{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
315 visninger | Oprettet:

Clock en processore. {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige købt nyt ram samt et grafikkort til min computer. for 1 år siden købte jeg en 2.3 gHz x2 core processore. Nu har jeg fået af vide jeg kunne clocke den, altså få den til at yde mere. Lad mig understrege det er en stationær. Jeg ved det er i BIOSEN og jeg har en ide om at det er forsyningen af strøm den kører på man skal forøge - jeg har et aBit bundkort hvis nogle vil vide det, processoren er en Athlon (ved godt det dårligt mærke, det er ikke det der skal fokuseres på nu..)
- Hvor meget kan jeg forøge det, og er der nogle der kan fortælle præcis hvad jeg skal gøre? Fik af vide jeg skulle prøve mig frem med et enterval på 2-8 pr. gang til jeg kunne mærke den blev overclocket og begyndte at åbne programmer meget meget langsomt. Nogle der ved ngoet om det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Clock en processore.
  • #1   4. jun 2008 Du hæver din FSB en MHz af gangen. og derefter tester du computeren med noget meget krævende som f.eks et spil eller andet. Når du har konstanteret den er stabil så giver du den lidt mere FSB.

    Når den så begynder at være ustabil så giver du den 0.025V mere på coren (VCore)

    Og så giver du den lidt mere FSB. Sådan bliver du ved til den ikke kan mere. Dog skal du konstant være opmærksom på varmen da 60grader er det maksimale. din cpu kan sagtens blive varmere, men det vil jeg ikke anbefale dig at køre efter.

    Du skal også være opmærksom på en del andre ting. f.eks din ram divider og dine rams timings. Men hvis du søger lidt på google så finder du svar på det også.


  • #2   4. jun 2008 mine ram er 533 mhz ram, 2 gb.

    Et spil jeg tænkte jeg måske kunne teste det med, kunne være AoC eller wow .
    Hurtigt spørgsmål:

    - Kan jeg se i BIOS hvor mange grader min core er ?


  • #3   4. jun 2008 Du skal ind i bios og justere på fsb (front side bus) for at hæve mhz.
    Multiplier*antal fsb=cpu hastighed. Du skal prøve dig med med at justere fsb indtil at pc'en ikke kan starte og giver blå7sort skærm så tilføjer du lidt volt til cpu, nb og sb. Hvad har du af køling til cpu?
    Hvad er temperaturen på cpu'en nu uden clock.


  • #4   4. jun 2008 Du skal test med enten 3dmark06, superpi 1M eller noget orthos

  • #5   4. jun 2008 det køling der er på processoren er en stor blæser der kører direkte på den - ved ikke så meget om hvor meget den køler, men der er køler sat på udelukkende til processoren.

  • #7   4. jun 2008 Ja prime kan også bruges jeg bruger bare selv orthos har fåes af vide af en af de hardcore oc gutter at det er bedre til at teste med om det er rigtigt skal jeg ikke sige. Men kan da guide dig et stykke af vejen Knudvin L skal selv til at oc min pc lidt brændte mit Asus P5E3 bundkort af så sider med et MSI K9N neo bundkort med en AMD 4800+ 2500 mhz som skulle være god for omkring 3,3 ghz på vand

  • #8   4. jun 2008 hold da op, altså jeg har ikke mit på vand, det tør jeg ikke.
    Men den skulle være godt kølet, er også en AMD processore, dog kun 2300 mhz. Kan dog ikke finde nogle af de programmer til at teste med.


  • Brian A
    Brian A Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 120
    #9   4. jun 2008 Spørgsmål til Rasmus...??

    Ville jeg ha´ noget ud af at clocke min pc...?? Tænkte på at give den et "boost" næste gang, jeg skal ud og spille net..
    De ting du nævner, siger mig ikke så meget.. Findes der måske en udførlig guide et sted, gerne i print venlig version..??

    Antec Nine Hundred sort miditower,
    Vindue i sidepanelet (U.Stømforsyning)

    Silver Strømforsyning, 600W, 120mm fan
    blåt lys, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin

    Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz
    Socket LGA775, 4MB, BOXED m/blæser

    Asus P5K, P35, Socket-775, DDR2,
    ATX, GbLAN, PCI-Ex16

    Crucial DDR2 PC6400 4096MB CL6
    ( 2 stk. 2GB )

    Gainward GeForce 8800GTS 512MB GDDR3,
    PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP, 256bit


  • Brian A
    Brian A Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 120
    #11   4. jun 2008 Lasse B..

    Jeg kan godt læse det du skriver, men forstår det ik´........???

    Jeg aner ikke hvordan jeg kommer i gang.. Er det alt i bios, det skal gøres..??


  • #12   4. jun 2008 Brian A

    Har lavet en lille oc guide for noget tid siden hvor god den er må du jo bedømme men håber du kan bruge den.

    (link fjernet)


  • Brian A
    Brian A Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 120
    #13   4. jun 2008 Tak Rasmus & Lasse..

    Det vil jeg kigge nærmere på.. Skal nok infomere om det lykkedes mig..

    Det er jo så´rn, at når vi knægte samledes, måles der "tissemænd" ud fra pc´ens præstationer... Min er størst (pc´en altså) & dyrest, og vil da være lidt skuffet, hvis jeg blev kørt i sænk...!! .^_^.


  • #14   7. jun 2008 - Så det gjort. Mange mange tak drenge.

    Fik clocket min 2.2 GHZ Amd Athlon x2 core processor til 2.8 med + 49 mhz og + 0.075v kan godt få den længere men stopper på de 47 grader , da den når op på de 65 ved maxstatus.


  • #15   7. jun 2008 Få en bedre køler på så skal ryger dine temps langt ned. Kunne holde min søsters 4800+ 2,5 ghz nede på 24 grader idle på selve cpu'en kernerne var på 15 grader og load ved 3,2 ghz var ca 35-36 grader

  • #16   7. jun 2008 Godt nok på vand:D

  • #17   7. jun 2008 Ja men jeg er jo så ikke på vand xD jeg er på den lille fine køler det hører med i indpakningen til amd processorer.

  • #18   7. jun 2008 mit råd vil være at få fat i en anden boxkølere er ikke fem potter pis værd de larmer også en del.


  • #19   7. jun 2008 Tjahe, skal ikke bruge den til det storer (prøver faktisk at sælge den) og det ikk for den larmer det storer.

  • Brian A
    Brian A Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 120
    #20   8. jun 2008 Det er da vist osse en boxkøler, der er på min....??

    Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz
    Socket LGA775, 4MB, BOXED m/blæser

    SKOD....!!


  • Brian A
    Brian A Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 120
    #21   8. jun 2008 Nu har jeg kigget lidt på dette link...!!

    http://www.almico.com/speedfan.php

    Synes ikke rigtigt, at jeg kan finde et sted, hvor jeg kan downloade det...??


  • #22   8. jun 2008 gå ind under download og tryk på versionen.

    Direkte link:

    http://www.almico.com/speedfan434.exe


  • Brian A
    Brian A Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 120
    #23   8. jun 2008 Aaargh...

    Havde speedfan liggende, bare ikke installeret.. Det er det nu..

    System..... 35C
    CPU.......... 24C
    AUX......... 125C

    Kan jeg ændre/justere de forskellige værdier i speedfan...???

    Istedet for at rode i bios...


  • Brian A
    Brian A Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 120
    #25   8. jun 2008 Dvs. jeg skal rode rundt i bios, for at "optimere" ydelsen, og justere kølingen med speedfan...??

  • Brian A
    Brian A Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 120
    #27   8. jun 2008 Nix... Se det er jo netop "problemet"... Jeg vil ikke (læs: må IKKE) ofre mere end jeg allerede har gjort på pc´en.. (købs pris, ca. 11 K ) og jeg er da osse yderst tilfreds.. Det var bare mere, om jeg ville få glæde af, at clokke den, ved et netparty, uden den vil ta skade...!!! Men skal jeg bruge en dages tid på det, kan det egentlig være lige meget.. Med min forstand på pc´er, vil det ta´ 14 dage, for "bare" at ha et lille (stort i mine øjne) forspring til mine kammi´er... (størrelsen på tissemanden = størrelsen på pc´en) eller er det omvendt..???.. Måske der er en her på Als (hvor jeg bor) der "gider" bøvle med det, måske for en kas´ pils...???..

    Ellers mange tak, for jeres tid til besvarrelser...


  • Brian A
    Brian A Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 120
    #28   19. jun 2008 Hey gutter...

    Jeg kan ikke få lov til at ændre værdierne i bios..
    Når jeg klikker på VCORE, kan jeg vælge < disable > eller de volt den allerede køre med. Samme med FSB...

    ???????????????????????????????????


Kommentér på:
Clock en processore.

Annonce