{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lære at programmere
  • #1   31. maj 2011 Kommer helt an på hvad det er du vil programmere..
    Hvis det er hjemmesider, starter du med HTML og CSS. Herefter kan du begynde på fx PHP, MySQL, ASP, Java osv.

Hvis det er programmer du vil lave, er det nok mere Java, c++ (hvis det stadig hedder det) osv.

Udvikleren.dk er et godt sted at starte. Ellers kan man få bøger og hæfter der hurtigt lærer en at programmer HTML, CSS, PHP, MySQL osv.

• #2   31. maj 2011 Det kommer an på hvad du vil lave, der findes vildt mange sprog, java, css, php og jeg kunne blive ved.

• #3   31. maj 2011 Det vil være til opbygning af hjemmesider og systemer på disse.

Jeg har læst mig frem til at man skal starte med C eller C++ for man kommer forbi dem før eller senere...

• #4   31. maj 2011 Hvis det er hjemmeside du vil lave skal du HELT klart starte med HTML.. Derefter finde ud af om du vil bruge ASP eller PHP.. Lidt et spørgsmål om religion.. og derefter kan du begynde at kigge på java som typisk bliver brugt til systemer på hjemmesider.. Men vil du snakke sammen med større systemer skal du også kunne C og evt. C++.

Men grundlæggende kan man sige at HTML er basis for hjemmesider og C er basis for programmer. Derfor ville jeg vælge at starte de 2 steder..

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 747
    #5   31. maj 2011 Der er mange forskellige metoder, men til hjemmesider skal du starte med at lære HTML og CSS. Derefter kan du tage et scriptsprog som PHP, som minder meget om C++, det er dog ikke typefast som C++.

Men der er flere retninger, de to mest anvendte er den åbne: PHP + MySQL osv.
    Derefter er der ASP.NET, det kan diskuteres hvor meget du programmerer i dette, men det er Microsofts svar på serverside programmering. Det er hurtigt at komme i gang med, men når det skal optimeres og gøres hurtigt mv. Så kommer det til kort.

Som du kan høre er jeg ikke meget fan af ASP.NET, eller .NET generelt.

Men start med HTML, CSS, PHP og JavaScript. Så er du godt igang, der er rigtig mange gode steder på nettet at søge information.

• #6   31. maj 2011 Men hvor starter man? Skal man købe sig nogle bøger eller hvordan går man i gang og hvilke programmer bruger man på mac?

• #8   31. maj 2011 Jeg lærte det grundlæggende HTML ved at følge en guide på nettet faktisk.. dem må der være en del af.. Ellers kan man da ret sikkert købe super gode bøger til formålet.. Kender ikke Mac.. Men jeg brugte Homesite da jeg lavede meget hjemmeside.. måske tiderne er ændret siden smiley Ellers er et ganske almindeligt TXT program udemærket smiley

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

#9   31. maj 2011 Brug nettet, der er meget information men www.libris.dk har nogle billige hæfter, som er ok, hvis man er helt grøn.

www.w3schools.com/ er også en god side.

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

#10   31. maj 2011 Personligt bruger jeg Notepad++ til mange af mine programmeringsopgaver, det er simpelt og nemt.

Jeg ved ikke om der er noget til Mac også.

• #11   1. jun 2011 html + C# så køre det fint, det vi blev undervist i da jeg tog en uddannelse som web-integrator

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

#12   1. jun 2011 Morten P >> C# er vel det du bruger serverside, det som rent faktisk bruges på web vel ASP.NET ?

Det er synd og skam at der kun bliver undervist i .NET i dag, for der er ofte mange ting som man går glip af. Vi har en del lærlinge på min arbejdsplads, og vi skal selv lære dem det grundliggende programmering. Når de har lavet noget i .NET, så kender de ikke selv ret meget af koden, fordi "editoren" gør alt arbejdet for dem. Det giver en kæmpemæssig ulempe ved vedligeholdelse.
    Derfor anbefaler jeg at man lærer at programmere, før man giver sig i kast med noget som helst der har med .NET at gøre. Desværre er mange af underviserne i dette også af den skole der tror at man kan lave en fin og god hjemmeside i det gamle Frontpage (det ved alle forhåbentlig er no-go) ...

Men held og lykke med det, det er ikke noget man lige overstår på en weekend. Men det er rigtig sjovt når man endelig får det lært.

Husk at validere siderne med W3C, hvis der skal være en lille chance for at det virker i flere browsere. Og selvfølgelig også teste det i flere browsere. De overholder desværre ikke alle standarderne.

• #13   1. jun 2011 Kig på libris, de har, som flere har skrevet, billige hæfter som du kan downloade i PDF eller lign. HTML begyndte jeg med som 11 årig, så det har jeg kunne sådan grundlæggende. PHP startede jeg med at købe et hæfte. "PHP5 for begyndere" tror jeg det hed, samt "PHP og MysQL". Derfra kørte det bare derud af. Jeg er bestemt ikke prof, men jeg kan da lave login systemer, nyheds script, tagwall/gæstebog, hente og bringe informationer til databaser, validere en brugers rettigheder fx, om han er admin eller "bare" alm bruger på siden osv..

Alt det har jeg lært ved at læse de 2 hæfter, samt stille spørgsmål på udvikleren.dk

Jeg vil dog anbefale dig at lære CSS efter HTML, da CSS er virkeligt godt til at styre layout med.

• #14   1. jun 2011 Brian D: man lærte også en smule ASP, men det var ikke meget.
    Og der er nok mange ting man ikke kan finde ud af, men nu kan man jo ikke lært alt programering, eller tager i hvert fald noget langtid :).
    Men syntes ikke på noget tidspunkt under min uddannelse, at jeg manglede noget, så kan ikke se hvorfor man skal lære ASP fx

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

#15   2. jun 2011 Morten P >> Jeg mente heller ikke at man skulle lære ASP, men derimod at man mangler nogle af de grundlæggende principper og fundamentet for programmering/OOP når man går ind i kun at bruge det fra Microsoft's side. De har det med at gøre det "nemmere" at komme igang, men glemme detaljerne.

Det finder de fleste ud af når de kommer ud for nogle mere avancerede opgaver i det virkelige liv. Hvor timing og performance har noget at sige. Så er det bare ikke nok med de GUI baserede programmeringsmetoder.

Men til webprogrammering, så er det udgangspunkt Christian J kommer med en ret god start.

Kommentér på:
lære at programmere

Annonce