2.950 visninger
|
Oprettet:
Ny el tavle - Hvorfor? {{forumTopicSubject}}
Hej!
Jeg har lige lidt spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med.
Jeg er den nye lykkelige ejer af et hus. (Mit første)
I huset er der en "gammel" tavle, i ved, med de store sikringer, de gamle sorte bokse i ved. Men har opvaskemaskine,tørretumbler og vaskemaskine sat til på engang, og lyset kan delvist falde. I ved, ligesom pæren bliver svagere engang imellem.
Jeg tænkte, hvis jeg fik sat en ny tavle i, ville det så hjælpe mig med mit problem? Dvs. Vil jeg få "mere ud af min strøm" og hvad ellers?
På forhånd tak.
dec 2009
Følger: 29 Følgere: 31 Fotoprofiler: 1 Emner: 225 Svar: 4.081
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 23 Svar: 90
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 87 Svar: 645
jun 2012
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 330
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 354
Om en ny tavle vil løse dit problem er ikke helt sikkert.
Sidder vaskemaskine óg lign til de gamle sikringer eller sidder de til det alm lysnet, dvs stikkontakterne i væggen?
Hvis de sidder til de alm stikkontakter i væggen så kan en ny tavle ikke løse dit problem med at lyset blinker.
Der skal trækkes seprate ledninger til de maskiner som du vil ha på en 16A gruppe. (nyere maskiner kan sagtens klarer sig med en 13A gruppe)
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 4 Emner: 16 Svar: 345
Kan dog kun anbefale dig at få den skiftet under alle omstændigheder... Hvordan ser det ud mht. HPFI i den "gamle" tavle??? Og mht jord i tavlen og resten af huset???
aug 2010
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Svar: 5
Opvaskemaskine, tørretumbler og vaskemaskine kan godt køre på samme gruppe. Det skal bare være en 10/13A 3-polet gruppe. Husk, kun 13A hvis dine ledninger er nye.
Uanset hvad ville jeg vælge at få sat en ny tavle op. Det er ikke den store omkostning hvis ellers alle kabler bagved er nye, og det giver en større driftsikkerhed + det ser pænere ud
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 23 Svar: 90
På forhånd tak.
Ny el tavle - Hvorfor?