{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
512 visninger | Oprettet:

Strømforsyning ATX12V 2.2/2.0 {{forumTopicSubject}}

Hej baboom..

Jeg er i skrivende stund ved at være færdig med samlingen af min nye maskine.. Der er bare det problem at jeg har fået en:

Chill Innovation 520W ATX 12V 2.2

og der skal så føres strøm over til et Asus P5KC bundkort..
Nu jeg sidder og læser i bogen for bundkortet, så står der at der skal bruges et ATX 12V 2.0 stik... altså et:

[12v | 12v]
[GND | GND]

Hvorimod der på strømforsyningen er 2 stik med 3x2 pins

Hvad skal jeg gøre for at løse mit problem - findes der en slags adapter der eller skal man simpelthen skifte strømforsyningen ud, med en ATX 12V 2.0?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Strømforsyning ATX12V 2.2/2.0
  • #1   1. feb 2008 Der findes vidst en adapter kig evt. forbi hjemmesiden tjdata mener de har nogle

  • #2   1. feb 2008 Er der ikke et 4 pins stik fra psu'en til bundkortet.
    Har du tjekket om der skulle være en lille plade over som dækker de sidste to pins??
    Men er du helt sikker på at de 2*3 pins ikke er strøm til grafikkort


  • #3   1. feb 2008 Det skal jo være 4 pins hvis det er det til grafik kort lyder sku underligt hvis det er et 2*3 pins

  • #4   1. feb 2008 2*2 pins til bundkort og 2*3 pins til grafikkort
    Men de nyere bundkort bruger 2*3 pins da de skal have lidt mere strøm


  • #5   1. feb 2008 Ja nu bliver jeg også selv forvirret..

    Jeg skal bruge et stik 2*2 pins til bundkortet..
    Strømforsyningen har istedet for 2 x 2*3 pins (det i siger der er til grafikkortet.. men hvis det er til grafik, og jeg ikke har noget 2*2 pins, hvad ialverden skal jeg så gøre?


  • #6   1. feb 2008 Ifølge edbpriser skulle din psu have 1 stk 2*2 pins tilslutning til bundkort

    (link fjernet)


  • #7   1. feb 2008 Det er bare mig der er lidt langsom i opfatteren..

    Jeg har et stik med 4*2 der kan deles i dvs. 2x 2*2..

    Jeg har startet den op nu, og det ser vist udemærket ud..


  • #8   1. feb 2008 Bare det virker og er stabilt uden BSOD så skulle der hvis ikke være nogle problemer

  • #9   1. feb 2008 hah.. der er intet operativsystem på den endnu,, det er jeg først ved at fikse nu...

  • #10   1. feb 2008 okay. Men du vil helt sikkert kunne mærke hvis den på nogen måder mangler strøm til bundkortet. Men for de mest mystiske fejl hvis man glemmer og sætte et strømstik til

  • #11   1. feb 2008 Rasmus L
    Ja da jeg prøvede at starte den op uden 12V så tændte den lige for blæserne, og så slukkede den ellers bare igen (2 sek.)

    Og ifølge bogen gjorde den det rigtige xD

    hah.. jeg prøver mig først frem, og derefter skal jeg selfølgelig ha hjælp fra brugermanualen xD TYPISK


Kommentér på:
Strømforsyning ATX12V 2.2/2.0

Annonce