796 visninger
|
Oprettet:
{{ group.groupName }}
Medlemmer: {{group.memberCount}}Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "lære at programmere"
hjælp til at lære at hacke/programmere?
Hej folkens. Jeg har længe interesseret mig for computere og hvordan de fungerer og jeg kunne så godt tænke mig at lære at hacke, programmere eller hvad man nu vil kalde det. Jeg har kigget på nette...
Hej folkens. Jeg har længe interesseret mig for computere og hvordan de fungerer og jeg kunne så godt tænke mig at lære at hacke, programmere eller hvad man nu vil kalde det. Jeg har kigget på nette...
Skrevet af: Jens K - 17. apr 2012
Få billig hjælp fra private
Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.
Seneste udførte opgaver
- Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
- Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
- Opsætning af loftslamper 600 kr.
- Samling af møbler 1.200 kr.
- Udendørs lampe re-montering 800 kr.
- Murer arbejde 3.800 kr.
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 28 Svar: 1.045
Hvis det er hjemmesider, starter du med HTML og CSS. Herefter kan du begynde på fx PHP, MySQL, ASP, Java osv.
Hvis det er programmer du vil lave, er det nok mere Java, c++ (hvis det stadig hedder det) osv.
Udvikleren.dk er et godt sted at starte. Ellers kan man få bøger og hæfter der hurtigt lærer en at programmer HTML, CSS, PHP, MySQL osv.
maj 2007
Følger: 13 Følgere: 10 Fotoprofiler: 1 Emner: 46 Svar: 318
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 394 Svar: 2.147
Jeg har læst mig frem til at man skal starte med C eller C++ for man kommer forbi dem før eller senere...
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 33 Svar: 358
Men grundlæggende kan man sige at HTML er basis for hjemmesider og C er basis for programmer. Derfor ville jeg vælge at starte de 2 steder..
maj 2007
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 747
Men der er flere retninger, de to mest anvendte er den åbne: PHP + MySQL osv.
Derefter er der ASP.NET, det kan diskuteres hvor meget du programmerer i dette, men det er Microsofts svar på serverside programmering. Det er hurtigt at komme i gang med, men når det skal optimeres og gøres hurtigt mv. Så kommer det til kort.
Som du kan høre er jeg ikke meget fan af ASP.NET, eller .NET generelt.
Men start med HTML, CSS, PHP og JavaScript. Så er du godt igang, der er rigtig mange gode steder på nettet at søge information.
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 394 Svar: 2.147
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 33 Svar: 358
maj 2007
www.w3schools.com/ er også en god side.
maj 2007
Jeg ved ikke om der er noget til Mac også.
aug 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 773
maj 2007
Det er synd og skam at der kun bliver undervist i .NET i dag, for der er ofte mange ting som man går glip af. Vi har en del lærlinge på min arbejdsplads, og vi skal selv lære dem det grundliggende programmering. Når de har lavet noget i .NET, så kender de ikke selv ret meget af koden, fordi "editoren" gør alt arbejdet for dem. Det giver en kæmpemæssig ulempe ved vedligeholdelse.
Derfor anbefaler jeg at man lærer at programmere, før man giver sig i kast med noget som helst der har med .NET at gøre. Desværre er mange af underviserne i dette også af den skole der tror at man kan lave en fin og god hjemmeside i det gamle Frontpage (det ved alle forhåbentlig er no-go) ...
Men held og lykke med det, det er ikke noget man lige overstår på en weekend. Men det er rigtig sjovt når man endelig får det lært.
Husk at validere siderne med W3C, hvis der skal være en lille chance for at det virker i flere browsere. Og selvfølgelig også teste det i flere browsere. De overholder desværre ikke alle standarderne.
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 28 Svar: 1.045
Alt det har jeg lært ved at læse de 2 hæfter, samt stille spørgsmål på udvikleren.dk
Jeg vil dog anbefale dig at lære CSS efter HTML, da CSS er virkeligt godt til at styre layout med.
aug 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 773
Og der er nok mange ting man ikke kan finde ud af, men nu kan man jo ikke lært alt programering, eller tager i hvert fald noget langtid :).
Men syntes ikke på noget tidspunkt under min uddannelse, at jeg manglede noget, så kan ikke se hvorfor man skal lære ASP fx
maj 2007
Det finder de fleste ud af når de kommer ud for nogle mere avancerede opgaver i det virkelige liv. Hvor timing og performance har noget at sige. Så er det bare ikke nok med de GUI baserede programmeringsmetoder.
Men til webprogrammering, så er det udgangspunkt Christian J kommer med en ret god start.
lære at programmere