{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
603 visninger | Oprettet:

Jesper S
Jesper S
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 20

Excel hjælp søges.. {{forumTopicSubject}}

Jeg skal notere registreringer af ankommende til en fest. Alle som har mulighed for at komme til denne fest har et medlemskort. Og der er ca 900 medlemmer.
Den vi metode vi bruger nu er ikke særlig genial, da vi scroller op og ned i excel arket, alt efter hvilket nr. den ankommende har. Derefter sætter vi et 1 tal i cellen ved siden af, som en registrering.

Dette tager utrolig lang tid, og jeg ville høre om der er nogle forslag til om dette kan gøre nemmere? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Excel hjælp søges..
  • Jacob D
    Jacob D Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 1 Svar: 101
    #1   10. nov 2013 jeg kan muligvis lave noget til dig som ville gøre det lidt nemmere, men når du siger i sætter et 1 tal ud for, er det så fordi i har dem registreret for alle events de kommer til (altså forskellige events ud af i kollonnerne?)

• Jesper S
    Jesper S Tilmeldt:
    jul 2008

#2   10. nov 2013 Nej det er bare for den enkelte aften. Vi sætter 1 tallet for at have en autosum på hvor mange ankommende vi har haft smiley

• Jacob D
    Jacob D Tilmeldt:
    nov 2007

#3   10. nov 2013 okay, ser lige på om jeg ikke hurtigt kan bikse noget sammen til dig.. vil du gerne kunne søge på navn eller er medlemsnummer nok ?

Og hvilken kolonne står de informationer i som i skal søge efter ?

• Jesper S
    Jesper S Tilmeldt:
    jul 2008

#4   10. nov 2013 Det kunne være rigtig godt at kunne søge på et medlems nummer.
    Kolonnen er ligegyldig smiley

• Jesper S
    Jesper S Tilmeldt:
    jul 2008

#5   10. nov 2013 Har du nogle ideer til en mulig løsning? smiley

• Jacob D
    Jacob D Tilmeldt:
    nov 2007

#6   10. nov 2013 Okay, så var der noget klar til dig.

Jeg har lavet en makro i Excel som kommer frem med en dialogbox hvor du kan taste medlemsnummeret og så sætter den et 1-tal i feltet ved siden af.

Jeg smed bare lige noget hurtigt sammen, så hvis du trykker cancel på søgeboksen så sætter den et tal i feltet ved siden af det felt du har markeret, lidt rodet af mig men har en smule tømmermænd smiley

Du skal ind og tilføje en makro, og den nemmeste måde at gøre det på er at åbne dit excel ark - tast ALT+F11 - I toppen under "Insert" tryk på module og så copy paste det jeg har nedenunder her:

Sub FindMe()
    Medlem = Cells.Find(What:=InputBox("Skriv venligst medlemsnummer", "Søg"), _
    After:=ActiveCell, LookIn:=xlFormulas, LookAt:=xlWhole, _
    SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlNext, MatchCase:= _
    True).Activate

Selection.Offset(0, 1).Value = "1"
    End Sub

Du kan tilføje en knap i dit ark der automatisk får den frem ved bare at indsætte en tilfældig figur - højreklik - Tildel Makro, så bliver det en søgeknap

Den anden nederste linje af makroen hvor der står "1" , der kan du sætte noget andet ind i stedet for 1-tallet og så skriver den det i feltet ved siden af søgeresultatet. Hvis du ikke skal have teksten i feltet lige ved siden af, så kig der hvor der står .offset(0,1) der kan du ændre 1-tallet til hvor mange pladser til højre for søgeresultatet du vil have det

• Jesper S
    Jesper S Tilmeldt:
    jul 2008

#7   10. nov 2013 Oh shit, det lyder ret indviklet.. Du tror ikke at jeg kunne få dig til at sende en fil hvor det er lavet? smiley

• Jacob D
    Jacob D Tilmeldt:
    nov 2007

#8   10. nov 2013 Det kan jeg godt, smid mig en besked med en email jeg kan sende det til, så smider jeg en fil din vej

• Jesper S
    Jesper S Tilmeldt:
    jul 2008

#9   10. nov 2013 Er gjort smiley

Kommentér på:
Excel hjælp søges..

Annonce