{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til subwoofer
  • Jesper B
    Jesper B Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Svar: 2
    #1   11. apr 2014 Hej Marcus.
    Den sub du har kig på der vil ikke fungere sammen med din Pioneer forstærker.

Subben er Passiv og dermed skal du havde en forstærker til den.

Går ud fra det er noget du skal ha hjem på værelset og stå, du ville være bedre tjent med en Hifi sub, Fx CerwinVega, JBL eller andet spændene smiley

Husk at bare fordi det er en 18" er det ikke ensbetydende med spandevis af bas smiley

• #2   11. apr 2014 Den der er ikke meget hver og til det du skal bruge så køb en 15" hi-fi sub...

• #3   11. apr 2014 Det er en PA subwoofer du henviser til.
    Du skriver du elsker bass. Men om du så købte det rigtige grej, ville den 18" aldrig gengive den bass, du sikkert kan lide.

Gå på jagt på den blå avis, hifigalleri, hifi4all og hvad de alle hedder og find en god 10 eller 12" i stedet. Det passer sikkert langt bedre til de kvm du har til rådighed og spiller langt mere præcist.

Hvis dit budget ligger omkring de 1000 kroner.
    Så se om det ikke er muligt at finde en 12" version af eltax atomic. De ligger ofte mellem 700 og 1200. Spiller ganske godt, har massere af kræfter og er lige tilpas "stram" nok, til at kunne bruges til musik også.

• Marcus M
    Marcus M Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #5   12. apr 2014 Tak for hjælpen men det jeg kigger efter er en lidt rå og en med stor og fyldig bass. Den skal kunne være god og den skal også kunne høres. Ellers tak for hjælpen

• #6   12. apr 2014 okay men skytec er noget lort smiley og du skal have en kraftigere forstærker

• #9   12. apr 2014 En passiv højttaler skal bruge strøm fra en ekstern kilde, dvs. en forstærker. En aktiv højttaler har en indbygget forstærker og skal derfor bruge et signalkabel og et strømkabel. En passiv højttaler drives af én forstærker og bruger et delenetværk mellem forstærkeren og enhederne til at fordele signalet til de nødvendige frekvensområder.

Fordelen ved en aktiv højttaler er, at kablet er meget kort, da forstærkeren er lige ved siden af højttalerkomponenterne – lange kabler kan resultere i både strøm- og signaltab. Den anden fordel er, at producenten kan fremstille en forstærker, der passer nøjagtigt til den enkelte højttalerenhed.

• Marcus M
    Marcus M Tilmeldt:
    apr 2014

#10   12. apr 2014 Tak, jeg ved jo ikke så meget om det men nu har jeg vist valgt en sub. Den her: http://www.danguitar.dk/product/thornton-se15s-subwoofer-500w-1872/ Ellers må i gerne hjælpe med nogle links osv til en rå, god og fyldig sub smiley

• Jesper B
    Jesper B Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Svar: 2
    #11   12. apr 2014 Det er stadigvæk en Passiv sub du har valgt mester.

Du har ikke forstærker kræft i din forstærker til og trække den.

Du skal havde fat i noget aktivt vis det er du skal bruge det sammen med. og det er den der ikke!

Du kan også få aktive PA subs men det er den prisklasse der du ender i,
    http://www.thomann.de/dk/aktive_bashoejttalere.html

Bare slå dig løs, Men jeg vil stadigvæk anbefale dig og få en Aktiv hjemme sub istedet for.
    En PA sub er lavet til og kaste lyden langt og spille knap så dybt hvor en hjemme sub er lavet til og spille bassen dybt og i normale rum så lyden bliver rigtig.

Ved godt det ikke er så sejt når vennerne kommer på besøg men det er det der lyder bedst smiley

• Marcus M
    Marcus M Tilmeldt:
    apr 2014

#12   12. apr 2014 Det kunne hjælpe med nogle links til nogle hjemme subs. Prisklassen er imellem 1000- 1800 cirka.

• #13   12. apr 2014 har aldrig selv haft sådan en (har selv et stort passivt pa anlæg smiley ) men de fleste pa bundkasser går ned til 40Hz (har set nogen der går ned til 32.5Hz men nogle aktiv hifi subwoofers kan gå ned under 20Hz så det er nok det du skal gå efter smiley

• Marcus M
    Marcus M Tilmeldt:
    apr 2014

• #15   13. apr 2014 Marcus: Problemet ligger i at du stadig tror "jo større, jo bedre!"
    Hvilket selvfølgelig også afspejler din alder og erfaring.

Du får aldrig den ønskede lyd ved at benytte dig af en 18" PA subwoofer.
    Disse bruges i forsamlingshuse og store gildesale. Ikke et ungdomsværelse.

Det vil hjælpe en del hvis du fortæller hvilke højtaler subwooferen skal spille med, da det jo selvfølgelig skal kunne spille sammen.

Den argon subwoofer du har fat i der, er præcis det vi mener med en "hjemme" subwoofer. Jeg kan dog under ingen omstændigheder anbefale den, medmindre de benytter dig af et sæt små reol højtaler og det udelukkende skal bruges til en smule musik. Den mangler både kræfter og præcision.

• Marcus M
    Marcus M Tilmeldt:
    apr 2014

#16   13. apr 2014 Det er nogle 600w skytec gulvhøjttalere jeg skal spille med. Måske nogle links til nogen gode sub's så. Jeg har ikke meget forstand på det

• #17   13. apr 2014 Hvad bruger du til at trække de pa højtalere med?

• Marcus M
    Marcus M Tilmeldt:
    apr 2014

#18   13. apr 2014 Der er en forstærker i: http://www.discoworld.dk/product_info.php?products_id=75945 Har hørt et sted at man sagtens kan tilslutte dem til en forstærker og så at de også spiller godt med en sub

• #19   13. apr 2014 når de er aktive skal forstærkeren tilsluttes udgangene på dem smiley

• Marcus M
    Marcus M Tilmeldt:
    apr 2014

#20   13. apr 2014 Jeg har tænkt mig at købe en forstærker som jeg sætter mine højttalere til og så køber jeg en subwoofer som ligger bund for det hele

• #21   13. apr 2014 læs noget mere op på det istedet for at købe sådan en omgang lort du ikke kan holde ud at høre på afligevel....

• #22   13. apr 2014 jeg ville nok skifte det hele smiley
    jeg har selv lige købt 2 toppe, 2 bunde, delefilter og forstærker for 4300 smiley

• #23   15. apr 2014 Så tror jeg ikke der er grund til at bruge mere tid på dette smiley
    Alene det faktum at du skriver 600w, bevidner om at du overhovedet ikke har brugt tid på at sætte dig ind i det, inden du spørger og for det andet er subwoofer valg ligegyldigt når du har skytech højtalere. Det spiller af helved til uanset hvad du så end gør.

Mit eneste råd. Eller nærmere 2. Stop dig selv allerede nu, med de watt opgivelser og sælg de højtalere, jo før jo bedre.

Kommentér på:
Hjælp til subwoofer

Annonce