1.629 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til subwoofer {{forumTopicSubject}}
Jeg køber måske en 18" subwoofer men ved ikke hvordan jeg tilslutter den. Det er den her: http://www.discoworld.dk/product_info.php?products_id=71306 Og til den her Forstærker: http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/forstarkere/VSX323K/pioneer-5-1-surround-receiver-vsx-323-k
mar 2014
Følger: 1 Svar: 2
Den sub du har kig på der vil ikke fungere sammen med din Pioneer forstærker.
Subben er Passiv og dermed skal du havde en forstærker til den.
Går ud fra det er noget du skal ha hjem på værelset og stå, du ville være bedre tjent med en Hifi sub, Fx CerwinVega, JBL eller andet spændene
Husk at bare fordi det er en 18" er det ikke ensbetydende med spandevis af bas
jun 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 26 Svar: 395
dec 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 73
Du skriver du elsker bass. Men om du så købte det rigtige grej, ville den 18" aldrig gengive den bass, du sikkert kan lide.
Gå på jagt på den blå avis, hifigalleri, hifi4all og hvad de alle hedder og find en god 10 eller 12" i stedet. Det passer sikkert langt bedre til de kvm du har til rådighed og spiller langt mere præcist.
Hvis dit budget ligger omkring de 1000 kroner.
Så se om det ikke er muligt at finde en 12" version af eltax atomic. De ligger ofte mellem 700 og 1200. Spiller ganske godt, har massere af kræfter og er lige tilpas "stram" nok, til at kunne bruges til musik også.
jun 2009
apr 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
jun 2009
jun 2009
Fordelen ved en aktiv højttaler er, at kablet er meget kort, da forstærkeren er lige ved siden af højttalerkomponenterne – lange kabler kan resultere i både strøm- og signaltab. Den anden fordel er, at producenten kan fremstille en forstærker, der passer nøjagtigt til den enkelte højttalerenhed.
apr 2014
mar 2014
Følger: 1 Svar: 2
Du har ikke forstærker kræft i din forstærker til og trække den.
Du skal havde fat i noget aktivt vis det er du skal bruge det sammen med. og det er den der ikke!
Du kan også få aktive PA subs men det er den prisklasse der du ender i,
http://www.thomann.de/dk/aktive_bashoejttalere.html
Bare slå dig løs, Men jeg vil stadigvæk anbefale dig og få en Aktiv hjemme sub istedet for.
En PA sub er lavet til og kaste lyden langt og spille knap så dybt hvor en hjemme sub er lavet til og spille bassen dybt og i normale rum så lyden bliver rigtig.
Ved godt det ikke er så sejt når vennerne kommer på besøg men det er det der lyder bedst
apr 2014
jun 2009
apr 2014
dec 2010
Hvilket selvfølgelig også afspejler din alder og erfaring.
Du får aldrig den ønskede lyd ved at benytte dig af en 18" PA subwoofer.
Disse bruges i forsamlingshuse og store gildesale. Ikke et ungdomsværelse.
Det vil hjælpe en del hvis du fortæller hvilke højtaler subwooferen skal spille med, da det jo selvfølgelig skal kunne spille sammen.
Den argon subwoofer du har fat i der, er præcis det vi mener med en "hjemme" subwoofer. Jeg kan dog under ingen omstændigheder anbefale den, medmindre de benytter dig af et sæt små reol højtaler og det udelukkende skal bruges til en smule musik. Den mangler både kræfter og præcision.
apr 2014
jun 2009
apr 2014
jun 2009
apr 2014
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 14 Svar: 1.933
jun 2009
jeg har selv lige købt 2 toppe, 2 bunde, delefilter og forstærker for 4300
dec 2010
Alene det faktum at du skriver 600w, bevidner om at du overhovedet ikke har brugt tid på at sætte dig ind i det, inden du spørger og for det andet er subwoofer valg ligegyldigt når du har skytech højtalere. Det spiller af helved til uanset hvad du så end gør.
Mit eneste råd. Eller nærmere 2. Stop dig selv allerede nu, med de watt opgivelser og sælg de højtalere, jo før jo bedre.
Hjælp til subwoofer