{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.505 visninger | Oprettet:

Nicole W
Nicole W
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 30

Rensning af stationær pc? {{forumTopicSubject}}

Hvordan renser jeg min stationære pc for støv?. Har hørt noget om at støvsuge, men samtidig sørge for, at sætte en noget i klemme i blæseren, så den ikke kommer til at køre for hurtigt rundt?..

Ps.. Den klikkende lyd computeren laver, er det harddisken? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rensning af stationær pc?
  • #1   18. sep 2012 Det er bedst at blæse den ren, med eks. en kompressor (ikke alt for højt tryk). Du kan støvsuge den, men du skal sørge for at bruge et plastik mundstykke. Jeg håber ikke din harddisk klikker, det er sjældent et godt tegn smiley

• #2   18. sep 2012 Købt noget nyt, når der først er kommet støv i computeren så er det sket.

profilbillede
  • Nicole W
    Nicole W Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 30
    #3   18. sep 2012 Så meget støv er der dog ikke i min computer :b har lige haft den skilt ad, og der var næsten intet.

• #4   18. sep 2012 Støvsug aldrig en computer. En støvsuger, uanset om du bruger metal mundstykke eller plastikmundstykke kan lagre statisk elektricitet og aflade det direkte i din computer.
    Blæs altid en computer ren, derved har du ikke et element der bliver indført i computeren som kan overføre statisk elektricitet. Men undlad for højt et tryk, max 2-3 bars tryk når du blæser ren.

• #6   18. sep 2012 Krogh - Det er korrekt, men på min tidligere arbejdsplads brugte vi kompressor, og det skete der ikke noget ved. DOG er risikoen der selvfølgelig. Men ja, trykluft på dåse er et andet godt bud, det kan også købes ved de fleste kontorartikel forhandlere.

• #8   18. sep 2012 Skild tingene ad og så brug en pensel

• #9   18. sep 2012 du kan roligt bruge en kompressor smiley den lille smule kondensvand der er i den er ikke noget af betydning og hvis du vil være sikker så lad den stå 1 time inden du tænder smiley brug ikke en støvsuger !!! har brændt 2 bundkort af på det lort smiley

• #11   19. sep 2012 hvis den spytter en halv litter vand ud, så venter man bare til vandet er fordampet, så er der ingen problem. ellers kan du starte med at tømme din kompressor for vand, også blæs spanden ren.
    Men har sq heller aldrig oplevet at få noget nævneværdigt vand ud af en kompressor, så min mening er at du bare sprøjter løs smiley

Kommentér på:
Rensning af stationær pc?

Annonce