Skærm tænder og slukker? {{forumTopicSubject}}
Hej folkens.
Her for godt et år siden, hvor jeg slukker min computer om aftenen og næste dag vil tænde den igen, så vil den desværre ikke, jeg finder så ud af at selve computeren kører, men det er faktisk bare skærmen der ikke er tændt.
efter noget tid gav jeg op og computeren røg så på hylden hvor den har ligget indtil nu, hvor min storebror så skulle bruge noget data fra den, jeg fik den så koblet op med en ekstern skærm (det er en bærbar) og fik faktisk liv i den,
lige pludselig tænder skærmen på computeren og så virker den faktisk ok. nu har jeg så siddet og ryddet op på den slettet en masse gamle ting osv.
men en gang i mellem sker problemet stadig, ofte syntes jeg det sker når jeg belaster den meget, det den gør:
skærmen slukker og resten af computeren fryser (jeg kan ikke flytte musen når skærmen slukker) efter x antal sekunder tænder skærmen igen og så kan jeg bruge den, og sådan kan den så stå endten til den stopper eller til jeg slukke for den,
nogle gange når den har "crashet" og jeg vil tænde den igen, tænder skærmen så ikke og ander gange starter den normalt. jeg har også oplevet at lige når jeg starter den så begynder den at skrive at den er nødt til at tjekke c: drevet for et eller andet,
håber min ret dårlige forklaring giver mening hos jer, det er ikke nemt at forklare præcis hvad den gør
mvh.
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 30 Svar: 793
Virker ikke somom det er en hardwarefejl i og med at du kan få den til at virke fint.
Prøv, afhængig af om du har Nvidia eller AMD/ATI grafik at find ud af hvad GFX der sidder i den, og så geninstaller driveren.
Måske rive alt data ud af den, og fyr en ny windows på.
Har et spørgsmål: Hvis den er slukket, og du så tænder den, kommer der så billede på skærmen, og så forsvinder det igen?
jan 2008
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 38
Der sidder: Nvidia geforce go 7300 grafik i den.
Jeg ved så ikke hvad GFX er? og heller ej hvordan jeg skulle geninstallere driveren, har jeg den liggende på en cd fra da jeg købte computeren, eller skal den hentes over nettet?
noget andet: når den begynder på at tænde og slukke skærmen, så mens den gør det så er min musemarkør, omgivet af en 4-kant af streger, ligesom den går i nogle kæmpe pixels omkring musen. og nogle gange gør skærmen det også altså går i streger.
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 30 Svar: 793
Driveren skal helst hentes fra nettet da det er den seneste hvor eventuelle fejl er rettet.
Hvilket styresystem har du?
jan 2008
jan 2008
Hvordan installere jeg den? skal jeg bare downloade den og så kører det eller skal jeg gemme den i en bestemt mappe?
Skærm tænder og slukker?