{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
303 visninger | Oprettet:

Mit-id {{forumTopicSubject}}

Spændt på at høre, hvordan i har det med Mit-id.

Det system er noget der er skabt af it-nørder til/for it-nørder.
Om det er mere sikkert, tvivler jeg på. MEN det er bare firedobbelt besværligt at betjene.

Jeg fik sat mit p.. i kog, da jer fandt ud af, at jeg ikke længere kan komme ind på min netbank.

For en tid siden forsøgte jeg at få oprettet Nem-id.
Da jeg efter 15-20 gange fik at vide, at koden var forkert, besluttede jeg, at jeg var bedre tjent med det gamle system.

Systemet er noget skrammel, når det kun er it-nørder, der kan oprette det. Hvorfor må det ikke være sådan, at en ældre phd-er som mig, ikke kan/må gøre det selv???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mit-id
  • #1   4. aug 2022 Busmann jeg venter også - men jeg ringer både til kommunen og banken så jeg der får det udsat da der er laaaaaaaang ventetid hos kommunen:-)

  • #2   4. aug 2022 Er enig med Leon, jeg har fået tider, så kommer der et brev, om min tid er udsat, endnu gang udsat pga. travlhed. Men det er da rart at banken er forstående og har udsat det til den 29 August.

    Jeg ved så ikke hvor længe banken tolerer udsættelsen - men jeg er afhængig at kunne tilgå min bank online.


  • #3   4. aug 2022 Polysl det er jeg også smiley

  • #4   5. aug 2022 For mig er det total blæst, at man ikke online kan oprette sit MitIde. Det ville aflaste borgerservice. Hvorfor skal jeg gå derned og tale til en blyantspidser? Tror de at alle er for dumme til at oprette det selv?

    Skulle jeg lave det system så vil der være at man bare vælger et brugernavn, og valg om man vil have en App, en kodeviser - når så man får sin kodeviser eller kode via post, så bliver den brugt som bekræftelse og så er man kørende.

    Man kan godt oprette det via app, men hvad med dem som ikke har pas eller kørekort,? borgerservice og app forlanger billede - de må så ned i borgerservice med deres dåbsattest.

    Jeg har en gammel Samsung S2 som jeg er meget glad for, men den vil ikke installere den App. Og jeg er for nærig til at købe en ny til flere tusinde kroner. Jeg er af den mening at når den fungere som at ringe til eller modtage opkalde eller andet, så hvorfor udskifte den?


  • #9   5. aug 2022 Nu kan man stadig tilgå sin e-Boks med nemide.

Kommentér på:
Mit-id

Annonce