{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.685 visninger | Oprettet:

Bag bundkort og spar penge {{forumTopicSubject}}

Har set flere af de mennesker som tilbyder rep af grafik på bærbar, ... Jeg har selvgjort i det, men har hverken varmepistol, eller alt det andet de bruger, men jeg har en ovn,

har succesfuldt repareret forskellige bærbarer med forskellige fejl ikke kun grafisk men også spontane genstart og controllere som ikke kunne se dvd eller harddisk

Jeg vil gerne dele ud af mine erfaringer,

Bradepande, med Sølvpapir, læg bundkortet på forvarm ovn til 200grader, og varm dit bundkort eller grafik kort i 8 minutter, derefter skal den køle af til den er kold, .. derefter samles det,

har fået en bærbar med grafik fejl af slem karakter den skriver jeg fra nu, den kører som en drøm, og jeg har en kammerats i ovnen, Som jeg er ved at lave, har lavet det mange gange efterhånden..

Så i stedet for at sælge jeres bærbar med grafik fejl for en slik, så bag bundkortet,(uden cpu ram og andre addon kort) og få mere for den bagefter

Mvh

OG nej det er ikke en and, fik ideen fra Youtube, og den har virket hver gang,


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bag bundkort og spar penge
  • #1   2. nov 2012 det kan jo også ende katastrofalt for ens hardware at bage det ved 200 grader i 8 minutter...

  • steff h
    steff h Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Svar: 6
    #2   2. nov 2012 bundkortet kan hvertfald bøje ved den varme, men lode tinet alle dele er badet i for at binde til bundkortet bliver først flydende afhængig af mærke fra 220 grader ca smiley men caspitor, modstande osv kan risikere at smelte eller bøje

  • #3   2. nov 2012 Det virker - og hvis det allerede er "deffekt" har man jo kun noget at vinde

  • #4   2. nov 2012 Ende fatalt? Dude. Hvis det allerede er i stykker. Hvordan kan det så ende fatalt?

  • #5   2. nov 2012 my point exactly, hvis det allerede er defekt, så er det vel et fedt... og jeg har faktisk ikke set nogen bundkort bøje ved den varme, det elektrolyt bad bundkort får på fabrikkerne er varmere

    og ja, det virker, Scorede lige en Qosmio bærbar F30 med fjb, tvtuner, og 2 harddiske, lækker skærm godt batteri, og kan bruges som transportabel dvdafspiller da den har Qosmio Engine, som gør en i stand til at bruge den som tv, harddisk optager eller dvdafspiller uden brug af windows, .. ret lækkert,og super lækker lyd, den var helt knaldet i grafikken, og kunne ikke en skid, Så jeg tog risikoen, og nu ruller den bare


  • #7   2. nov 2012 gas, sjovt du lige siger plastik, det, jeg glemte 2 stykker plastik, det er der INTET sket ved, det med at stresse lodningen er præcis det som der er formålet, den skal varmes op så loddetin blir flydene og lodder den evt løse forbindelse, når de reparere på den "rigftig" måde bruger de over 400grader direkte bag på chippen,

  • #8   2. nov 2012 jeg vasker også brundkort, kabinetter, og grafik kort og meget andet i opvaskeren uden sæbe, især hvis det kommer fra en stor ryger, så kommer både blæser og kabinetter i, og jeg åbner strømforsyningen så det hele blir rent, har endnu ikke ødelagt noget ved det, .. he he,

  • #9   2. nov 2012 Daniel er du frisk på og prøve det trick på grafikkort til en stationær os, har nemlig et GTX 460 kort som har "lidt" grafik problemer, og som jeg bare har haft til og ligge siden jeg købte nyt grafikkort

  • #10   2. nov 2012 Ja da, men der er langt imellem os, ... har lige bagt et gammelt 7800 jeg har fået, grundet defekt grafik, det virker også nu...

  • #11   2. nov 2012 Jeg ved ikke hvad elektronik kan tåle af temperaturer, men jeg kan da fortælle at intet plast kan smelte ved at ligge 8 minutter i en 200 grader varm ovn. Nogle plasttyper kan godt krympe sig, men ikke smelte. Uden at vide hvilken type plast, man bruger til bundkort, vil jeg dog mene at man anvender dem, der tåler meget varme uden at blive påvirket af det.
    Hilsen plastmageren smiley


  • #12   3. nov 2012 Nemlig Ditte er os selv uddannet plastmager, og selvom det er mange år siden jeg sidst har haft noget med det og gøre, synes jeg os og kunne huske det er rigtigt hvad du skriver smiley

  • #13   3. nov 2012 Daniel kunne du eventuelt lige tage nogen billeder af hvordan du har tingene sat op når du smider det i ovnen

  • #14   3. nov 2012 Pak kondensatorer og andre skrøbelige enheder ind i staniol og lad være med at sigte på dem. Så henter du din varmepistol i garagen og kører på hvad end der burde give fejl.

    Langt langt langt bedre end ovnløsningen. Desuden, hvis noget kan samle sig igen af bare at blive varmet op - og dermed ikke fysisk har flyttet sig bedre på plads, så går det nok i udu igen hurtigt.

    Kender en der bagte sit 8800 Ultra, og det virkede 3-4 uger efter, men så var den gal igen. Det virker, bevares, men alt med måde.

    Det var også sådan man fixede de gamle Xbox 360'eres RRoD. Vikl et håndklæde rundt om den og lad den køre et par timer, så sætter lodningerne sig igen. I værste tilfælde skulle man have varmepistolen frem.


  • #15   3. nov 2012 rene v, der er en bedre måde mex xbox, stop blæserne med vatpindedt tager ca 3-4 minutter så er den klar,

  • Quest
    Quest Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 544
    #16   3. nov 2012 Det med at bage for en højere pris, er et rigtig skidt trick at give. At bage er at starte en ond cirkel, for som regel virker de kun en 2-3 mdr før de skal bages igen. Så lad være med at sælge jeres produkter på brugtmarked uden at gøre opmærksom på det, ganske enkelt uetisk og dårlig handels morale.

  • #17   3. nov 2012 jeg bagte en pc for et år siden, den har kørt upåklageligt hver evig eneste dag, siden, har også reppet andre ting inde for det sidste år hvor det stadig kører,

    DOG har jeg bagt en Amd bærbar for en kammerat, en af dem som koger., en Turion X2, den er stoppet med at virke, men det tror da pokker med en temperatur på 90 idle, Nej man skal huske og skifte køle pasta, og rense blæsere osv, det har jeg gjort hver gang, Men jeg skal bage den igen for ham så smider han den nok tilsalg herinde,

    .. det svarer lidt til en salgslakering, folk gør det og but-fucker hinanden, så et forum herinde for et 1-2år siden med en som levede af at give 100kr for en komplet bærbar ved at bilde dem ind den ikke kunne laves, så fiksede han dem på den her måde, og tjente kassen, er det moralsk forkert, for om man bruger en varmepistol eller en ovn er vel egentlig et fedt,


  • #19   4. nov 2012 Som sagt, så smelter plast ikke ved at ligge stille ved 200 grader i 8 minutter. Der skal en del mere til. Det kræver både varme, tryk og friktion (og hermed bevægelse). Ellers vil det højst krympe sig lidt. Plast er en dårlig varmeleder, så du kan overhovedet ikke få plasten op i nærheden af sit smeltepunkt på så kort tid og ved så lidt påvirkning.
    For at tage udgangspunkt i dit eksempel, kan jeg da oplyse dig om at på mit arbejde forarbejder vi vores ABS-emner med en temperaturprofil på 250 grader. Og det er udelukkende opvarmningen fra cylinderens varmebånd. Friktionsvarme er ikke engang medregnet i den temperaturprofil.


  • #20   4. nov 2012 men ja det smelter ikke, jeg har faaet en opgave og lave et bundkort til en laptop, som er opgivet jeg har gjort et par forsoeg, men nu vil jeg haeve varmen til 250 i 10 minutter og se om det hjaelper

  • #22   4. nov 2012 men igen hvis lortet er defekt, så er jeg egentlig ligeglad, der kommer en kammerat idag, ham med sin AMD .. kan være jeg skal prøve med en varmepistol hvis jeg kender en som der har en, om det så er bedre, Men hvordan sænker man temperaturen på en turion med elendig køling, de har jo puttet en varm cpu og lunt ati grafik kort ind i den,

Kommentér på:
Bag bundkort og spar penge

Annonce