{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.329 visninger | Oprettet:

Mobil er ødelagt efter rep. HVAD GØR JEG? {{forumTopicSubject}}

Min 1. mdr. gamle Motorola gik i sort, hvorefter den blev sendt ind til Telecare på garantien. Nu har jeg så fået den tilbage. Jeg ser så med det samme at der er 2 store buler i siden på skærmen efter skruetrækkere, hvor de simpelthen har prøvet om de kunne brække den op!!! Jeg spørger hvad fanden de har lavet ved den, og de påstår så det er "støbemærker", og det ikke er noget de dækker. BULLSHIT! Hvad gør jeg? Jeg står med en telefon der har 2 buler i siden af skærmen nu, på en tlf som kun er 1 mdr gammel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mobil er ødelagt efter rep. HVAD GØR JEG?
  • #1   20. mar 2012 Telefonen er forresten købt ved Telia. Har forsikring på den, så kunne i princippet smadre den og få en ny, men synes ikke de skal slippe udenom det så nemt!

• #2   20. mar 2012 Jeg har også kun hørt lort om telecare. Ring til forbrugerstyrelsen eller noget like dat.

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.174
    #3   20. mar 2012 Forresten så er det ikke lavet på garantien, men på reklamationsretten. Der er kæmpe forskel. Men nok om det. Arbejder selv som serviceansvarlig i en stor elektronikbutik, og har set det der 1000 gange. De vil selvfølgelig benægte det, og de har ofte dokumentationen i orden. Det er std. Procedure at der ved telecare, deltaservice bliver taget billeder af telefonen når den modtages. Derudover en udførlig rapport på hvordan telefonen ser ud ned til mindste ridse..

Har som sagt oplevet det, og vi har stort set altid slugt det tab også har vi kørt sagen mod rep stederne. Hvad der er blevet truffet af afgørelse ved jeg desværre ikke.

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

#4   20. mar 2012 Det er jo ikke meget ved at aflevere den igen med mindre han har klar dokumentation på at skaden ikke var lavet da han afleverede den. For ved telecare har de dokumentation på standen af telefonen da den blev modtaget..

• #5   20. mar 2012 Jeg gjorde jo personalet opmærksom på det ved modtagelsen, hvilket de benægtede med det samme!

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

#6   20. mar 2012 Jeg mener. Har du noget dokumentation på telefonens stand inden du afleverede den. Man kan altid sidde og spille bagklog, men nu arbejder jeg med rep sager til hverdag og kan kun råde folk til lige at tage et par billeder af deres ting inden de bliver sendt afsted!

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

#7   20. mar 2012 Jeg må desværre rette dig her. Det du refererer til her er vilkår når man afleverer sin telefon med en defekt - altså at der er noget galt med software, højttalere whatever. Reklamationsretten dækker IKKE fysiske skader!! Hvis det er dem der har gjort det skal han kunne bevise det.. Og det kan han helt sikkert ikke. Jeg har været på utallige kurser i købelov, og arbejder med det hver dag. Så ved hvad jeg snakker om

• #8   20. mar 2012 Det er bare meget frustrende! For som i siger, jeg har jo ingen beviser på at det ikke er mig der har gjort det. Heldigvis er alternativet at jeg smadrer den, og via forsikring får en ny smiley

Anyways, har faktisk lige modtaget en mail mere, vedr. en anden telefon, det sku endnu værrere!!

• #9   20. mar 2012 Hvorfor dog det?

• #10   20. mar 2012 har du prøvet at snakke med telia,,,

og nu mener jeg ikke kun kundeservice men nogen service chef ellers smæk en kæmpe negativ kommentarer på trustpilot så vil de pludselig hjælpe dig...

skulle også sende mit tlf til telecare men havde kun hørt dårligt om dem...

• #11   20. mar 2012 Jeg har flere gange haft kontakt til Telia butikken's chef i Esbjerg. Men jeg tager ind i butikken i weekenden og forklarer hvordan sagen er endt

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

#12   20. mar 2012 ( " ) >: Det er da noget vrøvl du lukker ud. Jeg har været på kursus i købelov uafhængig af det firma jeg arbejder i nu. Og det er DIG der ikke ved hvad du snakker om. Han har ikke ret til at få rettet op på en FYSISK skade med mindre han kan BEVISE at det er dem der har lavet den. Reklamationsretten dækker fejl i indmaden. Sgu da ikke hvis der kommer ridser eller mærker på coveret. Trådstarter kan sgu da ligeså godt have påført dem selv (siger jeg ikke du har :))..
    Smadrer man glasset i sin iphone er er det sgu da heller ikke noget reklamation dækker med mindre man har ansvar på sin telefon.
    Godt nok er jeg ansvarlig for service, men jeg har også hjerte nok til at fortælle folk at det ikke kan betale sig at få repareret en nokia 100 (300 kr) med en smadret skærm. Omkostningerne for dem vil være alt for store.. Bare som eksempel. Så fis du hjem med dit "instrueret" - du har tydeligvis ikke en klap forstand på hvad du snakker om. Jeg har arbejdet med det her i halvanden år. At telia så ikke går ind og bakker ham op er så super dårlig service hvis kunden påstår at de ridser IKKE var der da han sendte den ind. Men telecare er ret ligeglad med hvad man "siger" og "lover". Det skal kunne dokumenteres.

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

#13   20. mar 2012 forsikring på sin telefon (ikke ansvar doh)*

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

#14   20. mar 2012 Så har han selvfølgelig krav på at få sin fejl udbedret, eller få sig en ny telefon, eller lade handlen gå tilbage. Problemet i det du siger er bare at det kan ikke bevises at det er Telia/telecare der har gjort det.. At de står og fortæller ham at han "lyver" er så dårlig service.. Som jeg har skrevet tidligere, så der hvor jeg arbejder, så æder vi selv det tab og giver kunden en ny telefon..

I princippet:

Der er ingen returret på en telefon hvis emballagen er brudt. Man kan dog i nogle tilfælde lave fejlmeldinger indenfor 6 dage. Men hvis vi nu siger at kunden har købt en telefon og 14 dage efter fortryder købet, så kan kunden i følge din logik bare lave ridser i og påstå at det er sket ved fabrikation.

Selvfølgelig har trådstarter ikke selv lavet de ridser. Han får intet ud af at lyve. Men problemet er at han ikke kan dokumentere standen på telefonen INDEN den blev sendt ind - altså ifølge dansk købelov er der INTET at gøre. For det er ikke noget reklamationen dækker. Det smarteste ville være bare at smadre lortet og få en ny på forsikringen.

• #15   20. mar 2012 Har selvfølgelig forsikring gennem Telia smiley

Kommentér på:
Mobil er ødelagt efter rep. HVAD GØR JEG?

Annonce