{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
727 visninger | Oprettet:

Computer genier - se her - hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej baboom'er

Min lillebror er rendt ind i et problem med sin computer, som jeg aldrig har set før.

Han har downloaded et mod til et spil (Dark Souls). Efter han downloadede mod'en er computeren gået helt i baglås, og popper op med det billede jeg vedhæfter.

Vi har prøvet at genstarte den, tage strømmen fra osv. Men den starter op i samme billede, og vi kan ikke gøre noget. Er slet ikke i tvivl om at det er rent fup! - virus.

Min evner rækker ikke til at løse det her smiley

Nogen som kan hjælpe??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Computer genier - se her - hjælp!
  • #1   21. mar 2013 billede

    profilbillede
  • #2   21. mar 2013 Det er en virus. I må IKKE betale bøden!!... Jeg kan ikke lige huske hvordan man kommer a med den, men håber da der er en af de kloge hoveder herinde der ved det... smiley

  • #3   21. mar 2013 Så langt har jeg tænkt, at der ikke skal betales smiley

  • #4   21. mar 2013 Det Ligner rimelig meget en virus xD og en der vil noget haha, tror det bedste er at formatere lortet og geninstallere styresystemet

  • #5   21. mar 2013 Har du prøvet at starte op i fejlsikret tilstand, og prøve at lokalisere virusen?
    Har du prøvet om Ctrl+shift+esc virker? (genvej til joblisten). Hvis det virker, så se om du kan lokalisere virusen under processer, afslutte den, og derefter slette den.


  • #6   21. mar 2013 Har prøvet fejlsikret tilstand, men den lukke bare af igen, genstarter og starter op i samme billede.

  • #7   22. mar 2013 Start op i fejlsikret tilstand med netværk og hent programmet Malwarebytes.

  • #8   23. mar 2013 først og fremmest skal du afbryde alt hvad der har med dit net at gøre, kablet ud og eller sluk for dit trådløse netværkskort.
    Start derefter op i fejlsikret tilstand, og find KØR og skriv MSCONFIG tryk enter find den mærkeligste tekst på listen og fjern fluebenet, så skulle den ged være barberet


  • Quest
    Quest Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 544
    #9   23. mar 2013 Flemming.
    Hvis det overhovedet virker, så stopper det kun virusen, det fjerner den ikke. Og har man først fået lidt skidt ind, åbner det som regel vejen for endnu mere... Summa summa, ikke en holdbar løsning.

    Lyt til Stefan, start i fejlsikker, benyt system gendannelse og sæt den et par dage tilbage, og så få opdateret computeren og smidt et lille antivirus program ind.


  • #10   23. mar 2013 øhhh fjern den dog med alle de hjælpe programmer der findes. Rigtig mange gode engelske "how-to". Har fjernet den 10-12 gange nu hos bekendte! Kun lige i starten er den lidt irriterende - den skal bare lige identificeres i safe-mode- slukkes og fjernes.

Kommentér på:
Computer genier - se her - hjælp!

Annonce