{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
681 visninger | Oprettet:

Mappe netværksdrev over internettet {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal bruge en masse data fra min server når jeg er på arbejde/skole.
Så derfor tænkte jeg om det er muligt at mappe et netværksdrev på min bærbar så den kan forbinde til min server når jeg er på arbejde/skole.

Min "server" kører windows XP og min bærbar Windows 7.

Serveren står på en 500/500Mbit linie og har fast IP. Samt jeg har fuld kontrol over routeren. Og det samme på arbejdet. Og skolen har ikke nogle begrænsninger.

Men hvilket program er det jeg skal have fingerne i? Det skal ikke være noget vildt advanceret som kan en masse som f.eks remote desktop. Det eneste jeg søger er en mulighed for at få adgang til min server gennem stifinder. Og selvfølgelig også uploade og downloade/streame uden at skulle gennem en FTP først.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mappe netværksdrev over internettet
  • Christian C
    Christian C Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 99
    #1   24. maj 2011 Det er ikke det store problem. Det du skal gøre at at sætte en VPN forbindelse op på din server, så den kan modtage indkommende forbindelser.
    Når du så logger på din VPN fra din bærbare til din server er det som at være på privat netværket derhjemme og du kan brugge samme network mapping som du har derhjemme...

    Jeg kan ikke lige på stående fod fortælle hvordan du sætter det op i WinXp på serveren, men jeg det kørende på den måde. Min server kører dog W7...


  • Christian C
    Christian C Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 99
    #2   24. maj 2011 Fandt lige en vejledning til dig i WinXP:
    http://www.onecomputerguy.com/networking/xp_vpn_server.htm

    Og du skal også lige sætte portforwarding op på routeren..
    Se porten nederst i guiden...


  • #3   24. maj 2011 Det ser fint ud. Men min bærbar vil jo få forskellige IP adresser alt efter hvor den er. Så vil det stadig virke?

  • #4   24. maj 2011 der findes noget der hedder hamachi som en en software der laver en krypteret forbindelse og der ved minimal opsætning og du kan dele som om du sidder på lan på samme net


  • #5   24. maj 2011 Henrik P
    Har jeg kigget på. Og det kan ikke bruges. Det kan kun dele enkelte filer og ikke hele mapper.


  • Christian C
    Christian C Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 99
    #6   24. maj 2011 Det betyder ingenting om din bærbare får f.eks. ip adresser, bare ip adressen på din server er fast...

    Du skal lige være opmærksom på at det er ikke sikkert at du kan VPN'e ud af alle de netværk du er få, afhængig af deres opsætning...


Kommentér på:
Mappe netværksdrev over internettet

Annonce