{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
662 visninger | Oprettet:

Problemer med at formatere? {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået til opgave af min chef som vennetjæneste at få hans gamle oldsag af en bærbar til at virke. Problemet er at han har en win-xp på en computer med kun 192 mb ram. Jeg har undersøgt sagen og er kommet frem til at ME sagtens skulle kunne fungere. Det der er sker med hans XP er at den slukker efter ca. 30 min med teksten "den minimale viatuelle hukommelse er for lille" - har naturligvis prøvet at sætte den op, men man kan ubenægteligt køre en xp uden min 512 mb ram.

MEN!

Når jeg smider min ME CD i og beder den om at boote på CDen først i BIOS gør den det ikke - det somom den ikke "registrere" min cd som et styringssystem - jeg har prøvet med andre CD-er , har selv en XP liggende og prøvede at se om den kunne boote på den så jeg da i det mindste kunne få lortet formateret.

Hvad kan jeg gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med at formatere?
  • #1   23. jun 2008 XP kan sagtens køre med 192mb ram. Men for guds skyld. lad være med at smide millenium på den. Det ville den kun blive langsommere og mere ustabil af. Hvis du ikke vil have XP så prøv med 2000.

  • #2   23. jun 2008 - Hvis det sagtens skulle kunne kører med 192mb ram, så forstår jeg ikke hvorfor den dør efter 30 min - hver gang! - med beskeden at den minimale viatuelle hukommelse er for lille.

    Jeg ville også smide en 2000 på, men havde ikke en aligevel (til min overraskelse mangler jeg en windows i rækken :O!!! )

    ME er en nødløsning, ved godt det er pis - men det er mindre krævende mht. ram.

    Hvis jeg vil bibeholde XP hvad kan jeg så gøre for at få den til at holde ud, med blot 192 mb ram ?


  • #3   23. jun 2008 Jeg har haft XP kørende på en gammel maskine i 2 år. Den havde 128mb ram.
    Og minimumskravende for XP er 64.

    Jeg tror det er fordi du ikke har ændret den virtuelle hukommelse. Med så få ram skal den gerne være på 512-1024mb.


  • #4   23. jun 2008 Prøver at gå ind og ændre det


  • #5   23. jun 2008 Skal siges der også kun er 5gb harddisk i den - lidt en kamp at få sådan en oldsag i gang

Kommentér på:
Problemer med at formatere?

Annonce