{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
306 visninger | Oprettet:

Overclock spørgsmål. {{forumTopicSubject}}

Hvornår er man nået smerte grænsen vil i mene?

Sidder på en E8500 3,16 duo core. med en bus på 333.
Ved at forøge den til 380 fik jeg dyret til at køre 3,61 ghz (gange faktor på 9,5)

Har bare standard intel blæser køling på min cpu lig enu, og gik fra 45 til 55 grader efter ændringen igår aftes på 100 % load.. Er det for meget ? eller passende ?

Hvor langt ned vil jeg kunne forvente at komme hvis jeg waterchiller min cpu og clocker fsb til 422.. dvs 4,009 Ghz på fuld load.? Er det urealistisk at forvente en 100 % temp på 45 grader med vandkøling ?

Mvh Kenneth

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overclock spørgsmål.
  • #1   29. okt 2008 Husk en max load temps på ca 65 grader alt over dette så begynder det at blive kriminelt.
    Med vandkøling har jeg set de fleste med E8500 nå en 4,5-5 ghz jeg har selv benchet en E8200 med 4,5 ghz på vand med en load temp på 45 grader en hurtig lille satan skulle jeg hilse og sige.
    Bare en skam at mit ny indkøbte asus maximus extreme kig op i røg

• #2   29. okt 2008 Thim O: Tag dig sammen.

• #3   29. okt 2008 hvis du skal overclocke meget, så har jeg en Asetek VapoChill LS kompressor køling til salg til conputeren smiley den er mega god til det.. jeg fik min 2,5 (mener jeg den er) op op 4,5 hvor den stadig kørte optimalt

• #4   29. okt 2008 kasper j

Den larmer bare for meget sådan en vapo til hverdags brug men ellers er den virkelig lækker.
    Hvis du havde haft den tilsalg til 3000 kr og jeg havde pengene til den så havde jeg været den køber for skal nemlig have sådan en til når jeg bencher

• #5   29. okt 2008 Rasmus L: det kan da være jeg kan gå længere ned i pris smiley den skulle jo bare sættes til et eller andet jo..

• #6   29. okt 2008 nu må jeg lige se mit ny indkøbte asus maximus extreme gik op i en røgsky og skal derfor sendes ind til asus så jeg skal nok betale en eller anden regning på noget reperation af boardet og en evt ombytning.
    Men nu må jeg se der kommer jo også løn ind på fredag så det kunne jo være

• #7   29. okt 2008 Du er i hvertfald altid velkommen til at henvende dig hvis det er, så kan vi nok os finde en god pris smiley du kan evt add min som ven så du nemmere kan finde mig eller noget

Kommentér på:
Overclock spørgsmål.

Annonce