603 visninger
|
Oprettet:
Excel hjælp søges.. {{forumTopicSubject}}
Jeg skal notere registreringer af ankommende til en fest. Alle som har mulighed for at komme til denne fest har et medlemskort. Og der er ca 900 medlemmer.
Den vi metode vi bruger nu er ikke særlig genial, da vi scroller op og ned i excel arket, alt efter hvilket nr. den ankommende har. Derefter sætter vi et 1 tal i cellen ved siden af, som en registrering.
Dette tager utrolig lang tid, og jeg ville høre om der er nogle forslag til om dette kan gøre nemmere?
nov 2007
Følger: 1 Svar: 101
jul 2008
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 20
nov 2007
Og hvilken kolonne står de informationer i som i skal søge efter ?
jul 2008
Kolonnen er ligegyldig
jul 2008
nov 2007
Jeg har lavet en makro i Excel som kommer frem med en dialogbox hvor du kan taste medlemsnummeret og så sætter den et 1-tal i feltet ved siden af.
Jeg smed bare lige noget hurtigt sammen, så hvis du trykker cancel på søgeboksen så sætter den et tal i feltet ved siden af det felt du har markeret, lidt rodet af mig men har en smule tømmermænd
Du skal ind og tilføje en makro, og den nemmeste måde at gøre det på er at åbne dit excel ark - tast ALT+F11 - I toppen under "Insert" tryk på module og så copy paste det jeg har nedenunder her:
Sub FindMe()
Medlem = Cells.Find(What:=InputBox("Skriv venligst medlemsnummer", "Søg"), _
After:=ActiveCell, LookIn:=xlFormulas, LookAt:=xlWhole, _
SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlNext, MatchCase:= _
True).Activate
Selection.Offset(0, 1).Value = "1"
End Sub
Du kan tilføje en knap i dit ark der automatisk får den frem ved bare at indsætte en tilfældig figur - højreklik - Tildel Makro, så bliver det en søgeknap
Den anden nederste linje af makroen hvor der står "1" , der kan du sætte noget andet ind i stedet for 1-tallet og så skriver den det i feltet ved siden af søgeresultatet. Hvis du ikke skal have teksten i feltet lige ved siden af, så kig der hvor der står .offset(0,1) der kan du ændre 1-tallet til hvor mange pladser til højre for søgeresultatet du vil have det
jul 2008
nov 2007
jul 2008
Excel hjælp søges..