496 visninger
|
Oprettet:
Valg af camera??? {{forumTopicSubject}}
Hej alle...
Jeg står i den situation at jeg gerne vil ofre lidt penge på et godt spejlrefleks kamera.
Jeg skal primært bruge det til 3 ting:
photoshoots af biler der står stille
Biler der kører banerace
Billeder af freestyle ski, typisk hop...
mit budget er ca 5500 alt inkl.
Hvad vil i anbefale mig??
Mvh
Daniel
maj 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Fotoprofiler: 1 Emner: 4 Svar: 329
Men du skal uden tvivl have fat i et Canon EOS 400D eller 450D..
400D er billigere pt. da 450D'eren er den nye model som tager over.. Men forskellen er utrolig lille.. Den største forskel er at 450D har 2 Mpixl. mere end 400D'eren..
Har selv et 400D og så en SpeedLite 580EX II Blitz dertil.. Men afhængig af hvad du skal tage billeder af, så skal du nok investere i flere objektiver..
maj 2007
(link fjernet)
Begge rigtig gode startsæt til en overkommelig pris..
nov 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Fotoprofiler: 1 Emner: 37 Svar: 2.420
CC
forskellen er at Caon 450D er lidt mindre og har Live view, som gør du kan se live fra skærmen og dermed nemmere at tage makro billeder.
Men Nikon har flere konkurrencer og rigtig mange kursuser. det tager også rigtig gode billeder og de fleste prof bruger nikon
nov 2007
se inde i min profil og under hjemmeside, der kan du se billeder taget med den
maj 2007
Vil dog stadig mene Canon er mere kvaliet.. Syns Nikon's "billige" spejlrefleks virker meget plastik-agtige.. Desværre..
nov 2007
men vidst du ser på nikons billeder så klare de sig rigtig godt
jun 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 210
Det er et rigtig godt camera, og er et af de mest kompakte spejlrefkels kameraer.
Men hvis du skal have den med 2 objektiver - hvilket du SKAL, hvis du også vil tage billeder af natur og lign, så kan du ikke få den til den pris.
mar 2007
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 45
Jeg ville helt klart vælge et Nikon D40. D40x er i mine øjne spild af penge.
I tilfælde af du vælger et D40, skal du være opmærksom på, at du kun kan bruge de objektiver med indbygget autofokus, hvilket er den største ulempe ved D40, da disse objektiver er de dyreste. Du kan kun bruge AF-S og AF-I objektiver.
Men mht. til alle de pixels folk er inde på, mener jeg det er fuldstændig unødvendigt, og blot gør billedbehandlingsprocessen 100 gange mere besværligt pga. de ekstrem store billeder (mb).
Mvh. Christian
jun 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 210
Men er det blot til lidt hobby-fotografering vil jeg give Christian ret.
Valg af camera???