overvejer selv at lave dual boot når jeg får en ny disk i, men det bliver Leopard og Vista dual boot..

• #6   31. okt 2008 nå okay, så det skuda ligemeget med den harddisk =) Heheh

Men ja, jeg skal have mig et media center når jeg flytter hjemmefra engang, men der vil stadig være ligeså meget plads i min nuværende comp.. det har jeg behov for =)

• Nikki P
    Nikki P Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1.262
    #7   31. okt 2008 Det er ret irriterende, at Ubuntu konstant får på puklen, at det er et dårligt OS, fordi man ikke kan spille Windows spil derpå.
    Tag lige et spil fra Wii og smid over i en Xbox - virker det mon? NEJ
    Smid et Linux spil på en Windows pc - virker det mon? NEJ
    Smid et Windows spil på en Linux pc - virker det mon JA, nogle gange.

Lav dog spillene platformsuafhængige.
    Det er desuden ikke Linux' skyld, at spillene ikke virker, men derimod Windows', fordi de holder al information om DirectX hemmeligt.

Tonni, jeg må tage hatte af for dig. Du skriver: "...ubunto, kubunto og mang mang mange flere jeg tror jeg næsten har kørt alle dem der er på nettet.", og du har stadig ikke fundet ud af, at det staves Ununtu og ikke Ubunto! smiley

• Nikki P
    Nikki P Tilmeldt:
    sep 2008

#8   31. okt 2008 He he- Den sad smiley

• #9   31. okt 2008 Nikki P: Ja det er noget skrive bøf fra mig af =)

Men jeg håber ikke du tror at jeg ikke ved at linux systemer ikke understøtter mange af de spil, og det er jo med god grund de ikke gør. Men det er min begrundelse for at jeg ikke køre linux, netop fordi at jeg skal bruge min maskine til Spil.
    Ser du hvis jeg ikke gamede og kun skulle bruge min computer til kontor eller kodninger, musik redigering, video animationer osv. så tror jeg for at være helt ærlig at jeg havde kørt linux lige nu.
    Jeg har INGENTING imod dem der køre linux eller linux selv, men jeg kan bare ikke klare når folk sidder og skriver alt muligt skidt om selve personerne der sidder med windows. De personer har jo deres grunde til ikke at køre linux =)

• Nikki P
    Nikki P Tilmeldt:
    sep 2008

#10   31. okt 2008 Hej Tonni.
    Vi skriver vist alle forkert *GG*
    Jeg ved ikke, om jeg vil sige, at Linux ikke understøtter spillene, er det ikke nærmere omvendt?
    Spilproducenterne vælger at lave deres spil til et system, istedet for at lave dem platformsuafhængige.
    Jeg er ligeglad om folk kører det ene eller andet, men er blot træt af, at folk siger at Linux er noget lort, fordi de ikke kan spille deres Windows spil derpå, men samtidig kan de godt forstå, at man ikke kan spille Wii på en Xbox.
    Win og Linux har begge deres fordle ug ulemper.
    i mine øjne er de lidt i denne retning:
    Windows:
    Genstart konstant.
    Bombarderes konstant med virus.
    Meget ressourcekrævende.
    Sløves af virusscanninger.
    Masser af licensaftaler som SKAL accepteres, uden man ved hvad de betyder.
    Ingen central opdatering af ALLE programmer, men derimod skal alle opdateres i tide og utide.
    Prisen!

Linux er lige modsat.
    Prøv det en måneds tid, hvis du ikke vil have det, så ud med det, og det har ikke kostet dig en skid.

• #11   1. nov 2008 Nikki P: Jeg har skam prøvet det og jeg kan desværre ikke bruge det til noget somhelst, men det er som sagt også fordi min PC er lavet til gaming, og jeg vil og skal have mulighedder for at spille de spil jeg nu vil. Og ja det er jo spil producenterne som ikke laver dem så det kan bruges på alle platforme. Men jeg syntes da heller ikke linux sux, kun til mig =) Men det er jo også fordi jeg har nogle krav som gør at jeg ikke kan bruge linux hvis man kan sige det sådan. Men når og hvis jeg køber mig en bærbar så tror jeg at linux ryger ind, om det bliver Ubuntu eller om det bliver et andet system er jo ligemeget, det finder jeg ud af på det tidspunkt. Det kan også være jeg køber mig en mac.

Det med at windows genstarter hele tiden, det er kun ved opdateringerne som skal ind og lave om på div system dataer, eller gør windows nu ikke, kun hvis du nu køre 98 hvilket jeg ikke vil råde nogen til at køre =)
    Recurse krævende, jaaa men har man pc'en til det er det ubetydeligt.
    Sløves af virus scanner, nej egenlig ikke, man skal bare have det rigtige som stort set ikke bruger recurser.. det gør mit fks ikke..
    Licens aftaler, ja men overse da dem og gør som man vil =)
    Ingen cetral opdatering, det kan du have ret i, men jeg ligger skam ikke mærke til at min opdatere det hele køre automatisk så det er ikke noget jeg skal sidde og holde øje med og tjække op på.

Linux er jo så bare en lille bæt mere tricky at finde rundt i efter min mening, jeg syntes det er lidt mere rodet. Men det er nok også fordi jeg er blevet så vant til Windows nu. Men hvis jeg så begynder at køre linux på en bærbar kan det være at jeg hurtigt kommer ind i det igen.. Det er lang tid sidden jeg har haft linux inde netop fordi de ikke opfylder mine krav =)

• Nikki P
    Nikki P Tilmeldt:
    sep 2008

#12   1. nov 2008 Vi er vist mere eller mindre enige Tonni.

Jeg synes nu, at der er ligemeget hvilken scanner man bruger, så sløver den systemet under scanningen.
    Linux mere tricky, tja, det er alt indtil man får sat sig ind i det. Skiftet fra 98 til XP, og igen til Vista, gav jo også en masse hovedbrud.

Med central opdatering mener jeg at på Ubuntu, kommer alle opdateringerne til alle programmer samlet, ikke som på Win, hvor Windows opdaterer sig selv, Adobe opdaterer sig selv, Flash gør det, Nero, virusscanner osv. Jeg synes, at når jeg kører XP, kommer der ofte programmer som spørger om det skal se efter opdateringer, eller installere dem, og nogle af dem kræver så derefter at man skal genstarte.

• #13   1. nov 2008 Nikke P: Det med hoved central i linux vidste jeg godt =)
    Og ja der er da nogen opdateringer der skal genstarte computeren, og ja det er lidt slemt i XP Men nu gør jeg det på den måde at når den selv pr. automatik opdatere mine programmer så genstarter jeg først når computeren bliver slukket, og sørger for at de ikke popper op med alle de skide meddelser. Men det er også fordi jeg har kørt med windows i lang tid nu, og ved precis hvad jeg skal gøre for at slippe for alle de skide pop up meddelser.
    Det er da belastende men syntes nu ikke det er så slemt at jeg vil gøre det til en udlempe at have windows. Der er også nogen linux opdateringer der kræver et system reboot, det er sjældent men det sker der eller har sket for mig.. De sidste 2 år har jeg stået og installeret og brugt Linux på computeren som blev solgt vidre i en lille butik. Er lige stoppet der for 1 måned siden da butikken skulle lukke.

Men virus scanningen kræver nu ikke ret meget i Vista ved mig, men jeg køre også med med en Q6600 Quard 2.4Ghz Processor 4GB Ram og Raptor disk til Master disk. Så der er ikke meget jeg mærker til sådan nogle småting =), jeg kan skam arbejde spille osv uden recurse tab imens den scanner. Selvfølgelig bruger den nogle resurcer men ikke noget der kan mærkes, men jeg overvejer som sagt selv at få fat på en bærbar da jeg tit skal ud til folk og lave reprationer på computere og netværk så der vil det være en stor fordel for mig med en bærbar. Men så kommer spørgsmålet bare om jeg skal køre linux eller windows for stort set alle jeg har været ude ved bruger windows systemer, og jeg skal jo så være sikker på at jeg kan bruge min bærbar sammen med deres netværk og deres pc'ere men det er jo bare små opsetninger der skal laves for at få det til at køre sammen, det er stort set det samme som i windows..

Men nu må jeg se hvad der sker.. Jeg har sidder faktisk her med en HP bærbar som jeg ville have brugt, men jeg skal have fat i en ny orginal størmforsyning 19,7V 90W og jeg kan skutte finde den rigtige, jeg har købt mig en over nettet men den passer ikke så det er noget skidt =)
    Så skal have ringet ind til HP, så er spørgsmålet bare om linux har de nødvendige drivere til sådan en DV6306EU serie.. Men det kan jeg læse mig til jo =)

Men vil da sige at folk også undervurdere Vista, og siger at der er vildt mange fejl. Men XP har faktisk stadig flere fejl og flere minusser end Vista =)
    Jeg er glad for mit vista til min gamer comp. så er der jo ikke meget andet and jeg skal blive ved med at køre det indstil jeg finder noget der er bedre til gaming..

• Nikki P
    Nikki P Tilmeldt:
    sep 2008

#14   1. nov 2008 Du kan jo bare smide begge systemer på din bærbare.
    jeg synes egentlig, at det er nemmere at lave netværk med Linux..

• #15   2. nov 2008 tjaa det finder jeg ud af.. hehe, jeg prøver nok lidt af hvert..

Kommentér på:
formatering? ubuntu - Win Xp

Annonce