{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
496 visninger | Oprettet:

Valg af camera??? {{forumTopicSubject}}

Hej alle...

Jeg står i den situation at jeg gerne vil ofre lidt penge på et godt spejlrefleks kamera.

Jeg skal primært bruge det til 3 ting:
photoshoots af biler der står stille
Biler der kører banerace
Billeder af freestyle ski, typisk hop...

mit budget er ca 5500 alt inkl.

Hvad vil i anbefale mig??

Mvh
Daniel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af camera???
  • #1   4. jul 2008 For at være helt ærlig syns jeg du skal spare flere penge sammen inden du køber..
    Men du skal uden tvivl have fat i et Canon EOS 400D eller 450D..
    400D er billigere pt. da 450D'eren er den nye model som tager over.. Men forskellen er utrolig lille.. Den største forskel er at 450D har 2 Mpixl. mere end 400D'eren..
    Har selv et 400D og så en SpeedLite 580EX II Blitz dertil.. Men afhængig af hvad du skal tage billeder af, så skal du nok investere i flere objektiver..

• #2   4. jul 2008 (link fjernet)
    (link fjernet)

Begge rigtig gode startsæt til en overkommelig pris..

• #3   5. jul 2008 jeg ville vælge en Canon 450D eller en Nikon D60.

CC

forskellen er at Caon 450D er lidt mindre og har Live view, som gør du kan se live fra skærmen og dermed nemmere at tage makro billeder.

Men Nikon har flere konkurrencer og rigtig mange kursuser. det tager også rigtig gode billeder og de fleste prof bruger nikon smiley

• #4   5. jul 2008 men vidst den ikke må være for stor og tung så er der Canon Powershot SX100 IS den har næsten alle de instillinger som et spejlrefleks smiley den har også 10X zoom og 8mega pixels smiley

se inde i min profil og under hjemmeside, der kan du se billeder taget med den smiley

• #5   5. jul 2008 Der er rigtigt.. Havde helt glemt LiveView smiley
    Vil dog stadig mene Canon er mere kvaliet.. Syns Nikon's "billige" spejlrefleks virker meget plastik-agtige.. Desværre..

• #6   5. jul 2008 ja det er rigtig smiley det er fadme kram og det føles rart at holde en Canon EOS smiley

men vidst du ser på nikons billeder så klare de sig rigtig godt smiley men ja som amatør fotograf er Canon bedste smiley da de er mindst også

• Hein J
    Hein J Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 210
    #7   5. jul 2008 Ellers er der ogsaå Nikon D40X (storebror til D40).
    Det er et rigtig godt camera, og er et af de mest kompakte spejlrefkels kameraer.

Men hvis du skal have den med 2 objektiver - hvilket du SKAL, hvis du også vil tage billeder af natur og lign, så kan du ikke få den til den pris.

• Christian .
    Christian . Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 45
    #8   5. jul 2008 Er det Nikon der virker plastikagtige? Nej da, det er derimod Canon! Canons billige kameraer har altid været plastikagtige og klodsede.

Jeg ville helt klart vælge et Nikon D40. D40x er i mine øjne spild af penge.

I tilfælde af du vælger et D40, skal du være opmærksom på, at du kun kan bruge de objektiver med indbygget autofokus, hvilket er den største ulempe ved D40, da disse objektiver er de dyreste. Du kan kun bruge AF-S og AF-I objektiver.

Men mht. til alle de pixels folk er inde på, mener jeg det er fuldstændig unødvendigt, og blot gør billedbehandlingsprocessen 100 gange mere besværligt pga. de ekstrem store billeder (mb).

Mvh. Christian

• Hein J
    Hein J Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 210
    #9   5. jul 2008 Hvis man går op i fotografering, og engang imellem laver store udprints, pakater og lign, er størrelsen på D40'ens billeder for små. Der er D40X det optimale Desuden er billederne skarpere på D40X. Jeg har både haft D40 og D40X.

Men er det blot til lidt hobby-fotografering vil jeg give Christian ret.

Kommentér på:
Valg af camera???

Annonce