{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
992 visninger | Oprettet:

Allan J
Allan J
Tilmeldt:
11. feb 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 404

Ny Bærbar {{forumTopicSubject}}

Sidder med en Core2duo 2,1ghz (T8100) som lige er brændt sammen med bundkortet.

Nu sidder jeg så og overvejer mine alternativer for skal ikke rigtig bruge en ny computer til "noget som helst" andet en face, netsurfing og lidt film.

Men er lettere rundt på gulvet i og med at det er 4 år siden jeg købte den anden, så har brug for lidt hjælp på CPU delen.

Jeg havde en Core2duo på 2,1 ghz.
Så er der en masse nye modeller fra både intel og amd.
intel Celeron 1007 (1,5ghz)
intel i3, <-- den ligger nok tættest på min gamle
amd dualcore e1
amd dualcore e2

Det er lige de 4 serier som jeg synes ligger op ad core2duo taget i betragtning af at i5 og i7 og amd's quadcores som jeg ikke vil vælge.

Men hvad skal jeg vælge af de andre når den ikke rigtig skal bruges til noget? Ved godt at amd's e1 er langsom, men hvor langsom er den reelt? vil jo heller ikke købe noget, som jeg efter 2 dage har lyst til at smide ind i væggen af ren og skær langsommelighed.

Tak for hjælpen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny Bærbar
  • #1   21. mar 2013 Jeg har en god MacBook til salg for 2000kr med sprit ny disk. Lader og RAM. smiley

  • #3   21. mar 2013 Find en med I3 cpu, det er den bedste af de 4, er computeren langsom så er det pga din harddisk, alle nye computere er ikke langsomme hvis de bare får en ordentlig harddisk.
    Med mindre vi begynder at snakke små tablet/notebooks, det er fx ikke alle der kan afspille 1080p video, men det er der heller ikke den vilde ide i på sådan nogen små nogen, da skærmen ikke kan, men stadig trælst ikke at kunne nyde bitraten på 1080p youtube fx smiley


  • #4   23. mar 2013 Så du mener at en gammel celeron er bedre end en ny i3'er ?, ahh

    Ja han kan sagtens købe en ipad også kendt som tablet i alle andre mærker.


  • Allan J
    Allan J Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 404
    #5   24. mar 2013 x3m - alt der har med æble at gøre vil jeg ikke have noget som helst med at gøre, så det er udelukket.

    Martin b - hvordan kan I3 være den mindste af de 4 jeg har listet op, når det er den dualcore som kører med højest clockfrekvens? Den forstår jeg ikke og skal vist heller ikke forstå.

    Ipad kan godt være at det er en god tablet, men hvor nem er den lige at bruge som almindelig computer til hverdagsbrug? Har i dag været ude at købe ny - Toshiba AMD E2 processor med 1,7 ghz og den er okay til mit forbrug - og så var prisen heller ikke at kimse ad smiley


Kommentér på:
Ny Bærbar

Annonce