{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
815 visninger | Oprettet:

Database spekulationer {{forumTopicSubject}}

Hvis man som Facebook har en kæmpestor bruger masse, så har man også en kæmpe stor datamængde som kan bruges på forskellige måder,

En masse data i databaser kan laves smart som at bruge data til at lave data - det være om en seksualitet, forbruger mønster - hvad du i fremtiden vil gøre, måske generere data om mulige attentat mænd.

Desværre er folk stadig så naive at de mener at deres data ikke kommer ud til alle, men realiteten er at alt kommer ud, de skriver lystigt på Facebook om dit og dat og der har været tilfælde hvor en som meldte sig syg skrev om sit besøg på en bar under sin sygdom.- Så skal man da godt nok være hjernedød for arbejdsgiver bruger i større grad Facebook til at luske sig til info om sine medarbejdere.

Hvis man følger den simple regel at man ikke skriver mere end man kan stå ved så er du nået langt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Database spekulationer
  • #1   5. jan 2016 Forestil dig at alt det du skriver på fjæsbogen kan læses på opslagstavle i Brugsen.
    Jeg har hørt år fjæsbogen indsamler data om al færden på nettet, passer det polysl?
    Men jeg skal sige at linked in og andre også er veldig gode til at udspionere kunderne.linked in får fx. adgang til e mail adresse kartoteket uden at spørge.


  • #2   5. jan 2016 ja det er korrekt at med cookies og andre skjulte metoder som LIKE knappen trawler al ens færden.

    De oplysninger bruger Google til målrettet markedsføring som reklamer på ting de ved du interessere dig for.

    f.eks. bruger jeg TOR browseren de få gange jeg er på Facebook for at tjekke forskellige ting for jeg bryder mig ikke om at blive database indsamlet om min færden. Ellers kan man slå Cookies fra når man er der og lade være med at bruge LIKE knappen.


  • #3   5. jan 2016 Anonym på nettet brug TOR browseren...

    https://www.torproject.org/download/download-easy.html.en


  • #4   5. jan 2016 Hvis man kun skriver i lukkede grupper, hvem kan læse med der, ved du det polysl?
    Eller kan indholdet misbruges derfra også?


  • #6   5. jan 2016 Ja

  • #7   5. jan 2016 curt

    Ja du kan bare sætte Firefox som standard og starte den browser op du gerne vil bruge på Facebook.

    I realiteten kan du have lige så mange browsere installeret som der er på markedet.

    Ikke for at reklamere men jeg har kun 2 foretrukne browsere som er TOR og Firefox.

    Men igen det er et temperament spørgsmål eller hvad man er vant til, men det som skal være den bedste er også den som gør dig usynlig på nettet så din færden ikke ryger hen i en data opsamling.


  • #8   7. jan 2016 Kirstine

    Undskylder den lange ventetid...glemte dig lidt søde...

    Til dit spørgsmål om lukkede grupper, hvis det er på Facebook så er den pivåben for Facebook admin og som sådan ikke mindre sikret. Her gælder de samme regler om ikke at bruge LIKE knappen eller tillade Cookies.

    Er det f.eks, AF lukkede grupper så bliver data der, men jeg kan så ikke svare på hvad der sker i andre typer fora som blog.dk eller Baboom.


  • #9   7. jan 2016 Du er tilgivet polysl, jo FB lukkede grupper tænkte jeg på, da det er det eneste jeg bruger dem til, har heller ikke "venner" der, (dum betegnelse for mennesker man ikke har mødt IRL ;-/).
    Ved du om data fra lukkede grupper sælges til markedsføring, og flyder rundt, så det feks også kan googles af alle og enhver og i værste fald misbruges elle at ens arbejdsgiver kan finde frem til det?


  • #10   7. jan 2016 nej tror ikke at dine data fra lukkede grupper kan googles men helt sikkert det bruges til markedsføring.

  • #11   7. jan 2016 Tak skal du ha polysl. Jeg stoler ikke rigtigt på FB' s egne info.

Kommentér på:
Database spekulationer

Annonce