{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.233 visninger | Oprettet:

Tablet valg {{forumTopicSubject}}

Hey folkens
Jeg står og ska ha købt mig en tablet som hovedsageligt skal kunne.

Surfe osv
Bruges som fjernbetjening til mit tv
Bruges som fjernbetjening til mig Logitech sorround anlæg
Bruges til at styre min medie server/stationær pc.

Hvilken tab skal jeg gå efter ?
Gerne en begrundelse. smiley

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tablet valg
  • Goffer
    Goffer Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 171
    #1   23. okt 2013 Først skal du beslutte dig om du skal være Apple eller noget android.
    jeg har selv en Samsung Galaxy Note 10.1, og den er jeg rigtig glad for.
    Lang batteritid, hurtig.
    Det eneste minus er nok bare de småting som er præinstalleret fra samsungs side, men ikke noget man lægger synderligt mærke til.

• #3   23. okt 2013 Undersøg nu om det produkt overhovedet kan bruges som fjernbetjening til de ting du nævner. Google om andre har problemer med det eller spurgt om det samme.

Jeg Jeg har en Ipad 3, en ældre nexus 7 og en win8 pro tablet med den gamle atom-processor.

Nexus 7'en er helt klart den bedste sofa-consumer-informations-ting. Der er lige kommet en ny model som er meget bedre. Min Ipad 3 er alt for låst og sovset ind i itunes til min smag. Min mindst produktive enhed, men til surf er den helt fin. Min win8 maskine klarer alt mht. regninger, programmer og gamle almindelige computerspil på ferier etc. Dvs ingen små kedelige app-spil a la angrybirds, trainsurf etc. Integrationen med office og skydrive er vildt nyttig både i mit job og privat mht. dokumenter og billeder i familien. Der er kommet en ny Atom-cpu og helt ny Win8-tablets lander her fra og til jul.

Til de adspurgte ting du ønsker den kan - så research grundig om brugerne har problemer med en given tablet til dine fjernbetjenings-behov.

Jeg har haft mest succes med en åben platform som Windows hvis ting driller. På Android og Apple produkter - så kan man enten eller slet ikke. Meget få workarounds på specifikke problemer. At du har adgang til de samme ting på en pc og på din tablet er guld værd. Win8 kan køre flashplayer ting = trilliard gode spil, programmer og muligheder på nettet.

All-round-usability - Win8 tablet (IKKE RT)
    Snappy og behagelig - Andoid tablet (Nexus 7)
    Snappy og behagelig, men meget låst - Ipad

Overvej anskaffe en tablet der spiller sammen med din næste telefon fx
    Iphone/Ipad
    Win8tablet/Nokia win8-phone
    Androidtablet/telefon.
    Gør nogle ting lettere!

• #5   23. okt 2013 Det er godt du er glad for din Ipad, mange lærer også elske den med tiden og leve uden andre bekvemligheder.

• #6   23. okt 2013 Stadig ingen som bruger deres tablet som jeg gerne vil ?

• #7   23. okt 2013 Jeg har en Galaxy Tab 3, den bruger jeg til surfing, spil, fjernsyn og fra tid til anden er den også koblet til bærbaren som fjernbetjening. Det funger bare og jeg har ingen problemer haft med den smiley

• #8   23. okt 2013 Bruger du den som fjernbetjening til fjernsynet ? Og hvordan styre du din computer med den ?

• #9   23. okt 2013 Ja det gør jeg smiley
    Men det kommer jo også an på hvad fjernsyn du har og om der er en app til lige netop dit fjernsyn. Jeg har selv et Philips smart tv og de har en app liggende til Android som kan alle de funktioner min normale fjernbetjening kan smiley

Til computeren bruger jeg Unified Remote som er på Google Play smiley Det kører over enten WiFi eller bluetooth, det bestemmer man selv. Her kører jeg hele lortet over WiFi'en smiley

• #10   24. okt 2013 Måske jeg bare er bagud her, men bruges som fjernbetjening til dit Logitech anlæg? Det er nyt for mig.

Derudover.

Jeg vil selv ud og have den nye ipad mini, nu her.

Årsag: Jeg har et apple tv og bruger det faktisk en del og da jeg af gode årsager har fravalgt iphone og igen gået over til android, mangler jeg altså noget der bare altid kører glidende til airplay. Den er brugervenlig, så også min kæreste kan finde ud af det. God skærm og en tynd ramme, godt design generalt - Dette kan IKKE siges om ret mange tablets!

Hvad angår dit tv, kan det fås til android, kan det også fås til Ios og omvendt.

• #11   24. okt 2013 Jeg bruger min Asus MemoPad HD7 til fjernbetjening af fjernsynets Raspberry Pi .. Det fungere skide godt, har playlister osv ovre på enheden og jeg kan streame video der vises på enheden (f.eks. fra facebook appen) direkte over på tv'et.. Nu ved jeg ikke om det er til en Raspberry Pi, men det virker ihvertfald suverænt til den..

Jeg bruger TeamViewer til at styre min PC..

Og selvom den er billig (omkring 1000 kr) så er den absolut ikke langsom. Den har en Quad Core cpu og det hele kører smooth.. Ingen lag.. smiley Og det er lækkert med flere brugere på, så har min kæreste hendes bruger og jeg min egen. Og nåe ja så kan vise hjemmesider rigtigt med flash osv modsat Apples ting ..

• Quest
    Quest Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 544
    #12   24. okt 2013 Hvad med om du startede med at fortælle lidt om hvordan du regner med at bruge den som fjernbetjening, findes der Apps til dine enheder som du vil bruge? kan de styres via bluetooth/wifi eller regner du seriøst med at finde en tablet i 2013 med indbygget IR sender (og modtager) ?

Jeg bruger min iPad mini sammen med en Xbmc klient under fjernsynet, styre det hele med Xbmc Remote og tænder fjernsynet med viera app'en til fjernsynet.

• #13   24. okt 2013 tag et kik paa en samsung galaxy note 10,1 2014 den har en ir blaster saa man kan styre nye som gamle tv, ogsaa skulle den vaere kamp hurtig(har ikke selv proevet den)

review

http://gigaom.com/2013/10/01/samsung-galaxy-note-10-1-2014-edition-review-a-premium-android-tablet-for-a-premium-price/

• Nikolaj H
    Nikolaj H Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 81
    #14   24. okt 2013 Er det muligt, at bruge min iPad som fjernbetjening til mit Sony tv? smiley

• Quest
    Quest Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 544
    #15   25. okt 2013 Nikolaj, dit spørgsmål svare til at vandre ind i en butik og spørge efter om deres dæk passer på en VW.
    Kom på bordet med nogle oplysninger om hvad for et Sony fjernsyn du har.

• #16   25. okt 2013 Galaxy note 10.1

Det bedste stykke elektronik jeg længe har haft i hænderne, og så har den en IR sender så du kan styre dit TV uden BT eller WIFI smiley

• #17   26. okt 2013 på ipad kan du naturligvis alt det du gerne vil..

remote findes til alle smart tv idag

logitech har også en app

og du kan sagtens styre dit medie center fra den f.eks xbmc..

ipad er og bliver den bedste tablet bum

• #18   29. okt 2013 Ronni C - kommer da an på hvad man skal bruge den til ..

Han sige selv han skal bruge den til følgende:
    Surfe osv
    Bruges som fjernbetjening til mit tv
    Bruges som fjernbetjening til mig Logitech sorround anlæg
    Bruges til at styre min medie server/stationær pc.

Det klarer en billig tablet til omkring en 1500 kr ligeså godt som en iPad.. Hvorfor så ofre ekstra for en iPad ?

• #19   3. nov 2013 nej hold nu op. en tablet til 1500 hakker og sprutter lige meget hvad man skal lave på den..

• #20   4. nov 2013 Ej nu må du squ lige spænde hjelmen, til ganske simple opgaver er en billig tablet altså fin nok.

Min moster har en Acer Iconia A200 mener jeg det er, den gav hun 1600 for. Den bruger hun hver dag til spil, browsing på nettet, e-bøger osv. osv. osv.
    Den hverken hakker eller sprutter.

• #22   6. nov 2013 Ronni C - Du er og har altid været en hjernevasket Apple fanatiker der ikke er til at hukke eller stikke i.. Så der er jo ingen grund til at sige dig imod, det får man jo ikke noget ud af ..

Intet ondt imod Apple, deres iPad er da rigtig lækker, slet ingen tvivl der, men når nu manden ikke har behovet for en så dyr enhed, så ville det da være tåbeligt at bruge pengene på den, bare fordi "han da skal have en Apple iPad"..

• #23   11. nov 2013 aarrhh er n u ikke hjernevasket har da også en android tablet og en samsung ultrabook i samlingen smiley

• #25   11. nov 2013 Steffen F - Well den billigste model (Ifølge apples hjemmeside) står til 2299, og man kan få billigere tablets der kan det samme eller mere smiley Og større smiley

• #26   13. nov 2013 jeps korrekt, men de er i hvert fald ikke lige så gode

• #27   13. nov 2013 Igen det er en smagssag. Jeg har en tablet der koster præcis samme som iPad minien og den har jeg ingen problemer med.
    Mn moster har en Acer Iconia A200, billigere en alle iPads, ingen problemer, ingen hakken og sprutten, og den har hun alligevel haft over et år.

Jeg skal ikke i nærheden af Apple produkter med en ildtang, dem har jeg ikke haft andet end bøvl med.

• #29   13. nov 2013 Steffen F - Jeg har haft tre apple produkter, en af de ældre iPod's (Den lille helt firkantede), der havde jeg konsekvent problemer med scrollknappen, både i forhold til volume og skifte sange etc. den havde jeg til rep. 3 gange (Fik en ny hver gang) også fik jeg min penge tilbage, den havde også bøvl med iTunes.

Dernæst havde jeg iPod Touch 2 Gen, der havde jeg bøvl med lyden, fandt aldrig ud af hvor problemet lå, men den ville kun afspille lyd hver tredje gang.

Sidste produkt jeg havde var en iPhone 3, der havde jeg konstant bøvl med opdateringerne, den genstartede konstant osv. osv.

Granted jeg har også haft problemer med android, men ikke nær så mange. Derudover fungere jeg bedst med android da det giver mig mere frihed og det foretrækker jeg bare.

Jeg basher IKKE apple, men jeg kan vitterligt bare ikke se ideen i at købe en iPad/iPad mini når man i realiteten slet ikke har brug for hvad den kan. Hvis den kun skal bruges til f.eks. det opretter remser op, så der ingen grund til at punge så mange penge ud.
    Hvis man kan lide apple, fair nok det blander jeg mig ikke i. Men magter bare ikke fanboys der ikke kan indse at folk er forskellige og vi derfor har forskellige behov, dvs. vi kan lide forskellige ting.

• #30   17. nov 2013 Præcis som Prinsesse Gert siger så er det en smagssag.. Jo Michael her kan da sagtens købe en iPad, men der er sådan set slet ikke nogen grund til det, med de behov han fortæller han har, og sådan en som Ronni C, er jo blot en fanboy, som ikke mener at alt andet end Apple ikke kan bruges, hvilket er direkte forkert.

For mit vedkommende er mit problem med Apple, sådan set bare iTunes og deres, i mine øjne, kedelige og upersonlige system.. Men det er igen min smag og ikke sikkert Michael L synes jo. Jeg kigger blot på, hvad han har af behov og siger så, at han ikke behøver købe en iPad til 2300 kr, når han kan nøjes med en, der ikke kostere mere end det halve, der ville kunne dække mere end rigeligt af det behov han har. Ronni C ser jo ikke realistisk på tingene, men siger bare, at det skal være en iPad, fordi det er det eneste rigtige og alle Androids lagger (hvilket er en gang vrøvl).. Sagt på en anden måde, han er Apple fanboy og derfor skal Michael L have en iPad .. smiley

• #31   17. nov 2013 Det er dejligt at se alle de forskellige inputs, dog er jeg ikke blevet vildt meget klogere på hvilken tablet der ville kunne det jeg skal bruge,

Mit Tv har ikke bt, så vil kun kunne styre det via ir.

• Cantarel's Skygge
    Cantarel's Skygge Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Svar: 531
    #32   17. nov 2013 Så er du ude i en HTC one smiley

Den har IR port osv osv samt der følger app med med fjernbetjeningsprogram fra HTC.

• #33   17. nov 2013 Der er en del tablets der har ir port.

Samsung Galaxy Tab's kører med infrarød. Både Galaxy Tab 3 og 2 har dem.
    Samsung Galaxy Tab 3 7" wifi 16 gb modellen kan fåes til 1199 ved Elgiganten. De har alle modeller af GT 3'eren smiley

• #34   17. nov 2013 fedt, vil jeg så kunne erstatte alle mine fjernbetjeninger med den tablet ?

• #35   17. nov 2013 Hvis alle dine ting kan køre IR så burde det i realiteten godt kunne lade sig gøre. Jeg ville dog nok se om jeg ikke kunne finde en jeg kendte der havde en Galaxy Tab også teste det derhjemme smiley
    Men altså min Galaxy Tab 3 10.1 har en fjernbetjenings app liggende forinstalleret smiley

• #36   18. nov 2013 okay, det lyder fedt smiley
    tusind tak, for alle inputs allesammen

• #37   19. nov 2013 Nu må i satme holde.

Har man mod til at prøve. Så har Ebay et ekstremt stort udvalg af meget billige tablets og de er squ fuldt ud lige så gode til lidt surfing og til fjernbetjening, som både galaxy og ipad.

Den sidste Kina model jeg havde i hånden, kostede 1200 kroner. Havde en 10,1" skærm, en 1,6gzh quad-core, 2gb ram, 32gb lager plads, en rigtig fin skærm og android 4.2. Der var ikke et specielt godt kamera, men der har jeg jo mit g3 og min Xperia z. Så hvorfor skal jeg dog ha kamera i min tablet.

Den næste tablet jeg køber. Køber jeg helt sikkert på ebay. Uden tvivl overhovedet.

• #39   24. nov 2013 samsung galaxy tab3 er på tilbud til 999kr i expert i næste uge, det er da billigt smiley

• #40   25. nov 2013 Ja det er okay billigt smiley Jeg vil lige sige at jeg har haft Galaxy Tab 2 og var ikke synderligt begejstret.. Det var selvfølgelig modellen ældre, men jeg smed et par hundrede mere i det og fik en Asus MemoPad HD7 som er så mange gange bedre.. Men jeg har så heller aldrig brudt mig om Samsungs tivoli tema, men det er jo bare mig smag smiley For Galaxy Tab er ihvertfald ikke nogen dårlig tablet af hvad jeg hører fra folk !

• #41   26. nov 2013 er der IR i en Asus ?

Kommentér på:
Tablet valg

Annonce