{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
804 visninger | Oprettet:

lidt FTP hjælp {{forumTopicSubject}}

hey folkens
jeg vil gerne sætte en FTP op på en server, men kan ikke connecte til den fra andre computere fordi den er bag nogle firewalls i routere, og det er ikke kun 1 router men 3 routere den står bag.

så kan man få et FTP program som kan gå udenom de firewalls så jeg nemt og hurtigt kan koble op til min server fra en anden pc ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lidt FTP hjælp
  • #1   21. dec 2013 portforward de respektive steder og åbn port 21?

• #2   21. dec 2013 3 ? smiley irritere de ikke hinanden ? men som martin siger så må du jo bare port forward de 3 routere

• Anders T
    Anders T Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 473
    #3   21. dec 2013 nej, det kan du ikke. finder du sådan et program er det enten et suverænt intelligent program eller nogle latterligt dårlige firewalls....der er jo netop derfor man beskytter sine ting bag en firewall.
    Du bliver nødt til at åbne for en indgående port (enten 21 eller bedre, en port i et højere område med eget valgt nummer (f.eks. 50555 som eksempel) og så i din forward sætte denne op til at pege på din server IP på port 21.

• #4   21. dec 2013 problemet er bare at for hver router er der en ny ip, så jeg vil på ingen måde kunne ramme den rige ip

• #5   21. dec 2013 Du har vel ikke 3 DHCP servere kørende?

1 router som DHCP, de to andre som AP og så forward pisset igennem? ö

• #6   22. dec 2013 nej, har en main, men resten er ikke sat op, bare sluttet til, det er fordi vi har ret stort hus og så for at alle skal kunne have tilslutning blev jeg nød til at sætte routers på, burde nok have valgt switch istedet for

•  Munk Ole  
     Munk Ole   Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 3.546
    #7   22. dec 2013 Du portwarder fra router 1 mod router 2 uplink port. Og det samme fra router 2 til 3.
    Eksempelvis:
    Router 1 har et netværk der hedder 192.168.1.0 / 24. Routeren selv har 192.168.1.1
    Router 2 har et netværk der hedder 192.168.2.0 / 24. Routeren selv har 192.168.2.1
    Router 3 har et netværk der hedder 192.168.3.0 / 24. Routeren selv har 192.168.3.1

På router 1 portforwarder du port 20-21 mod 192.168.1.2, router 2 til 192.168.2.2 og så router 3 til 192.168.3.2 eller hvad din FTP server har. Så skal du også huske at give routerne faste ip'er som så er dem du portforwarder mod.

Men det nemmeste vil nu klart være hvis du kunne sætte to af dem til switch mode eller lignende.. smiley

• #8   22. dec 2013 Fra Router 1 sætter du bare Router 2 som DMZ, og samme fra Router 2 til Router 3, og fra Router 3 kan du så portforwarde til din server eller hvad du nu hoster FTP fra smiley

• Anders T
    Anders T Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 473
    #9   22. dec 2013 det er vist lidt noget vrøvl. At du har 3 routere betyder jo ikke at du skal lave portforward på 3 fra 1 til 2 til 3. Der er med 99% garanti kun 1 router imellen din pc om internettet som styrer din internet trafik indgående. Det er samme router som kører DHCP og hvor din beskyttelse (firewall) er opsat. At der er 2 andre routere på netværket betyder intet hvis det router 1 som sørger for at route trafikken.

• #10   22. dec 2013 Jeg ville finde en der havde styr på sådan noget til at komme og sætte det op, hvis du har så meget skrammel sat til, også noget af det mest ondsvage jeg har hørt at smide 3 routere op på det samme netværk for at for bedre dækning, fuck du er en dør smiley

• #11   24. dec 2013 Rasmus ville sætte pris på at du talte pænt, ellers lad helt vær med at skrive til mig

• #12   24. dec 2013 Michael L

jeg taler skam også pænt, at jeg skriver du er en dør, er ikke grimt sprog, bare sandheden smiley

• #13   24. dec 2013 da det ikke er hjælp du kommer med, så ville jeg foretrække du helt lod være med at skrive

• #14   24. dec 2013 Michael L

Jeg syntes nu jeg kommer med hjælp, få en der ved hvad han laver til at sætte det op hvis du har 3 routere forbundet til samme netværk, ellers bliver det sQ dejligt forvirrende, men må du jo selv om, den nemme men kostelige løsning, er nok at købe 2 access points og så smide 2 af dine routere ud eller slå dem fra, du kunne selvfølgelig også bare slå router funktionen i 2 af dine routere fra, så du ikke havde det problem mere, men alle de her ting havde du jo nok regnet ud, hvis du vidste bare lidt om hvad fanden du lavede....

Kommentér på:
lidt FTP hjælp

Annonce