{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.150 visninger | Oprettet:

mark l
mark l
Tilmeldt:
12. nov 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Hjælp ang grafikkort! {{forumTopicSubject}}

hej bb, jeg ville høre om nogen ku hjælpe mig.

jeg har lige fået mig en stationær computer, som der ik er noget grafikkort i, kun det som er onboard på i5 cpu'en.

så jeg lånte et asus en8800gt og ville sætte i, men problemet er der kommer slet ik noget billede frem overhovedet og enalble pci-e slottet inde i bios og der sker intet. jeg har så sat dvi kablet tilbage på bundkortet for et se om jeg ku se om jeg se grafikkortet inde i enhedshåndteringer, men der er den heller ik på listen. altså der slet ik noget tegn på at der sat noget i det pci-e slot. blæseren køre på gpu'en.
og grafikkortet virker fint, har haft det prøvet på 2 andre computer igår.

min pc:

bundkort: pegatron ipisb-ch2
cpu: i5-2500k
ram: 4 gb ddr3
psu: en eller anden hp psu på 460w

håber nogen har en ide om hvad det ku være galt!1 smiley

mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp ang grafikkort!
  • #1   3. mar 2012 Du har sat det 6 benede strømstik i grafikkortet ikke???

  • #2   3. mar 2012 Jeg har lige købt et 9600 gt istedet for mit 6600 gt i min nr 2 spand, og jeg har præcist samme problem som dig.
    Så jeg lytter lige med. Synes jeg har prøvet næsten alt.


  • mark l
    mark l Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #3   3. mar 2012 jo har sat det 6 pin stik i.

  • #4   3. mar 2012 Om det 6-benede stik er i eller ej, skal du stadig kunne boote Windows og få billede frem. Kortet får strøm igennem bundkortet. smiley


  • mark l
    mark l Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #5   3. mar 2012 jamen den starter jo helt jo helt op, for kan kan jo høre den der window lyd når den kommer ind på skrive bordet :s også kan jeg ellers bare lige tage dvi stikket og sætte op på bundkortet også kommer der billede, og sys bare det er underligt at grafikkortet ik bliver vist i enheds håndtering. sys bare det underligt at lige DET grafikkort ik viker, mens jeg har prøvet nogen andre af i min pc..

  • #6   3. mar 2012 måske en smut i bios og disable onboard gfx smiley

  • #7   3. mar 2012 F2 & disable GFX 99% sikker

  • #8   3. mar 2012 Terminator - Min maskine kører fint med mit 6600 GT i pci-e slottet, men 9600 gt kommer ikke med billede. Har prøvet formatering, slettet driver, reset bios osv.
    Jeg har ingen onboard grafik.


  • #9   3. mar 2012 Skal lige siges, kortet er et overgemt et, og er mere eller mindre nyt. Så kortet virker og blæseren starter fint op.

  • #10   3. mar 2012 hmm....

  • mark l
    mark l Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #11   3. mar 2012 kan det evt være fordi den ik får nok strøm fra selve psu'en?

  • #12   3. mar 2012 Det kan meget vel være fordi det ikke får nok power...

    En 460W et eller andet HP PSU, er sikkert slet ikke kraftig nok til at trække grafikkortet.

    http://www.ehow.com/facts_7558577_power-en8800gt-geforce-video-card.html

    Som de siger her, så kræver kortet 24A på 12 siden, og det er temmelig meget... Hvis det er en eller anden standard HP PSU, så skal du ikke være sikker på den leverer ret mange ampere på 12V da den jo er lavet til at trække en bestemt konfiguration med så lavt et strømforbrug som muligt.


  • #13   3. mar 2012 Om strømforsyningen leverer nok strøm eller ej, grafikkortet skulle stadig kunne køre i 2D mode som den gør ved boot. Det vil først blive ustabilt ved belastning i 3D mode uanset hvad.

    Jeg holder mest på du skal ind i BIOS og lede efter prioriteten for grafikkort.
    Mit ASUS board har en menu hvor jeg vælger om IGP'en skal vise skærmbillede, eller om det skal sendes til PCI-E porten, eller måske bare en PCI port.
    Jeg tror problemet ligger i at det nye 9600 ikke giver bundkortet signal om at det er den vej strømmen skal sendes - og giver brugeren valget i stedet. Hvem ved.

    Led lidt i BIOS.


  • #14   3. mar 2012 Nej, de fleste grafikkort der kræver meget strøm, vil simpelthen ikke starte op hvis ikke de kan trække de ampere de skal. Det er jo en del af opstarts testen for kortet.. Har selv haft en 3 stykker før jeg begyndte at bruge Quadro grafikkort, og de ville ikke starte op uden strøm eller nok strøm på.

  • #15   3. mar 2012 Jeg har aldrig haft et stort kort der ikke ville starte op på en svag strømforsyning.
    Har haft et par stykker der har hylet meget højt hvis man har tændt computeren UDEN at sætte PCI-E 12v stikker i, men de har altid startet op når stikket har siddet i og bare givet en smule strøm.

    Grafikkort under opstart holder sig i en mellemting mellem 2D og 3D mode. Det gør mit 5830, og mit 4870 gjorde også. Ligesom når driveren ikke er fundet, så idler kortet ikke ordentligt. Men da det ikke er under belastning bliver det ikke ustabilt ved for lidt strøm.

    24 ampere er jo worst-case-scenario. Jeg har haft et 8800GTX der kørte på en 18A 12v's linje uden crashes under gaming. Stakkels strømforsyning, ja, men som sagt er de power requirements et worst case scenario under f.eks. Furmark belastning.

    Et kort der bare får lidt sovs af strømforsyningen, skulle fint kunne starte op med windows i 2D mode. Det burde først blive ustabilt under 3D - eller måske under Windows Aero effekter hvis det er virkeligt på grænsen. Men det burde stadig POST'e ved opstart osv hvis kortet er sat i første prioritet, og det tænder.

    Jeg vil ikke afvise du kan have ret - at kortet nægter at opstarte ved for svag strømforsyning - jeg har bare aldrig oplevet det.

    Mit råd ligger i at have kortet i maskinen, men sætte skærmen til det onboard output. Finde prioritetsindstillingerne i BIOS og sætte PCI-E til første prioritet. Derefter sætte skærmstikket i grafikkortet og se om der sker noget.


  • #16   3. mar 2012 Min 350w noname PSU har trukket et gtx260, som sluger væsentligt mere strøm.
    Så det er bestemt ikke min PSU der er problemet. Der burde være billede uanset hvad. Og det er med samme setup som nu.


  • #17   3. mar 2012 der må være noget galt med kortet , tjek stik og lodninger...

  • mark l
    mark l Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #18   3. mar 2012 problem løst. fik sat en psu med flere ampere! smiley tak for hjælpen

  • #19   4. mar 2012 Tænk at det kunne være sååå simpelt...

Kommentér på:
Hjælp ang grafikkort!

Annonce